2022-04-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Jag såg Varberg borta. Kool arena, karbonkopia av Fredriksskans, dock något mindre. Därmed kommer man närmare planen än på Fredde. Matchen var spel mot ett mål för det mesta men vår målvakt sattes ändå på prov ordentligt. Straffräddning etc.

KFFklacken dominerade totalt cirka 200 på plats på bortastå. Hörde inte Varbergarna alls. Förövrigt började många boisare gå hem redan i 75e minuten. Riktig humor.

Hmm. Eftersom jag sett ganska många Varbergsmatcher senaste åren och var även på denna, så vill jag flika in följande:

Detta var bästa och största klacken som Varberg nånsin haft på en match, förutom några derbyn i Superettan. De var säkert 30-40 pers som lät, varav hälften i en ålder över målbrottet, och man till och med hörde dom över till sittplats. Liksom skilda världar mot övriga lag, men nånstans märkligt nog ett slags första steg till att faktiskt ha en hemmaklack.

Glöm inte att de är nya i eliten och har väldigt få supporters. Folk i Varberg håller traditionellt på framförallt Elfsborg, Halmstad eller Blåvitt. För att de aldrig haft ett eget lag i staden på hög nivå. Liksom inte så att folk plötsligt byter lag.

Adderar lite bonusinfo: Gjordes nån koll för några år sedan på om ramsan "alla heter Glenn i Göteborg" stämmer, och det visade sig att den stad där flest heter Glenn, procentuellt sett, faktiskt är Varberg.
Senast redigerad av Burkgurka 2022-04-21 kl. 12:59.
Citera
2022-04-21, 12:50
Medlem
Äntligen har jag fått lite info från Norrköping.

Verkar inte bättre än att det finns en drös angripare och en annan drös som får försvara sig.
Som jag förstår det har PU aldrig varit instigerande i bråken, utan slår bara tillbaka när Divisionen vill tuppfäktas mot sina egna.

Det handlar inte om att PU blev av med sin bortaplansbanderoll, det är ett svepskäl som används nu för billiga poänger. Grunden ska vara att Divisionen vill förknippas som Pekings grupp nummer ett, då man tycker sig ha gjort mer under de senaste två åren och är mer "äkta". Men pga att PU är en så gammal grupp jobbar man i motvind där, och därför försöker de nu upplösa den genom internbråk.
Citera
2022-04-21, 15:42
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Äntligen har jag fått lite info från Norrköping.

Verkar inte bättre än att det finns en drös angripare och en annan drös som får försvara sig.
Som jag förstår det har PU aldrig varit instigerande i bråken, utan slår bara tillbaka när Divisionen vill tuppfäktas mot sina egna.

Det handlar inte om att PU blev av med sin bortaplansbanderoll, det är ett svepskäl som används nu för billiga poänger. Grunden ska vara att Divisionen vill förknippas som Pekings grupp nummer ett, då man tycker sig ha gjort mer under de senaste två åren och är mer "äkta". Men pga att PU är en så gammal grupp jobbar man i motvind där, och därför försöker de nu upplösa den genom internbråk.
Grymt att vara bäst och göra mest under pandemin.
Citera
2022-04-21, 15:59
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Över 8000 sålda biljetter ik sirius-Hammarby. Hoppas på en bra läkar kamp från båda lagen
Citera
2022-04-21, 16:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
Över 8000 sålda biljetter ik sirius-Hammarby. Hoppas på en bra läkar kamp från båda lagen
Tror du på box?
Citera
2022-04-21, 16:43
Medlem
erikp121s avatar
Var på väg till "jobbet" tidigare idag, men fick se alla förtjusande Bajare på Gullmarsplan.

Valde att sjuka mig och åka hem med ryggsäcken fylld av bärs.

Man skulle kanske tagit vägen förbi bussterminalen och hört om det fanns en plats ledig.

Nåväl. Matchdag. Skål!
Citera
2022-04-21, 16:48
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tror du på box?
Hade han bara skrivit läkarkamp och inte "läkar kamp" som nu så hade det också varit min slutsats.

Jag har för övrigt forskat lite i det uteblivna boxet senast vi var där. Enligt min kontakt så ska det inte ha funnits något uppstyrt mer än att Uppsala hade förvarnat om att de tänkte attackera vår pub, men de blev spottade av polis. Sen hade de sagt att de skulle storma vår marsch och det kan ha varit därför som vi bröt oss ur den angivna marschvägen när vi kom till ån. Nu blev det dock bara några julgranar som fick smaka, för det var vad som fanns att hitta och de verkade faktiskt sugna.
Citera
2022-04-21, 16:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Hade han bara skrivit läkarkamp och inte "läkar kamp" som nu så hade det också varit min slutsats.

Jag har för övrigt forskat lite i det uteblivna boxet senast vi var där. Enligt min kontakt så ska det inte ha funnits något uppstyrt mer än att Uppsala hade förvarnat om att de tänkte attackera vår pub, men de blev spottade av polis. Sen hade de sagt att de skulle storma vår marsch och det kan ha varit därför som vi bröt oss ur den angivna marschvägen när vi kom till ån. Nu blev det dock bara några julgranar som fick smaka, för det var vad som fanns att hitta och de verkade faktiskt sugna.
Jag tänker att många särskriver men att missa ett t som i läktarkamp är mindre vanligt.
Citera
2022-04-21, 19:26
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tror du på box?
Nej inte hört något i nuläget
Citera
2022-04-21, 21:28
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Det finns de som hävdar att vi är en klubb i Elfsborgs storlek. Jag undrar om någon utav dem var på Olympia idag. Förmodligen inte.
Citera
2022-04-21, 22:05
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det finns de som hävdar att vi är en klubb i Elfsborgs storlek. Jag undrar om någon utav dem var på Olympia idag. Förmodligen inte.

Ni hade ungefär samma publiksiffra som Värnamo och Degerfors idag. Tid för självrannsakan?
Citera
2022-04-21, 22:05
Medlem
Petterrors avatar
https://twitter.com/dplus_sportse/status/1517203895969325056?s=21

Edvardsen gillar våra ramsor. Snubben är ju overklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in