2022-04-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
60 lakan säger du. De babblar alltså öppet om hur mycket det får in?

Själv hankar jag mig fram som frilans. Hälften av det jag fakturerar lägger jag undan till skattmasen. Ja, detta borde även sticka i ögonen på även de som skattar som anställd.
Det var EN runda... kolla in gruppen på FB och följ den lite så ser du. Rätt mycket intressant läsning...
Citera
2022-04-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
2020
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/WOLGlL/patrik-sjoberg-atalas-for-trafikbrott--nekar

Sjöberg var tydligen igång med sin lynchmobb redan 2017 och saknar uppenbarligen spärrar.
https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/alex-schulman-patrik-sjoberg-borde-straffas/

Såhär uttalar sig Sjöberg 2021:
https://www.svenskdam.se/noje/patrik-sjoberg-jagad-i-over-ett-ar-for-brottet-nu-berattar-han/7734517

Det säger det mesta om den mannen.

E. Han har även blivit dömd för narkotikabrott men sluppit undan med böter.

Ja just ja Patrik hade en lyxutrustad Porsche 911 turbo. Vad har han för vrålåk idag?
Citera
2022-04-19, 15:09
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det var EN runda... kolla in gruppen på FB och följ den lite så ser du. Rätt mycket intressant läsning...

Tyvärr har jag inte FB. Tur det, hade väl behövt ett helrör och ta mig en rape shower efter läsning.
Citera
2022-04-19, 15:12
Medlem
Citat:
Tyvärr har jag inte FB. Tur det, hade väl behövt ett helrör och ta mig en rape shower efter läsning.
Haha ibland baxnar man ja... där är det inget snack om "gäddor" eller "informera allmänhet", där är det "peddosar" som ska dö eller fördrivas till hemlöshet, utan nåde.
Citera
2022-04-19, 15:14
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Garanterat... måste väl finnas någon välvillig revisionsbyrå el liknande i skaran av ivriga anhängare?

Tveksamt, deras anhängare verkar mest bestå av hysteriska kärringar.

Problemet är väl alla pengar som kommit in ska trollas fram eller redovisas. Fungerar ju inte heller att samla in sådana pengar. För då ska ju de nya insamlade pengarna redovisas.
Citera
2022-04-19, 15:15
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja just ja Patrik hade en lyxutrustad Porsche 911 turbo. Vad har han för vrålåk idag?
Inget registrerat fordon enligt Ratsit.

https://www.ratsit.se/19650105-Jan_Niklas_Patrik_Sjoberg_Goteborg/tNxAqrpa9e81OZW34i8jT5A0X56-HdK3eK8gSuqVIsM
Citera
2022-04-19, 15:21
Medlem
Ålens avatar
Föreläsningsturne, tja, utan att ha fixat det mest basala vad gäller att driva näringsverksamhet. Gillar förvisso människor som lever utanför det etablerade samhället, men om man vill göra samhällsnytta kanske man ska soppa rejält rent framför sin egen matta. Man kan liksom inte dra på föreläsningsturné till våra skolor och handha det ekonomiska och byråkratiska på ett sätt som inte ens Hells Angels hade drömt om, det blir en soppa som skär sig rejält.
Citera
2022-04-19, 15:21
Medlem
Så hur många har avlivat sig själv nu? Summering?
Citera
2022-04-19, 15:34
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Det här med att erbjuda sina ”föreläsningar” till företagsevent under ”lättsamma” och ”ej barnvänliga” former måste jag säga låter oerhört osmakligt. Som att göra underhållning av män som önskar förgripa sig på barn och även i förlängningen de barn som blir utsatta av detta. Tjäna pengar på deras lidande samtidigt som anställda på företaget ska få sig ett gott skratt. Usch och skäms!

Det blir som jag misstänkte. Det blir till att visa ostkuken, eller åtminstone Kinky Brains gravidmage.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-19 kl. 16:11.
Citera
2022-04-19, 15:37
Medlem
Ålens avatar
Vill man ut på föreläsningsturne startar man som alla andra enskild firma eller i detta fall, eftersom de är två, kanske handelsbolag och skaffar f-skatt, momsregistrer sig och fucking bankgiro inte nåt swish. Därefter anlitar man en bokningsagent. Men inte Dumpen inte, de tar det hela under bordet eller swish och låtsatsmoms på det? Detta ska våra skolor gå med på? Företag ska pröjsa för deras event och dra av moms som inte finns? Eller? Hur?!! Jag tror inte Dumpen fuskar så mycket som de är dumma huvudet.
Citera
2022-04-19, 16:02
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Tveksamt, deras anhängare verkar mest bestå av hysteriska kärringar.

Problemet är väl alla pengar som kommit in ska trollas fram eller redovisas. Fungerar ju inte heller att samla in sådana pengar. För då ska ju de nya insamlade pengarna redovisas.

Ja, hur fan blir det med moms som de tagit betalt för men inte betalat in? De måste ta ur egen ficka för de kan ju för fan inte lägga ytterligare moms på ny moms som ska … Haha. Stämmer det att de tagit moms men som inte betalats in har de skaffat sig ett jävla problem som inte alls hade behövt vara ett problem. Man kan tycka skatter är höga men just moms är inget man ens behöver tänka över då det är kunden som pröjsar den.
Citera
2022-04-19, 16:11
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ja, hur fan blir det med moms som de tagit betalt för men inte betalat in? De måste ta ur egen ficka för de kan ju för fan inte lägga ytterligare moms på ny moms som ska … Haha. Stämmer det att de tagit moms men som inte betalats in har de skaffat sig ett jävla problem som inte alls hade behövt vara ett problem. Man kan tycka skatter är höga men just moms är inget man ens behöver tänka över då det är kunden som pröjsar den.
Patrik Sjöberg vet nog hur kan skall gå till väga. Han verkar ha koll på ekonomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in