Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Jeg vet ikke om tiltalen vil få et punkt om aktiv villedning av politiet, eller hindring av politiets etterforskning. Men jeg ser ikke for meg at retten skal bruke tid på Tom sier han sa ditt og datt, Tom sier nå at han egentlig mente å si ditt og datt, osv osv. Det er brukt nok tid på den mannen allerede.
Han vil få lovens strengeste straff. 21 år. Uansett.
Vel, det kan tenkes det avhenger av THs juridiske status. Han har vel ikke sagt stort
til politiet etter han ble siktet. Hva han har sagt i egenskap av fornærmet/vitne kan
tenkes å være av mindre relevans for selve tiltalen, jeg vet ikke, jeg er ikke juridisk
kompetent på noe slags vis. Men det bør jo være ganske åpenbart at disse avhørsrundene
i februar 2019 må ha vekket mer enn bare mistanker hos politiet. Så det er nok inkludert
i etterforskningsmaterialet, og har kanskje en viss vekt i forhold til politiets videre strategi.
Kom det forresten noensinne noen oppdatering på likfunnet fra Malmøya?
Edit: fant
artikkel fra Nordstrands Blad. Levningene er identifisert, men politiet ønsker ikke
å gi noen opplysninger utover det.
Sitat:
– Undersøkelser som er gjort av beinrestene, har bekreftet identitet på en person som tidligere er meldt savnet. Av hensyn til pårørende ønsker ikke politiet å si noe mer om kjønn, alder eller gå nærmere inn på omstendigheter rundt hvordan personen døde, forteller Lisbeth Aasheim, Avsnittsleder ved etterforskningsseksjonen for drap til Nordstrands Blad.
Etterforskningsseksjonen for drap, altså. Da kan man vel utelukke at levningene
stammer fra en "vanlig" forsvinning.