2022-04-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Jag röstar på S, men hoppas inte vi går med i NATO!!!!
Jag bryr mig inte om de ryska hoten, men låt oss förbli neutrala!

Håller med! Pengar rätt ner i sjön.
Citera
2022-04-22, 15:16
Medlem
RealTides avatar
Tidigare i veckan konstaterade HRW att ryssland begår krigsbrott i Ukraina
Nu har även FN gjort det
OHCHR konstaterar att mer än 50 civila mördats i Butja av ryssen
Ryssland kommer att få 2 val när kriget är slut
Acceptera ” nürnberg- rättegångar”
eller för evigt förbli paria.
Citera
2022-04-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilken efterbliven retorik. Helt bisarrt.

Ett argument att gå med.
Citera
2022-04-22, 15:21
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Starka argument från en dreglande bulldog a la Lavrentij Beria. Vi blir berörda och vill gå med.
Kremls hot leder i samma riktning som alltid sedan 1991: ingen vill ha med Ryssland att göra, och en försvarsallians är det logiska svaret.
https://www.expressen.se/nyheter/regeringen-i-intensiva-samtal-med-nato-lander/
Rysslands pris för Ukraina-äventyret blir förstörd ekonomi, decennier av sanktioner och brist på investeringar, upphörd gasexport till EU - och så två nya Nato-medlemmar.
Citera
2022-04-22, 15:23
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
"Det har diskuterats på många ställen..."

Bara för att ta ett stort fel i ditt resonemang ovan, om man ställer upp en korridor för att släppa ut de civila för att sedan i lugn och ro ta över staden, som du tror ryssarna vill göra, tror du då att de civila och militärer som vill försvara staden tänker promenera ut genom den korridoren? Hur dum i huvudet får man lov att vara egentligen...

det går inte att förstå vad du menar.
Citera
2022-04-22, 15:26
Medlem
Under ett besök i Indien höll Storbritanniens premiärminister Boris Johnsson en presskonferens där han bland annat pratade om kriget i Ukraina. På frågan om han trodde på uppgifterna om att kriget kan hålla på till slutet på nästa år svarade han att det var realistiskt, skriver BBC.

https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/
Citera
2022-04-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Under ett besök i Indien höll Storbritanniens premiärminister Boris Johnsson en presskonferens där han bland annat pratade om kriget i Ukraina. På frågan om han trodde på uppgifterna om att kriget kan hålla på till slutet på nästa år svarade han att det var realistiskt, skriver BBC.

https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

Inte alls omöjligt. Kommer ta tid att köra ut ryssen från hela Ukraina.
Citera
2022-04-22, 15:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belphemor
Den ryske politikern Andrej Klimov kallar militäralliansen Nato för en "självmordsklubb" och varnade Sverige och Finland för att de skulle möta samma öde som de ukrainska soldaterna inne i stålverket Azovstal, rapporterar ryska tidningen Gazeta.

Vi spetsar Andrej Klimov på en påle och hänger upp honom framför ryska ambassaden sen. Det språket fattar ryssen.
Citera
2022-04-22, 15:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Inte alls omöjligt. Kommer ta tid att köra ut ryssen från hela Ukraina.

Nej. Krim kanske. Jag tror Ryssland ger upp innan slutet på maj.
Citera
2022-04-22, 15:31
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Det kan vara helt omöjligt att förstå varför ledningen agerar som de gör. Politiker fattar ju offentligt besluten. Men bakom dessa finns privatpersoner och privat vinning. Teoretiskt kan det finnas ryska familjer som tjänar på att Ryssland förlorar kriget. Ryska politiker kan mycket väl ta order från dessa familjer. Men detta är inget nytt. Det gäller väl alla nationer.

Man får också tänka på att Ryssland spelar för två olika publiker. Att komma med hotfulla uttalanden mot omvärlden och skramla med kärnvapen går hem hos hemmapubliken. Ryssarna är mitt uppe i en krigspsykos och köper det med hull och hår. På det viset kan man också avleda dem från hur dåligt det går i kriget.

Utrikespolitiskt sett är det komplett efterblivet förstås, där har Ryssland bara att förlora på ett sådant beteende. Men den mjölken har man ju redan spillt vid det här laget så det spelar kanske inte någon större roll just nu. Det är hemmaopinionen som man är mest orolig för skulle jag tro.

Hitler blev besatt av avancerade vapen mot slutet, men Wunderwaffe dränerade egentligen bara statskassan och accelererade förfallet ytterligare. Jag tror vi kan se vissa likheter med Putin nu.
Citera
2022-04-22, 15:32
Medlem
Britterna flyttar tillbaka sin ambassad till Kyiv.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
2022-04-22, 15:35
Medlem
mer bränder i Ryssland.

https://twitter.com/expatua/status/1517480620930306049

Citat:
Defense industry related things keep blowing up all over Russia. Two yesterday, one so far today.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in