2022-04-22, 12:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ryssarna eldar på utav helvete just nu, hela den södra och östra fronten är röd utav bombangrepp, frågan är hur mycket av Ukrainas försvar de lyckas slå ut eller om det är civilbefolkningen som bombas efter känt ryskt maner.
Resten av Ukraina har det hyfsat lugnt, Ryssland koncentrerar sig med sina resurser på syd och östfronten.
https://liveuamap.com/en

Ja vi får se vad det leder till. Skall de bara använda artilleri eller skall de anfalla efter att de skjutit? Och vi får se om Ukraina tar stora förluster eller om ryssarna träffar mer slumpmässigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkroNazi
Jag menar, enligt Associated Press, kan läsare tvivla på denna nyhet. Men det går inte att betvivla svenskarna. Svenskarna inte ska tvivla på något.

Jag har ingen förklaring. Kanske i Expressen anses svenskarna som dårar?

Det är allt.

Jag kan förstå om svagbegåvade läsare , som du själv, betvivlar vedertagen kunskap.

Ditt älskade Ryssland är krigsförbrytare, kamrat.
Citera
Medlem
I den ryska armén verkar det som att de flesta soldaterna är analfabeter och inte ens klarar av att läsa kartor, tydligen är det därför så många ryska officerare är i frontlinjen och bli dödade. Är ryska soldater så outbildade och korkade?
Kanske därför dom har tätt sittande ögon ochutstående fladderöron, som ser fan ut som Toker i Snövit.
Citera
2022-04-22, 12:30
Avslutad
Vem är denna fina landsförradare? Äcklet bör fråntas sitt medborgarskap och skeppas till Moskva.

En professor på Linnéuniversitetet i Växjö spred påståenden som liknas vid rysk krigspropaganda, rapporterar P4 Kronoberg.

”Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj är nazist och den ukrainska staden Lviv bör försvinna från jordens yta”, sade professorn i en 24 minuter lång video som publicerats på Youtube och Telegram.
Citera
2022-04-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Många Finländare älskar Ryssland tom Mannerheim pratade flytande Ryska och hade en bild av sin framlidne Tsar under hela sin livstid. Många Finländare vill återförenas med sina Ryska blodsbröder. Men ev. finnar som är här är perussuomalaiset nassar som inte ved vad som är bäst för dem och sitt land mannen.

Jag kan lova dig att runt stugorna i Sverige är nog många som vill vara en del av Ryssland.

Du är den mest historielösa personerna i denna tråd. Du kan inte ha gått i en västerländsk skola. Vet du varför Mannerheim pratade flytande ryska? Han pratade flytande franska, ryska, svenska, tyska. Han talande även polska, engelska, portugisiska, kinesiska och latin.

Har du hört talas om Kuusinen och Terijokiregeringen?

Putinfnasket har lyckats med sitt anfall fått alla Ukrainare och andra européer att hata ryssar med undantaget serber som kulturellt tillber Ryssland som en gud.
Citera
2022-04-22, 12:35
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
https://www.bitchute.com/video/msr2L1dZ62cX/

Ett klipp med en uppenbart full/påverkad Zelensky

Okej för man kanske vill ta sig ett järn eller en lina när man befinner sig under den enorma pressen

Men man borde ge fan i och posta videos när man inte är nykter det är inte statsmannamässigt speciellt med tanke på alkoholförbudet som råder m.m. Som statsöverhuvud har man ett ansvar att framstå som trygg och säker.

Zelensky är inte helt tappad men man önskar han hade kunnat haft nån runtomkring som kunde tagit han i örat när det gäller detta

Bitchute.com är en alt right sida "Plattformen välkomnar högerextrema individer och konspirationsteoretiker."
Citera
2022-04-22, 12:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja vi får se vad det leder till. Skall de bara använda artilleri eller skall de anfalla efter att de skjutit? Och vi får se om Ukraina tar stora förluster eller om ryssarna träffar mer slumpmässigt.

Om den offensiven ska ha någon strategisk betydelse så borde det smälla på utav helvete ner från Izum också men där verkar det förhållandevis rätt lugnt.

Antingen försöker ryssarna nöta ner försvaret i syd eller också har de ingen samordning och plan för sin offensiv, allt enligt min åsikt.
Citera
2022-04-22, 12:36
Medlem
HejaFinlands avatar
En fördel för omvärlden med den nya fascistiska ryska nationalismen/imperialisten/militarismen är att det är en personkult kring Putin. Varför är det bra då? Jo för dessa personkulter kollapsar när personen dör. Det är som Hitler och Stalin, deras länder lugnade ned sig markant när den dyrkade diktatorn dog. Det finns ingen naturlig efterträdare eller arvtagare till Putin. Nästa ryska ledare måste börja om från början för att bygga samma kult kring sig själv.
Citera
2022-04-22, 12:37
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UkroNazi
Jag menar, enligt Associated Press, kan läsare tvivla på denna nyhet. Men det går inte att betvivla svenskarna. Svenskarna inte ska tvivla på något.

Jag har ingen förklaring. Kanske i Expressen anses svenskarna som dårar?

Det är allt.

Oj då: Я имею в виду, согласно Associated Press, читатели могут усомниться в этой новости. Но сомневаться в шведах нельзя. Шведы не должны ни в чем сомневаться.

Google Translate fixar ju semantiken någorlunda, men brister vad gäller stilistik - eller: Google Translate в какой-то степени исправляет семантику, но есть недостатки в плане стилистики.

Som du ser i det ovanstående så går ju innehållet fram, men det ser ju inte riktigt ryskt ut.
Citera
2022-04-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Så nu vill Ryssland ta hela södra Ukraina så att de kan nå Transnistrien. Och de kör delvis samma argument som vid invasionen av Ukraina; Ryssar är utsatta och diskrimineras och därför ska vi ta land från andra länder.

Då ligger Baltikum och Georgien illa till.

Putin borde hängas.
Det är väldigt långt till Transnistrien när Ukrainska armén står ivägen, och en luftlandsättning är nog utesluten. Så ryssarna får finna sig i att inte invadera Moldavien innan man lyckats i Ukraina och det verkar inte nära förestående.
Citera
2022-04-22, 12:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om den offensiven ska ha någon strategisk betydelse så borde det smälla på utav helvete ner från Izum också men där verkar det förhållandevis rätt lugnt.

Antingen försöker ryssarna nöta ner försvaret i syd eller också har de ingen samordning och plan för sin offensiv, allt enligt min åsikt.

Det kan vara för att det gått dåligt kring Izium så att de saknar trupper och underhåll. D.v.s. de skjuter och anfaller där de har lyckats bygga upp tillräckligt med nya trupper och lyckats forsla fram en massa granater och annat till trupperna där. Så på de platser de inte luckas så kommer det sedan lugna ned sig ett tag under tiden som de måste få fram mer trupper, stridsfordon och granater till artilleriet. Då kanske de har laddar upp i Izium igen och försöker där. De verkar ha bråttom och stressa fram anfall där de kan.
Citera
2022-04-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Okej då är vi överens om att du till stor del inte har uppbackning på det du
häver ur dig .
Nej vi är inte överens jag har såklart uppbackning på det jag påstår, men inte på det du hittar på att jag har sagt ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in