2022-04-21, 17:48
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Forklaringen kan være så enkel som at TH har styrt "showet" og gitt MB beskjed
om å ringe AE fordi hun ikke kom på jobb den dagen. Vi vet jo at TH vil ha kontroll på alt.
Da kunne han risikert at MB sa til AE at TH hadde sagt at AE ikke kom på jobb den dagen, noe som ville spolert hele opplegget.

Jeg tror de på forhånd hadde avtalt eller det var en prosedyre å ringe før lønnskjøring siste morgen i måneden. Det var tross alt usikkert om hun skulle på jobb den dagen. Kanskje det var ment å ringe 0745, men at klokkeflytting førte til en times forskyvning, derav 0756- og 0856-bilen.
Citera
2022-04-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Forklaringen kan være så enkel som at TH har styrt "showet" og gitt MB beskjed
om å ringe AE fordi hun ikke kom på jobb den dagen. Vi vet jo at TH vil ha kontroll på alt.

Ja, noe er det. Oppringningen 8.45 virker kunstig på et vis, blant annet sett i lys av tidspunktet.

På dette tidspunktet måtte MB kunne forvente at AE kanskje dukket opp på kontoret i løpet av bare få minutter. Ting kunne bli raskt avklart da. Timelistene måtte neppe på plass i minuttene før kl 9. Og oktober var faktisk ikke avsluttet og timene telles opp etter månedsslutt.
Citera
2022-04-21, 17:49
Medlem
Niffys avatar
I utgangspunktet ble det sagt at hytteturen var en hyttetur/kombinert styremøte i Kvitfjell Eiendom, og at MB, og TEH, og kanskje også VE, skulle være med.
VE dro nå uansett oppover i den retning, med en leiebil, den samme dagen AE forsvant. Så har vi RD, hotellsjefen, som vitnet om at VE løy om hvilken dag de skulle møtes, og at det ikke var den dagen VE kjørte oppover, men dagen etterpå.

Det var snakk om at TEH skulle sitte på med TH og AE oppover også.

Så blir visstnok hytteturen utsatt, både før MB ringer AE, og før AE sender sms til datteren om at hytteturen "visstnok" var utsatt, slik at hun kunne sitte barnevakt allikevel, og dette skjedde omtrent samtidig som TH forlot huset.

Allikevel ringer TH hjem, allerede fra kl 10.06, og gjentatte ganger utover dagen, helt på tvers av hans normale oppførsel, fordi han visstnok måtte ringe hjem for å avklare planene om denne hytteturen/styremøtet.....

Edit: Kanskje det egentlig var telefonen fra MB til AE som skulle avklare om det ble noen hyttetur den dagen eller ikke, og at det var derfor hun ringte så tidlig, så fikk MB beskjed om at den hadde blitt "utsatt".
Senast redigerad av Niffy 2022-04-21 kl. 17:54.
Citera
2022-04-21, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
I utgangspunktet ble det sagt at hytteturen var en hyttetur/kombinert styremøte i Kvitfjell Eiendom, og at MB, og TEH, og kanskje også VE, skulle være med.
VE dro nå uansett oppover i den retning, med en leiebil, den samme dagen AE forsvant. Så har vi RD, hotellsjefen, som vitnet om at VE løy om hvilken dag de skulle møtes, og at det ikke var den dagen VE kjørte oppover, men dagen etterpå.

Det var snakk om at TEH skulle sitte på med TH og AE oppover også.

Så blir visstnok hytteturen utsatt, både før MB ringer AE, og før AE sender sms til datteren om at hytteturen "visstnok" var utsatt, slik at hun kunne sitte barnevakt allikevel, og dette skjedde omtrent samtidig som TH forlot huset.

Allikevel ringer TH hjem, allerede fra kl 10.06, og gjentatte ganger utover dagen, helt på tvers av hans normale oppførsel, fordi han visstnok måtte ringe hjem for å avklare planene om denne hytteturen/styremøtet.....

Edit: Kanskje det egentlig var telefonen fra MB til AE som skulle avklare om det ble noen hyttetur den dagen eller ikke, og at det var derfor hun ringte så tidlig, så fikk MB beskjed om at den hadde blitt "utsatt".
Her lyver du så det renner av deg. Eller du surrer slik jeg tror VE gjorde ang møtet på Lillehammer.
Du presenterer faktisk det du tror som bekreftet sannhet. Kan du være litt mer ryddig plis!

Tatt i betraktning at politiet mener at det som har skjedd er planlagt...

Jeg tror ikke at VE lyver ang møtet på Lillehammer. Jeg tror han surrer. Han har ingenting å vinne på å lyve om dette, hvis ikke personen som var ment å være hans alibi var til å stole på, dvs involvert. Men det tror jeg ikke.
Citera
2022-04-21, 18:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hva kan ha fått MB til å tro at AE ikke kom på jobb akkurat på forsvinningsdagen, siden hun stresset med å ringe til AE tidlig på morgenen.

Klokken var bare 8.45 og AE kunne jo komme på kontoret - hun kunne være rett rundt hjørnet. Det ville jo de fleste ha tenkt. Det var jo mulig AE skulle komme, AE var bare usikker på om hun kom, i følge vitneutsagnet. Kunne ikke MB bare sett an litt, ventet til etter kl 9. Dette hastet ikke.

Men det alternativet var visst helt uaktuelt. Hvorfor stresse med å ringe før folk får sjans til å komme på jobb. Det er jo ikke sånn kollegaer holder på - ringer hjem til folk og maser rett før ansatte kan komme på kontoret om morgenen. Spesielt ikke når det ikke gjelder noe viktig.
Tviler litt på at det var mistenkelig at MB ringte siste dag i måneden angående timelister. TH kom også senere på jobb en vanlig. Det kommer ann på hvilke rutiner de hadde for lønnsutbetaling på Futurum.

Hvis dette var mistenkelig må det nesten komme frem at det ikke var vanlig at MB trengte timelister siste dag i måneden. Burde være noe politiet har sjekket. Sikkert en god grunn til at politiet hevder siste kjente er livstegn kl 09.14.
Citera
2022-04-21, 18:08
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Her lyver du så det renner av deg. Eller du surrer slik jeg tror VE gjorde ang møtet på Lillehammer.
Du presenterer faktisk det du tror som bekreftet sannhet. Kan du være litt mer ryddig plis!

Tatt i betraktning at politiet mener at det som har skjedd er planlagt...

Jeg tror ikke at VE lyver ang møtet på Lillehammer. Jeg tror han surrer. Han har ingenting å vinne på å lyve om dette, hvis ikke personen som var ment å være hans alibi var til å stole på, dvs involvert. Men det tror jeg ikke.
En ting jeg ikke forstår med hyttetur-mysteriet og at TH ringte hjem 8 ganger er hvorfor han måtte ringe hjem så mange ganger den dagen hvis han sto bak et plott.

Hvorfor kunne han ikke bare komme hjem til "vanlig tid". Ville det ikke blitt mindre mistenkelig? Så hva var grunnen?
Citera
2022-04-21, 18:09
Medlem
Så spørs det om politiet fant noe ferdigpakket bagasje tiltenkt hyttetur eller ikke i S4.

Det er forøvrig ikke rart at etterforskningen stusser over THs hytteeforklaringer.
I et avhør i februar 2019 forklarer TH hvorfor han ringte til AEs mobil. Sitat fra boka:

Hensikten med telefonen hjem var blant annet å avklare hvordan
de skulle reise og om han eventuelt skulle ta toget i forveien

Hvorfor var toget et alternativ når nærmeste kollega på Futurum hadde skaffet en leiebil...

TH har jo brukt VE som sjåfør ved andre anledninger. Ikke tog.
Men nå ble det visst noe kluss med VEs forklaringer også.
Citera
2022-04-21, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Noen som gidder å lage en post der man oppsummerer rykter/opplysninger i saken som ikke står i media. Tråden er veldig lang og har ikke tid til å gå igjennom. Gjerne siter meg også, så jeg får varsel på det.

Takk på forhånd
Her er noen av de ryktene som har blitt skrevet om i tråden, i begynnelsen, ikke lenge etter saken ble kjent:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Citera
2022-04-21, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
En ting jeg ikke forstår med hyttetur-mysteriet og at TH ringte hjem 8 ganger er hvorfor han måtte ringe hjem så mange ganger den dagen hvis han sto bak et plott.

Hvorfor kunne han ikke bare komme hjem til "vanlig tid". Ville det ikke blitt mindre mistenkelig? Så hva var grunnen?
50/50 tenker jeg om akkurat det.
Citera
2022-04-21, 18:14
Medlem
Niffys avatar
Hvorfor i det hele tatt tenke på hvordan han/de skulle komme seg oppover, når det allerede var kjent 09.10 at hytteturen hadde blitt utsatt.

Jeg har en en følelse av at det var derfor MB ringte så tidlig også, for å høre om de skulle til Kvitfjell den dagen eller ikke.
Citera
2022-04-21, 18:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Nei, at hytteturen var utsatt ble ikke nevnt før i sms 0910. Verken MB eller TH(villedning/uvitende kodespråk) visste om utsettelsen. Dermed var det plausibelt at TH ringte AE ang planlegging av hyttetur, selv om han nektet for å ha ringt 1006 og 1007.

Sms 0910 ble neppe sendt av AE, hun ville bl.a. benevnt teatervenninnen med navn, ikke som kona til NN, så AE var trolig død allerede før TH forlot S4.
Citera
2022-04-21, 18:34
Medlem
Citat:
Hvorfor i det hele tatt tenke på hvordan han/de skulle komme seg oppover, når det allerede var kjent 09.10 at hytteturen hadde blitt utsatt.

Telefonloggen bør helst ikke vise at det har vært kontakt mellom HHB1 og TH mellom kl 9.10 og frem til ca lunsjtider. Det at HHB1 fikk beskjed allerede kl 9.10 om at hytteturen var utsatt, mens TH bare fortsetter å ringe for å få avklart hytteturen, kan i så fall kanskje fortelle noe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in