2022-04-22, 18:01
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag bodde i ett land där man inte behövde låsa bilen eller huset pga att brottsligheten var så låg. Det landet heter Sverige och det var på den tiden vi hade en etnisk homogen befolkning.

Bara för att tidigare politiker gått mot folkviljan och förstört landet så betyder inte det att det inte kan eller ska rättas till. Vi behöver repatriera 2-3 miljoner av första, andra och tredje generationens invandrare.

Käften, och sluta med ditt jävla OT trams som du drar upp i varenda jävla tråd.

"jag bodde en gång i ett land", och "repatriera 2-3 miljoner" kan du ju ha en robot som skriver, så kan du vara ledig.

Denna tråd handlar om Ebba Busch uttalande specifikt om kravallerna i påsk. Ett antal hundra våldsverkare kastade sten mot polisen och skadade ca 100 poliser.

Du pratar om att repatriera 2-3 miljoner människor. Vi har ca 2.5 miljoner människor med sk. "utländsk bakgrund", vilket innebär född i Sverige eller 2 föräldrar födda utomlands.

Vill du alltså skicka bort alla som är födda i Sverige med har två föräldrar födda i något annat land än Sverige, samt även skicka iväg ett antal utöver denna grupp?
Citera
2022-04-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Mediatolkning?
När blev Svenska justitieministern media....

"Svenska justitieministern om Busch efter påskupploppen: "Hon kritiserar polisen för att inte ställa till massaker, är hon inte klok?""
https://www.hbl.fi/artikel/svenska-kds-ordforande-om-paskupploppen-varfor-skots-det-inte-skarpt/

Läste du ens hennes uttalande, hon undrar hur det kommer sig att vi har skadade poliser och inte skadade islamister? Hade polisen inte sprungit iväg utan fredat sig själv, sina bilar och sin utrustning så absolut, då hade konsekvensen varit ett antal skadade islamister. Jävla stor skillnad på det och att gå in för att skjuta ett gäng personer.
Citera
2022-04-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
När polis i USA har ihjäl kriminella afroamerikaner leder det till mer kravaller, inte mindre.

När de väl förstår att polisen skjuter för att döda så kommer de lugna ner sig eller dö.
Citera
2022-04-22, 18:03
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Det är ett riktigt psykopat-uttalande. Jan Guillou har verkligen rätt i att hon är den elakaste partiledaren.

Det är tacksamt för oss vänstersympatisörer att högerledarna bara gör groda efter groda. Det lär inte bli någon blåbrun regering i höst när representanterna ligger på den här nivån av oeftertänksamhet.

Du har nog rätt i detta. KD ligger väl nära 4%, jag tror de har 5,8%. Om de kan ta röster från sd blir de nog glada. Det är nog förklaringen till Ebba Buschs uttalande. Men gamle kd-ledaren i Alf i Gränna blir nog sur nu, det stämmer nog inte med budordet "Du skall inte dräpa".

Hon skulle ju kunnat modifiera sitt uttalande med att de skulle använda gummi-kulor och förvarna, så ligisterna kunde försvinna hem till mamma. Men det blir väl mer rubriker med detta uttalande?

Och med sossarnas troliga svängning i Nato-frågan blir den frågan borta från valet. Vad skall de borgerliga då driva? Mer pisk på invandrare? Ebba Busch har ju börjat nu...

Nej, det lutar nog åt sosse-seger igen...
Citera
2022-04-22, 18:04
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ebba Busch vill att polis skjuter skarpt och dödar islamisterna.
”Borde skjutit skarpt”

– Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare, säger partiledaren.

Wow,vad säger vi?
Ebba går om SD i brutalitet

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-om-upploppen-borde-skjutit-skarp.SLPowIgfg?utm_source=share-btn

Ja, det är en viktig fråga. I vilket läge är uppgiftens lösande, ordningens upprätthållande och skyddet av allmänheten viktigare än att använda hemmavirkade silkesvantar mot kriminella?

Det är utmärkt att Ebba tar i här, men jag är rädd för att det finns för mycket mjäkighet kvar inom KD och att vänstermedia nu försöker leta upp en intern opposition för att som vanligt angripa henne.

Jag kan tänka mig att vid nästa upplopp så blir poliskommandot: "Samtidigt eldöppnande..."
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja men då så. Då håller vi både med Ebba. Topp!

Givetvis inte. Men trolla på du, fjortis.
Citera
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Hon får nu massiv kritik från poliser och polisfack.
Polisen är inkompetent. Vi behöver nya poliser.

Kanske jag ska rösta på KD i valet.
Citera
Avslutad
Citat:
När polis i USA har ihjäl kriminella afroamerikaner leder det till mer kravaller, inte mindre.
Det beror på att attityden till att polisen brukat våld alltid är att det var fel, om personen var en afroamerikan. Även om han var en känd mördare och uppträdde hotfullt. Sensmoralen är alltså att det är bättre att låta afroamerikanen mörda den han är på väg att mörda. Blir mindre kravaller då.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Det är bra att du försvarar terroristernas rätt att ta över landet utan motstånd från polisen eller politiker.

Jag har inte sagt att det är bra eller dåligt av Ebba. Jag påstod bara att hon skulle göra det.
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ingen polis drabbades av någon livshotande skada. Väldigt få av de skadade poliserna behövde ens uppsöka sjukvård.

Alltså ej motsvarande att skjuta skarpt på människor med sina tjänstevapen.

Hur många ”islamister” som skadades under upploppen finns inga siffror på.

Har någon av de skottskadade demonstranterna drabbats av någon livshotande skada?

För tydlighets skull så var inlägget jag svarade på

Citat:
Ursprungligen postat av Studspojken
Man kan undra, hade Jesus varit överens med Ebba Bus? 😄

Vad tror du själv, baserat på bibelns ord?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Varför är politiker belagda med förbud att uttrycka sig kraftfullt? Vart kommer den här idén ifrån?
Politiker får givetvis söga vad de vill hur korkade dom än är! Och nu får Ebba avgå! Grattis Sverige!
Citera
2022-04-22, 18:05
Medlem
Jofs avatar
K-pistar vore en bättre beväpning då.
Vi skulle få ett litet eget sk befrielsekrig här. Ebba kanske ställer upp själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in