2022-04-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L5ERAq/massgravar-hittade-i-manhush-utanfor-mariupol

Lär vara tio tusentals döda civilister i mariupol, staden är aska och det fanns en anledning till Rysslands ihärdighet att inta staden en anledning var såklart att gömma hemskheterna.

Pro Ryssarna ska alltid dra upp USA men när kropparna har räknats så lär Ryssland ha orsakat desto mer civila dödsfall på två månader än USA gjorde på två månader i Irak.

Det här har jag bävat för sedan de hittade massgravar i Butja. Jag hade en stark känsla att det skulle vara mycket, mycket värre i Mariupol. Jag mår fysiskt illa av detta. Vad är det som gör att man går över i overdrive och bara mördar, våldtar och torterar civila på det här sättet? Det är så groteskt och omänskligt, det finns verkligen inte ord för det. Brodersfolk? Näh, tror inte det.

Vem var det som basunerade ut att nu var Mariupol befriat, jo Kadyrov, den äckliga, lilla islamistgrisen.
Jag vill bara att dessa avarter ska dö. Plågsamt. Gråtandes. I skräck. Jag hatar vad dom har gjort.

Hoppas dagen kommer när jag får uppleva hur kärnvapen avfyras mot både Ryssland och Tjejenien.
Ja ja, jag vet vad det innebär, men så känner jag just nu. Känner mig så maktlös inför detta bestialiska psykopathat som driver dessa lägre stående kryp.
Citera
2022-04-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är kontrakten ogiltiga? Då får de väl göra nya kontrakt?
Göra nya🤣. Kommer inte ske, kompis.
Citera
2022-04-22, 00:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Vladolf Putlers logik får appliceras, Köningsberg återgår till Tyskland och RySSar som pratar Ryska får flytta eller våldtas av Tjetjener.

Fast Ukrainare som vill bli svenskar ska få bli det! De är fortfarande Ukrainare och kommer att våldta er!
Citera
2022-04-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck läs vad han skrev!

😀 aha. Du låtsas inte förstå. Låt inte mig störa. Är nog enklaste sättet att navigera genom det här. Lycka till.
Citera
2022-04-22, 00:08
Medlem
Ryssar intervjuas om vad de tycker om att Finland går med i NATO. Det är ganska olika uppfattningar, men de flesta säger att de inte bryr sig eller att Finland är en självständig stat som kan göra vad de vill.
Det är till och med en del som säger att de inte alls är rädda för NATO. De skulle inte anfalla Ryssland utan anledning.

https://www.youtube.com/watch?v=fvjJsFCHXtM
Citera
2022-04-22, 00:08
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaomegarice
Ryssarna lider såklart men de kommer återhämta sig för deras ekonomi är backad av Gas, olja och råvaror - jämfört med många andra länder som till exempel UK som är helt beroende av resten av världen. Kollar på inflation och priserna som gått upp i väst så förstår du att sanktioner mot Ryssland är dubbeledge-svärd. BNP för Ryssland är missvisande då landet knappt har några skulder, jämför det med andra stormakter som badar i skulder. T.ex. USA, vars ekonomi kommer att krascha. Tittar på tabellen.

https://worldpopulationreview.com/countries/countries-by-national-debt
Vad dillar du om?

Rysslands "ekonomi är backad av Gas, olja och råvaror - jämfört med många andra länder som till exempel UK som är helt beroende av resten av världen"?

Vad menar du?

Hur är Rysslands ekonomi backad av gas olja och råvaror, men UK:s inte är det?
Hur är UK helt beroende av resten av världen, men Ryssland inte är det?

Förklara gärna.
Citera
2022-04-22, 00:09
Medlem
Nu behöver världen Trump mer än någonsin. Västvärlden har helt tappat sin värdighet som låter kriget pågå.
Trump kan fixa ett fredsavtal på några dagar.

Trump uttalande i veckan:
“Det är inte vettigt att Ryssland och Ukraina inte sitter ner och utarbetar något slags avtal Om de inte gör det snart, kommer det inte att finnas något kvar än död, förstörelse och blodbad."

"Det här är ett krig som aldrig borde ha hänt, men det gjorde det.
Lösningen kan aldrig bli så bra som den skulle ha varit innan skottlossningen startade, men det finns en lösning, och den bör redas ut nu - inte senare - när alla kommer att vara DÖDA!"
Citera
2022-04-22, 00:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Man tappar helt lusten att bli befriad faktiskt.
Det här är propaganda på hög nivå. De har ett eget filmteam med. Det är som en trailer från valfri Youtube-kanal. Det är surrealistiskt, men fascinerande.
Citera
2022-04-22, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nu behöver världen Trump mer än någonsin. Västvärlden har helt tappat sin värdighet som låter kriget pågå.

“Det är inte vettigt att Ryssland och Ukraina inte sitter ner och utarbetar något slags avtal Om de inte gör det snart, kommer det inte att finnas något kvar än död, förstörelse och blodbad."

Lösningen kan aldrig bli så bra som den skulle ha varit innan skottlossningen startade, men det finns en lösning, och den bör redas ut nu - inte senare - när alla kommer att vara DÖDA!"

Om Trump hade varit president hade han levererat vapen till Ryssland och inte Ukraina.
Citera
2022-04-22, 00:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Lösningen är att Ryssland respekterar de gränser som fanns innan 2013. Varken mer eller mindre!
Citera
2022-04-22, 00:16
Medlem
Citat:

Vad menar du är lösningen? Ukraina går med på att inte gå med i Nato och Ryssland ger tillbaka land man har tagit från Ukraina?
Citera
2022-04-22, 00:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Många av de civila är soldaternas egna familjer. Hur pigg hade du varit på att låta din fru och barn kliva rakt in i famnen på Putins muslimska våldtäktsarmé?

Det förstår jag även, och påpekade det samma härom dagen. Att soldatfamiljer är på plats.

Dock har man två (civila) val :

1) : Bli kvar i Azovstal.., och ta sina chanser med det..
2) : Hoppas på en civil evakuering västerut.., i ordnade former..

Det är bokstavligen ett val mellan "pest och kolera".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in