Citat:
Ursprungligen postat av
Keldon
Jag såg Varberg borta. Kool arena, karbonkopia av Fredriksskans, dock något mindre. Därmed kommer man närmare planen än på Fredde. Matchen var spel mot ett mål för det mesta men vår målvakt sattes ändå på prov ordentligt. Straffräddning etc.
KFFklacken dominerade totalt cirka 200 på plats på bortastå. Hörde inte Varbergarna alls. Förövrigt började många boisare gå hem redan i 75e minuten. Riktig humor.
Hmm. Eftersom jag sett ganska många Varbergsmatcher senaste åren och var även på denna, så vill jag flika in följande:
Detta var bästa och största klacken som Varberg nånsin haft på en match, förutom några derbyn i Superettan. De var säkert 30-40 pers som lät, varav hälften i en ålder över målbrottet, och man till och med hörde dom över till sittplats. Liksom skilda världar mot övriga lag, men nånstans märkligt nog ett slags första steg till att faktiskt ha en hemmaklack.
Glöm inte att de är nya i eliten och har väldigt få supporters. Folk i Varberg håller traditionellt på framförallt Elfsborg, Halmstad eller Blåvitt. För att de aldrig haft ett eget lag i staden på hög nivå. Liksom inte så att folk plötsligt byter lag.
Adderar lite bonusinfo: Gjordes nån koll för några år sedan på om ramsan "alla heter Glenn i Göteborg" stämmer, och det visade sig att den stad där flest heter Glenn, procentuellt sett, faktiskt är Varberg.