2022-04-19, 22:53
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Här ryker flaggan från Polisstationen i Mariupol. Upp med hammare och skäran. De pratar också om baltländerna och Moldavien.

https://twitter.com/anchewkas/status/1516485491226517506?s=20&t=DWQhx730ULnByWUN49nq1A

När blir det dags för oss att på allvar börja sponsra ett frisående Ingermanlan? Var på tal för ett tal år sedan att det fanns en vilja att byta tillbaka till sitt svenska ursprungliga namn från St.Petersburg Oblast till Ingermanland Oblast. Putin gillade inte detta och fängslade de som drev rörelsen. Efter det kan de frigöra sig och återgå till Ingria och byta språk till "Finsk/estnändska" som de tidigare pratade.

Intressant iakttagelse av en av tv-värdarna i klippet. Han säger att i år är hundraårsfirandet av det storslagna Sovjetunionen. Det kan också förklara varför Putin har så bråttom att få något resultat att visa upp den nionde maj. Rent formellt så grundades sovjet först den 30e december dock, så han kan ju ta en ta take two i mellandagarna , men gissningsvis lär han inte ha mycket att fira sådags.
Citera
2022-04-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Helt galna, Sovjetflaggan! Undrar om Ryssland går mot att börja kalla sig Sovjet igen?

Bra idé. Sverige, EU och en massa andra länder kan börja erkänna olika nya stater som separerat från Ryssland. Självfallet skall Tjetjenien och andra ryska delrepubliker erkännas som självständiga stater som behöver skydd av NATO och alla andra västländer.

Flaggorna och statyerna av Lenin är indirekt bra för Ukraina. Dessa påvisar Putins ambitioner och fungerar som ren provokation och driver fram västmakternas vilja att stötta upp än mer.
Citera
2022-04-19, 22:59
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu svamlar du ännu mer, jag använder inte ens telegram…
40 minuter senare kommer du till slutsatsen att jag svammlar?Först anklagade du mig(och alla andra för att vara korkade,tröga,ointelligenta och så vidare) för att vara osammanhängande,och nu 40 minuter senare kom du på att jag svammlar också.Som jag sade,,har du svårt med svenska eller helt enkelt bara född i en tid när man separerade perceptionen från perspektivet pågrund av att man trodde telegram utgjorde erfarenhet nog?
Citera
2022-04-19, 22:59
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Samtidigt finns det de som menar att rent trollstrategiskt VILL trollen att man svarar på deras inlägg, för då hjälper man till att sprida deras budskap, även om man sedan bemöter dem i sak i sitt svar. Enligt den inställningen är det bättre att inte svara dem alls och istället låta deras inlägg försvinna i trådens dimmor, så får de mindre spridning.

En alldeles förträfflig strategi om du frågar undertecknad.
Citera
2022-04-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
En av dom mest framträdande, presidentrådgivaren Oleksiyj Arysto....någonting...jag lär mig aldrig fullt namnet, framträdde i U A english och var ovanligt optimistisk.

Han skisserade vissa förutsättningar för fortsättningen.

Om Mariupol nedkämpas till siste man är förhandlingar uteslutna.

Han sade också att Ukraina har en stark ställning i Donbass och att Ryssland kommer att besegras.

Han beskrev vad Ryssland försöker göra men också att dom inte kommer att lyckas.

Mycket bra person denne Oleksiy, en riktig nationalist, han imponerar ännu mer än Zelenskij. Ukraina skapar hjältar. Hur fick dom denna förmågan? Jämför Hultqvist, Morgan, Maggan, Ygeman. Så svaga vi verkar i jämförelse. Det är nästan chockerande.
Varken Hultqvist, Målgan eller Mygelman är några karlakarlar i det hänseendet Maggan påminner mest om en dimridå. Men, till skillnad mot det diktatoriska Puttler-Ryssland, så har vi valt våra politiska företrädare i fria val och de i sin tur har utsett Maggan till regeringschef. Jag är personligen mindre nöjd med det beslutet, men jag accepterar det på samma sätt som jag förutsätter att de som röstade på S accepterar en annan regering om de får ett flertal.
Citera
2022-04-19, 23:01
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Flaggorna och statyerna av Lenin är indirekt bra för Ukraina. Dessa påvisar Putins ambitioner och fungerar som ren provokation och driver fram västmakternas vilja att stötta upp än mer.

Kanske också blir lite av ett wake up call för vanliga människor som bara råkar bo där och inte var direkt ryssfientliga från början av kriget.

Leninstatyer… hur sjuk kan den här cirkusen bli?
Citera
2022-04-19, 23:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Menar bara att de i efterhand kommer hävda att det är ukrainarnas eget fel att så många dog i en kemvapenattack. ”De skulle gett upp så hade de levt idag”.

Ja det är klart. Titta bara här i tråden
Citera
2022-04-19, 23:03
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ryssland skulle enkelt kunna bomba hela området. Men det är ju barbariskt, eller hur. De vill inte agera på det viset.
Ok , human… ( är det ironiskt då du ju är typ antikrist)
Nu har de bombat med de mest hänsynslösa de har , vad
är humans kommentar?
Citera
Medlem
redbullcolas avatar
Pentagon: Ukraina har fått kampfly og flydeler

https://direkte.vg.no/krig-i-ukraina/news/pentagon-ukraina-har-faatt-kampfly-og-flydeler.PNoWnsA-K?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_p os1
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Min policy är att inte debattera med pissdrickande kvinno- eller mansluder som dig. Detta oavsett om du är utklädd till fröken eller ej.

2. Ifall du tycker att det är heroiskt att gömma sig bland civilister i en gammal Sovjetbunker är du nog lite korkad. Azov har blivit dumpade och har ingenstans att ta vägen, de är ett slakt och bonde offer på schackbrädet. Ukrainas politiker räknar kallt med att de kastar in handduken eller får den fråntagen av Ryssarna om några dagar eller veckor. Förhoppningen är det förväntade blodbadet ska släcka blods-törsten så att Ukrainas politiker undkommer.
2.1. Det är ett krigsbrott att gömma sig bland civilister även "om andra möjligheter saknas".

2.2. Azov kommer knappast att komma ifrån sin "bunkergömma" i Mariupol annat än genom något Ryskt rättsligt förfarande, den enda möjligheten skulle vara om de har något att förhandla med, det är dock otroligt att så kommer att ske då de Ryska "erbjudandena" hittills inte varit bindande. Du får väl läsa lite äldre militär litteratur så att du får lite insikter i hur sådana där saker fungerar. Du är ju Azov nazist och då kan ju boken Poltava angående Karl den XII innehålla lämplig information.

3. De Ukrainska förlusterna i Mariupol är snart uppe i närmare 65-90k inkl. civilister (22k döda enligt borgmästaren, tumregeln ger 44-66k sårade, saknade ej bedömda).

4. Nu är det färdigflashbackat!

Din "policy" är att sålänge saker flyter din väg så kan du klara dig med gratis mat och slippa inkludera tankar som gör ditt sinne ont.Du talar om Poltava och Karl XII....Missade du inte ett antal år samt uttalanden från honom där?Såsom han beskrev ryssen DÅ,är ledsamt nog den samme idag.Men slaver ni är,så lögnen är eder närmsta vän.En skymf för jorden
Citera
2022-04-19, 23:04
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja Zelenskyij är uppenbarligen en riktig jvla tokpsykopat som försöker dra igån ett atomkrig..
Putin är en historia för sig..
Ah. Jag måste ha missuppfattat något. Trodde att det var kackerlackor från Ryssland som invaderat Ukraina och inte tvärt om.
Citera
2022-04-19, 23:05
Medlem
raskenss avatar
Den mytomspunne belarusiern med Magnum PI mustaschen som mosat ryskt pansar har trätt fram:

https://m.youtube.com/watch?v=3rn1ulKgpQc
Senast redigerad av raskens 2022-04-19 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in