Citat:
Ursprungligen postat av
allegrageller
Brutala grejer, särskilt Sergej Protosenja…
”Två ryska oligarkfamiljer, en i Ryssland och en i Spanien, uppges ha hittats döda med kort tids mellanrum.
De initiala beskrivningarna av dödsfallen bär på likheter. Mannen har i båda fall mördat sin fru och sin tonåriga dotter, innan han ska ha avslutat sitt eget liv.”
(GP)
”Brittiska Daily Mail skriver den 19 april att 51-årige Vladislav Avajev, före detta vice president i ryska Gazprombank, hittats död i sin lägenhet i Moskva, tillsammans med sin fru Jelena och deras 13-åriga dotter Maria.
Enligt uppgifter så ska familjen ha skjutits ihjäl. 51-årige Avajev ska ha legat död, med en pistol med hans efternamn inristat, när polisen kom till platsen.”
”Samma dag skrev katalanska medier att tre personer ur en rysk familj hittats döda i sitt boende i Lloret de Mar, dit de åkt för att fira den kommande ortodoxa påskhelgen.
Den regionala polisens huvudspår är att Sergej Protosenja, tidigare vice styrelseordförande för det ryska gasbolaget Novatek, har mördat sin fru och parets 18-åriga dotter med en yxa medan de låg och sov, innan han hängt sig i trädgården.”
Väst avväpnade oligarkerna genom sina sanktioner, det har ingen makt längre och har troligtvis gott om ovänner.
Jag förväntar mig att vi kommer se många dö samt deras arvingar så de frusna tillgångarna kan behållas, de summorna skulle eventuellt kunna delfinansiera Ukrainas krigsföring och vapenköp.
Jag tror inte det kommer bli känt vad som händer med deras enorma tillgångar som beslagtagits i väst.