2022-04-21, 21:52
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkalineVOLT
Nu måste jag fråga här, för er som sett videon där Putin och Shoigu sitter och pratar. Har ni lagt märke till Putins högra ben?
Den rycker okontrollerat och han försöker dämpa ryckningarna genom att slå med foten i golvet. När han inte gör det så blir det ryckningar igen. Vad är detta för nåt? Är han sjuk?

Nu ska gudarna veta att jag betraktar honom som direkt ondska men att han skulle ha varit en korkad man under det decennierlånga bygge som tagit honom dit han är idag (nåväl, åtminstone var före denna invasion) kan jag inte anklaga honom för. Tvärtom; metodisk, lugn och beräknande.

Nyss avlossade attribut är dock någonting han tiden strax före och under denna invasion istället visat den raka motsatsen till och bottnar inte omöjligtvis i ålderskrämpor både psykiskt och fysiskt, symtom som han dessvärre tycks trycka tillbaka genom att pricka av alla brott mot anständighet och mänsklighet som går att finna på nått skruvat vis, helt omgärdad av livrädda ja-sägare.
Senast redigerad av Sqrbanken 2022-04-21 kl. 21:55.
Citera
2022-04-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så du tror att risken att bli mördad eller våldtagen var noll i Ukraina innan kriget?
Vad gäller frihet så vet jag mycket väl vad det betyder och Nato har väkdigt lite med frihet att göra..
Hur många icke demokratier är med i Nato, Turkiet finns det fler. Jag såg att Ryssland hade ansökt om medlemsskap i.s.f. hade det varit två.
Citera
2022-04-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Okej, jag funderade mer i termer av människoliv, frihet och solidaritet.

Dessa entiteter är inte med i Västvärldens kalkyl, har inte varit sedan kolonialismens glansdagar, inte under ww1 eller ww2, inte under alla folkmord av USA och dess allierade efter ww2 – aldrig. Så glöm det, glöm propagandan.
Citera
2022-04-21, 21:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jo, de ska avrättas om de ger upp enligt Zelensky. Men nu kan ju de ukrainska soldaterna inte ens skjuta tillbaka eller göra någonting?!

Man tycker att Zelensky borde visa lite barmhärtighet istället för att bara låta dem svälta ihjäl.

Eller så lägger Ryssland ner vapnen och reser hem.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Intressant inte mycket kvar nu av de ryska pansartrupperna i Ukraina

Fler stridsvagnar och använder dem enligt västs sätt att strida, det ger fördel Ukraina då Ryssland kör det ålderdomliga sovjetiska sättet.

Ryssland kör med massiv artilleribeskjutning men vet inte vad och om man träffar där det gör mest nytta.

Ukraina bekämpar det ryska underhållet och ryssarna tappar momemtum, Ukraina kan ta initiativ och gå till motanfall.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
USA skickar 122 Phoenix Ghost drönare till Ukraina. Anti-tank men även Anti-personnel

https://youtu.be/slf-rgB0DN4

Mer info
https://breakingdefense.com/2022/04/meet-phoenix-ghost-the-us-air-forces-new-drone-designed-for-ukraines-war-with-russia/amp/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag är inte förvånad att du tror så. Fortsätt vara stolt över den armén du. En stolle hit eller dit gör ingen skillnad.

HRW, en organisation som finansiseras av de mest aggressiva liberala imperialisterna i Västvärlden har knappast nån trovärdighet i frågan om mänskliga rättigheter.
Citera
2022-04-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är du helt sjuk i huvudet?

Utgångsläget är att det är bättre att Ukraina förintas än tillfaller ryssen.
Vi får se var det slutar, men ockuperar ryssen marken så är det bäst att där inte finns något av värde.
Citera
2022-04-21, 22:00
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
HRW, en organisation som finansiseras av de mest aggressiva liberala imperialisterna i Västvärlden har knappast nån trovärdighet i frågan om mänskliga rättigheter.

Har du någon trovärdig referens på när de har agerat otrovärdigt? Gärna i sammanhang som liknar Bucha.

Man får väl ändå säga att det säger en del att Ryssland inte samarbetar med dem...
Citera
2022-04-21, 22:01
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ledsen att göra dig besviken men Ryssland är en demokrati. På många sätt mer demokratiskt än USA som de senaste säg 40 åren styrts mest av lobbyister och feta plånböcker..

Ursäkta? Grattis! Bra jobbat!

Ryssland är en diktatur förklädd till demokrati. Kina hävdar också att de är en demokrati, är de det enligt dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag har också varit i båda länderna ett flertal gånger men det spelar ingen roll. Du behöver bara kolla upp BNP per capita så får du fakta om du nu mot förmodan vill ha den.
Jodå, jag vet vad BNP för båda länderna ligger på och jag vet att dessa siffror är otillräkneliga, korruptionen är skyhög i båda länderna och skillnaden ligger i att det i rySSland finns en elit med hiskeliga förmögenheter som blåser upp rySSarnas BNP.
Elon Musk sa t ex att han inte alls är världens rikaste utan det är Putin med hästlängder.
I en diktatur som rySSland finns det alltid en maktelit som skor sig på den stora massan av obildade trälar.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ledsen att göra dig besviken men Ryssland är en demokrati. På många sätt mer demokratiskt än USA som de senaste säg 40 åren styrts mest av lobbyister och feta plånböcker..

Ryssland är en riktig demokrati?! Som Nordkorea då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in