2022-04-21, 09:59
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukroswed
Väldigt roligt uttalande. Men du för 20 dagar försenad - idag är inte 1 april!

Notera att den här Nazi-RySSka agenten redan förbereder för en Nazi-RySSk invasion av Sverige. Han har en avatar som antyder att Svenskar är nazister och påtalar ständigt att alla länder ska ’avnazifieras’ där man då mördar alla i det landet.

Om Nazi-RySSland attackerar Sverige kommer man påstå att Svenskar är just nazister, man kommer rättfärdiga att döda alla män i åldern 16-70 år med det som man gjorde i de ockuperade delarna i Kiev Oblast.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Lägg av det där tramset nu! Se och hör på en snutt från verkligheten!

Här har du bevis för att Ryssland skyddar och räddar civila, tvärtemot vad Ukrainas propaganda påstår.

Spännande att se dina olika måttstockar.

Från klimatforumet:
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Hur kan det vara så enkelt att bortse från drabbade människors lidande? Man förlorar sitt hem, sina ägodelar, man kanske måste lämna sin hemtrakt osv. Det handlar om miljoner människor.

Du verkar dock inte vara speciellt upprörd över de miljontals som akut tvingas fly när ryssen invaderar?!
Jajustdet - det pågår ingen invasion enligt dig. De flyr helt i onödan.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukroswed
Idag såg jag igen i svenska tidningen upprepade lögnerna om Ryssland.
Putin vill ha en snabb vinst
https://www.expressen.se/nyheter/bilderna-fran-ryska-ovningen-ska-fira/

och beviset på denna dumhet ges:
”Segerdagen” sammanfaller i tid när vintern tar slut och marken tinas upp. Det innebär att det blir svårare för de tunga ryska fordonen att transporteras och att det kommer ta längre tid för de ryska styrkorna att förflytta sig.
Att den ryske presidenten flyttat kriget längre österut beror bland annat på att han tror sig ha större möjlighet att vara framgångsrik där, enligt amerikanska uppgifter. Dessutom stämmer det in på hans målbild att skapa en korridor längs Donbass till Krimhalvön, som Ryssland annekterade 2014.

Som du kan se har inga bevis för denna dumhet presenterats.

Varför? - Väldigt enkelt!
I Myndigheten för psykologiskt försvar är säkra på att svenskarna är så korkade att de har nog av alla dumheter utan bevis

Nja. Tidningen rapporterar om engelska och amerikanska uppgifter. Ingenstans påstås det att detta är sanningen.

Skaffade du ett hakkors som avatar? Okej…
Citera
2022-04-21, 10:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jag vet. Men som sagt, så skulle inte jag kalla det attacker på grannländer. Det blev kaotiskt när Sovjet bröt ihop och i kombination med konstiga gränsdragningar efter WWII uppstod konflikter. Jag försvarar inte våldet som skedde från rysk sida, men jag har svårt att se det som attacker på grannländer i någon bemärkelse som är jämförbar med vad vi ser idag från rysk sida.
Jag håller med om detta. I t.ex. Georgien visade Ryssland återhållsamhet och kom till separatisternas undsättning när Georgien gått till angrepp. Jag kan se paralleller till konflikten i östra Ukraina, men det är vanskligt att skriva det. Vad fan, kasta mig till vargarna!

Olyckligt i retrospektiv att Donbass tillföll Ukraina på 90-talet, men att det gjorde det beror ju på att området tillhörde Ukraina 1917-1920 och sedan den ukrainska sovjetrepubliken. Det var ju det här med gränsdragningen... Man hade väl heller inte förutsett att Ryssland skulle vakna till liv, eller att protesterna på Majdan skulle äga rum.
Citera
2022-04-21, 10:01
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
NU GER MAN UPP AZOV KADYROV LÄR INTE BLI GLAD NÄR HAN LOVADE ATT AZOV ÄR DÖDA VID LUNCH

Rysslands president Vladimir Putin har gett sitt första uttalande efter att Ryssland hävdade kontroll över hamnstaden Mariupol.

Han säger att det ryska styrkorna inte behöver storma stålverket Azovstal, där de sista ukrainska soldaterna har sin bas, enligt ryska statskontrollerade Ria Novosti.

– Jag anser att den föreslagna stormningen av industrianläggningen är olämplig. Jag beordrar att den ska ställas in, säger Putin enligt Ria Novosti.
Stålverket blir för dyrt i förlorade soldater för Putin. Han vill inte bomba sönder det som han gjort med allt annat. Han vill ju komma över det i brukbart skick så att han kan producera stål till sin armé. Men det kommer att kosta tusentals döda att storma det.
Citera
2022-04-21, 10:02
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Putin har hälsoproblem. Se på denna video hur han håller i bordet hela tiden och dessutom har armstöd.

Han har problem med skakningar är min gissning.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1517040544710594560
Haha, tror han har fingret på knappen till falluckan som Shoigu åker ut genom om han ens öppnar käften
Citera
2022-04-21, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Haha, tror han har fingret på knappen till falluckan som Shoigu åker ut genom om han ens öppnar käften

Haha, kanske det, kan ju även vara knappen till kärnvapnen som han håller handen mot. :/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Svenska soldater använder inte civila som mänskliga sköldar, kr einte omkring i civila bilar och slår inte upp sina högjvarter inne på aktivt arbetande skolor, sjukhus osv.

Och det vet du för att....? Är det för att svenska soldater inte kör i civila bilar i fredstid eller är det på grund av att man inte slog upp sina högkvarter i norska skolor eller sjukhus under fälttåget 1814?

Om nu Sverige, Gud förbjude, skulle bli invaderat av en modern krigsmakt så får vi nog se var svenska soldater placerar sig för strid. Jag misstänker att även svenska soldater kommer att betrakta stora robusta byggnader, gärna med kulvertsystem, som bra försvarspositioner i ett trängt läge. Vilka hus svarar mot sådana krav? Jo, skolor, sjukhus och vissa större industrier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jag vet. Men som sagt, så skulle inte jag kalla det attacker på grannländer. Det blev kaotiskt när Sovjet bröt ihop och i kombination med konstiga gränsdragningar efter WWII uppstod konflikter. Jag försvarar inte våldet som skedde från rysk sida, men jag har svårt att se det som attacker på grannländer i någon bemärkelse som är jämförbar med vad vi ser idag från rysk sida.

Det kan jag hålla med om. Men det är exempel på ryskt våldsutövande.

Min tes är att Ryssarna är så vana med att våld löser problem. Se deras 1900-tal. Helt groteskt även under fredstid.

Rysk-Japanska kriget

WW1

Ryska revolutionen

Ryska inbördeskriget

Stalin

Finska Vinterkriget

Rysk-japanska stridheter

WWII

Kalla kriget

Första Tjetjenienkriget

Transnistrien

Andra Tjetienienkriget

Georgien

Ukraina 2014

Detta krig är fortsättningen på den ryska våldsorgien.
Citera
2022-04-21, 10:06
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Haha, kanske det, kan ju även vara knappen till kärnvapnen som han håller handen mot. :/

Hahaha, han är verkligen på rocketboy-nivå nu
Citera
2022-04-21, 10:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Putin har hälsoproblem. Se på denna video hur han håller i bordet hela tiden och dessutom har armstöd.

Han har problem med skakningar är min gissning.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1517040544710594560

En del har tidigare refererat till Pruttan som "Bunkerdvärgen".

När jag såg detta klipp så trillade kronan ner. Han ser verkligen ut som en förvriden liten bunkerdvärg. Håller hårt i bordskanten (skakningar?). Kläderna sitter illa. Vad har hänt med hans nacke? Karln ser ju faktiskt smått vanställd ut.

Bunkerdvärgen är i och med detta klipp ett helt adekvat namn på president Pruttan och ett namn jag kommer att använda mig mer av nu när vi alla ser att det faktiskt stämmer.
Citera
2022-04-21, 10:08
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Stålverket blir för dyrt i förlorade soldater för Putin. Han vill inte bomba sönder det som han gjort med allt annat. Han vill ju komma över det i brukbart skick så att han kan producera stål till sin armé. Men det kommer att kosta tusentals döda att storma det.

Eller komma över bevis på biovapen som de hävdar finns där, och NATO-officerarna. Varit tyst om det nu ett tag dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in