2022-04-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Vi har gjort valet att stödja Ukraina när de fredar sig mot de ryska aggressionerna. Varför oroar du dig? Du är väl inte rädd för ryssarna? Du ska ju flytta till Donbass har jag hört.

Du missar målet. Målet är att Sverige stöder de Nazister i världen som verkligen ÄR tvättäkta dödsnazister och inte SD eller en pansionär som kallar en muslim aggresiv. Vad är Sverige? Vad?
Rysslands militära operation är enligt plan men nya narrativ kommer från USA och detär inte bra eftersom otroligt många helt oskyldiga kommer att dö.
Citera
2022-04-21, 11:38
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
det är väldigt många som skriver väldigt konstiga saker i denna tråd, till försvar för Rysslands invasion,, jag får inte riktigt kläm på vad det är för folk som har såna värderingar, är det ryssar som skriver på svenska fladvhback eller är det svenskar som har skeva värderingar,, tänker mig misslyckade ensamma män utan jobb, flickvän, bor hos mamma fast man är 35 Bast, o skyller sina egna tillkortakommande på Sverige/väst/globslister o så börjar man använda sig av retorik från Kreml, som en skruvad hämnd, för att man lever ett skit liv i Sverige?
Även en hel del gamla kommunister/miljökämpar tror jag. De som alltid, oavsett vad som sker som är dåligt, anser att USA ligger bakom.
Citera
2022-04-21, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vad svamlar du om? Hur skulle någon av Mariupols försvarare begå ”mord” med ett pansarskott? Menar du att civila skjutit på varandra eller utan uniform skjutit på fienden Ryssland?

Samtliga Ukrainare har laglig rätt att döda alla ryska soldater på ukrainsk mark, unga eller gamla. Vill de ha skydd av krigets lagar skall de bära uniform eller liknande.

Men bara för att klargöra var du står:
- om Ryssland invaderar Gotland, är det ”mord” om en svensk skjuter ett pansarskott på dem?
- tycker du i allmänhet att svenskar skall skjuta på ryska soldater om de invaderar Sverige?*

*) för sedan över ditt svar till Ukrainas situation.

Du har inte ett rätt. Läs på om stridande förband.
Citera
2022-04-21, 11:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Du missar målet. Målet är att Sverige stöder de Nazister i världen som verkligen ÄR tvättäkta dödsnazister och inte SD eller en pansionär som kallar en muslim aggresiv. Vad är Sverige? Vad?
Rysslands militära operation är enligt plan men nya narrativ kommer från USA och detär inte bra eftersom otroligt många helt oskyldiga kommer att dö.

Men de ryska nazistiska förbanden då? Vem ska tvätta bort dem?

Ps du har glömt skaffa hakkors-avatar.
Citera
2022-04-21, 11:40
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Mariupol är tydligen rensat. Det blir strax officiellt.
Det har vi ju hört i några veckor nu?

Kan du lova att det stämmer nu?
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
...eller är det svenskar som har skeva värderingar,, tänker mig misslyckade ensamma män utan jobb, flickvän, bor hos sin alkoholiserade styvmamma fast man är 35 Bast, o skyller sina egna tillkortakommande på Sverige/väst/globslister o så börjar man använda sig av retorik från Kreml, som en skruvad hämnd, för att man lever ett skit liv i Sverige?

Detta stämmer in på 99% av de små rysstrollen här. Jag ändrade en detalj (det fetstilta) i dit inlägg så att det skulle stämma in ytterligare.

De här misslyckade stackarna får nu lite uppmärksamhet på nätet. I verkliga livet är de ratade, ensamma, utskrattade och föraktade.
Citera
Medlem
Misslyckas i Kiev. Blir strålskadade i Tjernobyl. Superskeppet sänks. Knäckta av ett stålverk. Detta är ju ett manus till revyteatern i Falkenberg.
Citera
2022-04-21, 11:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det är en märklig samling. Ett stort antal är högerextrema med invandrings- och regeringskritik som det normala på fb, men nu har det svängt till stöd för den ryska aggressionen mot Ukraina. Man kan väl säga att i ett skymningsläge så behöver vi ha ett vakande öga på både V och Sd. Ingendera är pålitliga.

Det måste vara som en tombola i skallen på vissa: ärkefienden Ryssland invaderar ett grannland med tjetjenska muslimer i sina led, försvararen Ukraina har påstådda nazister i armén och en jude som president. Inte lätt då.
läste du vad kaisa ekis Ekman skrev i etc? Skrämmande att en svensk tidning publicerar sådant, som taget från antidemokratiska galningar i denna tråd
Citera
2022-04-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Novitjok i kallingarna var nog Navalnyj själv som planteeat..
Navalnyj var också en riktigt dålig motkandidat Rasistisk och spekulativ...
Grävande journalister och reportrar dödas väl tyvärr i hela världen,knappast bara ett ryskt problem. Kolla bara Malta eller Sydamerika...

"The Committee to Protect Journalists lists Russia as "the third deadliest country in the world for journalists" since 1991, exceeded in the number of deaths only by Algeria (1993–1996) and post-invasion Iraq."

Wikipedia
Citera
2022-04-21, 11:45
Medlem
Citat:
Du har inte ett rätt. Läs på om stridande förband.

Kan du komma på nåt sätt att visa att du själv tror på det du skriver?

Det är nämligen väldigt svårt att tro
Citera
2022-04-21, 11:45
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
det är väldigt många som skriver väldigt konstiga saker i denna tråd, till försvar för Rysslands invasion,, jag får inte riktigt kläm på vad det är för folk som har såna värderingar, är det ryssar som skriver på svenska fladvhback eller är det svenskar som har skeva värderingar,, tänker mig misslyckade ensamma män utan jobb, flickvän, bor hos mamma fast man är 35 Bast, o skyller sina egna tillkortakommande på Sverige/väst/globslister o så börjar man använda sig av retorik från Kreml, som en skruvad hämnd, för att man lever ett skit liv i Sverige?
Precis!

Flera av dessa tragiska figurer har ju tom. sagt att det vore bra om Putin startade ett kärnvapenkrig som utraderar mänskligheten. Snacka om utvidgat självmord….
Citera
2022-04-21, 11:46
Medlem
Evil_Santas avatar
Känns som att kriget håller på att vända i Rysslands favör nu. Såg någonstans att Ukraina börjat få slut på tanks, flygplan, APC:s, missilier osv. och trots stora förluster så startade Ryssland med betydligt mer material och kommer därför till slut överväldiga Ukrainarna.

Även om de lyckas ta kontroll över regioner och avrätta Zelenskij så har jag svårt hur de ska kunna långsiktigt behålla makten/ockupera regioner utanför södra/östra delen av ukraina där befolkningen inte är särskilt vänligt inställd till Putin. Kanske får Putin nöja sig med krim och östa regionen(donbass osv.) vilket kanske var målet från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in