2022-04-19, 15:04
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag har postat ett överflöd av betydelsefulla inlägg i tråden, det är bara att läsa

Till skillnad från dig, min serbiske vän, så har jag hållit mig till ämnet.

Hur var det med barnvåldtäkterna och avrättningarna av civila i Butja nu igen, varför tyckte du att det var bra?

Min signatur?

Tyvärr har du inte postat ett enda inlägg som tillför något. Kläm fram bevis på barnvåldtäkter, annars är dina byxor väl cementerade vid fotknölarna.
Citera
2022-04-19, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Som kuriosa.

Peter var en diktator som likt Stalin lyckades mångdubbla landets produktion av stål och vapen, och arméer stampades fram varje år.

Det var fruktansvärt dyrt för Ryssland och staten gick mer eller mindre i bankrutt efteråt, men ryssarna har glömt allt det där eftersom han vann mot Sverige.

Det var huvudorsaken till hans framgångar, den andra var att han hade flyt med vilka motståndare han hade. August den starke och Karl XII var drömrivaler.

Jag saknar August den Starke. Nu får jag nöja mig med Zelenskij och Oleksej A.
Citera
2022-04-19, 15:05
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De flesta av de punkterna stämmer in även på Zelensky och Biden såklart.

Och hur många länder har dessa två herrar invaderat?
Citera
2022-04-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilts
Ingen vill ha en fientlig stat vid sina gränser. De i makt nu tog makten genom en revolution 2014. Östra Ukraina blev inte tillfrågat om de ville ha den nya regeringen. Sen började de närma sig Nato också. Skulle Mexiko gå in i en pakt med Ryssland och kina skulle USA bombat sönder de. Tragiskt men ukrainarna provocerade fram den här konflikten. Får se om allt det här lönar sig och man blir medlem i EU som man ville lol
det är visst olika måttstockar för rus/Ukraina i din värld? De tog makten genom revolution? O hur står det till med Putins legitimitet som stadsöverhuvud? Fuskar med konstitutionen så han kan vara president längre än vad som är tänkt ( 2 petioder) o förgiftar eller mördar politiska motståndare,, enligt ditt resonemang borde de närliggande länderna för länge sedan gått in i ryssland o av facsistifiera Kreml!
Citera
2022-04-19, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De flesta av de punkterna stämmer in även på Zelensky och Biden såklart.
Det där låter som Zelensky 100%. Biden inte så mycket, Biden är bara senil och vilsen. Han kommer säkert få en stroke när som helst som sänker honom.
Citera
2022-04-19, 15:08
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazislayer
Det finns fler nazis än i Azov. Denazifieringen kommer pågå tills Putin är nöjd. Vi får se var denazifieringen slutar!

Stödjer du en denazifiering av Sverige också. Vill du bjuda hit Putins orcher så att de kan våldta dina systrar och döda dina barn?
Citera
2022-04-19, 15:09
Medlem
humanlifes avatar
Konvojer med bussar, bilar och ambulanser väntar utanför Azov-fabriken. Vapenvila skall råda och rysk militär har dragit sig tillbaka.

Russian forces set up three humanitarian corridors near Azovstal — Defense Ministry

"Three humanitarian corridors have been set up in the immediate proximity to the Azovstal plant in three directions: first, in the western direction in the Shevchenko Street; second, in the eastern direction in the Pobedy Avenue; third, in the northern direction in the Taganrogskaya Street," he said.
Every humanitarian convoy has 30 buses and cars to transport people and 10 ambulances, Mizintsev said. There are also meeting points and temporary accommodation centers, as well as first aid and meal stations.

Mizintsev said the Russian forces along with the units of the Donetsk People’s Republic will observe a ceasefire on all the routes of humanitarian convoys. Military units around the plant have been pulled back to a safe distance.

https://tass.com/society/1439779
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Hur går det med ryssens offensiv i öst, hoppas att vi får se fler Bayraktar-videos.

https://www.youtube.com/watch?v=CXVu_DeB4wo
Citera
Medlem
RealTides avatar
Så summeringen av denna lilla pseudo-debatt skapad av kremls små orcher här;
anklaga inte oss för illdåd för det skedde också i Vietnamkriget som pågick i 20 år för 60 år sen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Stödjer du en denazifiering av Sverige också. Vill du bjuda hit Putins orcher så att de kan våldta dina systrar och döda dina barn?
Självklart stöder jag en sån kampanj! Sverige kryllar av nazis så det vore bara bra om Putin skickade hit sin armé.

edit: Fast det är ju bara önsketänk. Han kommer inte gå i land här. Putin skickar några Kinzhal robotar på oss, sen är det över.
Senast redigerad av Nazislayer 2022-04-19 kl. 15:12.
Citera
2022-04-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Bra jämförelse. Nog kunde det vara obekvämt att ta ställning i USA men 15 år i fängelse för något förfluget ord fick du knappast.

Jämför med ryssland där du blir arresterad även om du säger något positivt om kriget: https://www.reddit.com/r/Unexpected/comments/tddlnc/two_words_moscov_2022/

Ja Fonda t.ex fick betala ett högt personligt pris då hon möjligen gick lite för långt. Men inte blev hon inlåst eller trakasserad av regeringen mig veterligen.
Demokrati vs diktatur.
Citera
2022-04-19, 15:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Tyvärr har du inte postat ett enda inlägg som tillför något. Kläm fram bevis på barnvåldtäkter, annars är dina byxor väl cementerade vid fotknölarna.

Kämpa på min serbiske vän, jag gillar att se hur du sliter och stretar med att formulera dig även om det inte går så bra just nu

Jag förstår att det är lite jobbigt det här med barnvåldtäkterna, lätt att förträngningsmekanismerna sätter in. Speciellt när det är "dina grabbar" som är förövare.

Varför anser du att Pruttan och hans barnvåldtäktsmän är laget man ska hålla på i dagsläget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in