2022-04-19, 23:34
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Du använder begreppet win-win helt felaktigt. Möjligtvis är detta bra för USA men jag kan inte fatta vem den andra parten är som också tjänar på dina exempel.
?
win-win måste inte ha 2 parter.
Citera
2022-04-19, 23:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Du använder win-win helt felaktigt. Möjligtvis är detta win för USA men jag inte vem den andra parten är som också tjänar på dina exempel.
Haha, aj fan. Blev lite konstigt. Jag menar att det är win-win för bl.a. USA i det att det är egalt om Ryssland anfaller eller inte, förr eller senare. Detta förutsatt att Ryssland inte vinner. Detta eftersom USA stöttar Ukraina militärt och ekonomiskt i vilket fall. Detta eftersom kriget är dyrt för Ryssland.
Citera
2022-04-19, 23:36
Medlem
Slackoffs avatar
Ryska armen jävla lunchboxar.
Som att se en särskoleklass på utflykt.
Citera
2022-04-19, 23:36
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
?
win-win måste inte ha 2 parter.
Nej, men jag krånglade till det ändå. Jag hade fått förtydliga om jag läst det jag skrev en extra gång.
Citera
2022-04-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Min policy är att inte debattera med pissdrickande kvinno- eller mansluder som dig. Detta oavsett om du är utklädd till fröken eller ej.

2. Ifall du tycker att det är heroiskt att gömma sig bland civilister i en gammal Sovjetbunker är du nog lite korkad. Azov har blivit dumpade och har ingenstans att ta vägen, de är ett slakt och bonde offer på schackbrädet. Ukrainas politiker räknar kallt med att de kastar in handduken eller får den fråntagen av Ryssarna om några dagar eller veckor. Förhoppningen är det förväntade blodbadet ska släcka blods-törsten så att Ukrainas politiker undkommer.
2.1. Det är ett krigsbrott att gömma sig bland civilister även "om andra möjligheter saknas".

2.2. Azov kommer knappast att komma ifrån sin "bunkergömma" i Mariupol annat än genom något Ryskt rättsligt förfarande, den enda möjligheten skulle vara om de har något att förhandla med, det är dock otroligt att så kommer att ske då de Ryska "erbjudandena" hittills inte varit bindande. Du får väl läsa lite äldre militär litteratur så att du får lite insikter i hur sådana där saker fungerar. Du är ju Azov nazist och då kan ju boken Poltava angående Karl den XII innehålla lämplig information.

3. De Ukrainska förlusterna i Mariupol är snart uppe i närmare 65-90k inkl. civilister (22k döda enligt borgmästaren, tumregeln ger 44-66k sårade, saknade ej bedömda).

4. Nu är det färdigflashbackat!

Mycket luder och piss. Antar att det är du som pissdrickaren från Milano

Nåja. Azov har mer balls än vad du kan föreställa dig, men jag förstår att du känner ett starkt avund till dessa hjältar. De har något ni ryssar verkar sakna. Det kallas mod och ära. De deserterar inte så snart det smäller. De civila är för övrigt i Azovstal av egen fri vilja. Förmodat för att de ej gärna hamnar i Sibirien dit de flyttas för att komma till ett "säkert område".

Lyssna på den här härliga låten och njut samtidigt av filmen!

https://www.youtube.com/watch?v=x-oGgMQKCSw
Citera
2022-04-19, 23:37
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är 2% som sitter i parlamentet av råskinnen. Dessa råskinn ….
Tack. Ett mångordigt försvar.
Ryssland är tydligen i Ukraina för att förvara demokrati och ta kål på råskinn.

Inte visste jag att Putin och hans anhängare var så fina människor. 🇹🇷😀👍

Synd att dom dödar, förstör och våldtar så mycket. 😂

Men det kanske är nödvändigt ??
Citera
2022-04-19, 23:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Får hoppas att Ukraina lärt av invasionen och kör med brända jordens taktik, evakuera civila, ta med maten smyckena och bensinen.

Lämna kvar sprit spetsad med råttgift. Det är inte värre än ryssarnas försåtsmineringar!
Citera
2022-04-19, 23:45
Medlem
Snapcounts avatar
God kväll forumiter..

Kommit nettopp in genom dörren efter kvällsskiftet, och försöker lite "komma ikapp". Läst de sista sidorna i tråden och ryssarnas nya offensiv vid donbass verkar inte ha gjort några framsteg, stämmer det ?

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har ryssarna ett stort lager med mörkerhjälpmedel? Tveksamt efter man sett vilken utrustning de har annars. Ukrainarna har ju däremot fått just det både night vission googles som drönare i extrema mängder från väst.

Intressant nog så tillverkar vitryssland mörkerhjälpmedel för en billig peng. Inte riktigt så bra som västs grejer, men tillräckligt bra för att kunder på amazon ger "tummen upp" för det man måste betala. Konstigt nog har ryssarna inte varit intresserade utav deras produkter..

https://www.youtube.com/watch?v=5Qk2sAOhUKU
Citera
2022-04-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Helt vanliga specialoperationsbarnvåldtäkter enligt trådens mikrokukar. Skönt att tungt NATOartilleri har börjat rulla in i Ukraina nu på allvar. Dessutom har man lyckats fylla på med kompetent stridsflyg. Vad ska Ivan svara med nu? De har ju inget som ens är i närheten.
Citera
2022-04-19, 23:49
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, de verkar lite desperata om jag ska vara ärlig, kanske för att hitintills så har de ju inte avancerat nämnvärt.

Antingen går det så djävla dåligt att ryssarna måste chansa men de verkar ju inte ha samordnade anfall så det vete fan vad de gör ute på kvällar och nätter.

De försöker väl hitta på något desperat för att ”bli klara” så att de hinner tillbaka hem till militärparaden på Jöda Tojet den 9 maj.

Den bunkerbleke lille dvärgen har slut på trupper snart och det blir intressant att se om hen dyker upp på podiet för att inspektera spektaklet som sig bör…. Eller om han dött innan dess.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Putin själv är ju ett råskinn på riktigt
Uppväxt i gangstermiljö i St Peterburg
Halvkriminell och hälare
taxichaufför
spion
utbildad jurist i internationell rätt! ( vilket visar på att akademiska utbildningar i Ryssland är ett skämt, en kuliss)
Citera
Bannlyst
Nazisterna ska bort från jordens yta

https://www.rferl.org/a/ukraine-azov-right-wing-militia-to-patrol-kyiv/29008036.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in