Citat:
Välkommen till programmet.
Jo, sådär chockad blir man då man aldrig sett programmet tidigare.
Det var vi numera trogna tittare också i början.
Men man trubbas av med tiden.
De leker ju gifta, egentligen.
Men lite läskigt att pussa på en främling vid första anblicken.
Håller med dig.
De köper verkligen grisen i säcken båda två (även om de attraheras av varandra direkt).
De är ju främlingar (även om de attraheras )som pang på rödbetan provkör varandra (slänger sig i bröllopsbädden) men inte har den minsta aning om hur den andra är personlighetsmässigt.
De har låtit sig ihopkopplas baserat på en massa nonsens.
Det kan blir bra, likt tacoparet (som kanske inte har så höga krav på en partner), men det kan bli blaha av det också.
Dock kanske det blir lyckat för sådana par som inte har så höga krav. Men mer komplicerade människor söker inte till den här typen av program.
Människan är en komplicerad varelse, och ska så vara (för det är då det blir intressant).
Man ska fan inte gå med på att tussas ihop med någon på såhär ytliga premisser som GVFÖ parar ihop folk.
Bara om man är sparsmakad och inte har så stora krav, på partnern som man ska leva resten av livet med. Och så verkar det ju vara med vissa par som ändå fortsatt att leva med varandra efter GVFÖ.
De har inte så höga krav. Utan de tillhör de "enkla människorna" som kan låta sig tussas ihop ungefär som matte och husse parar en med en katt av hankön om man är hona, eller med en hanhund om man är tik.
Jo, sådär chockad blir man då man aldrig sett programmet tidigare.
Det var vi numera trogna tittare också i början.
Men man trubbas av med tiden.
De leker ju gifta, egentligen.
Men lite läskigt att pussa på en främling vid första anblicken.
Håller med dig.
De köper verkligen grisen i säcken båda två (även om de attraheras av varandra direkt).
De är ju främlingar (även om de attraheras )som pang på rödbetan provkör varandra (slänger sig i bröllopsbädden) men inte har den minsta aning om hur den andra är personlighetsmässigt.
De har låtit sig ihopkopplas baserat på en massa nonsens.
Det kan blir bra, likt tacoparet (som kanske inte har så höga krav på en partner), men det kan bli blaha av det också.
Dock kanske det blir lyckat för sådana par som inte har så höga krav. Men mer komplicerade människor söker inte till den här typen av program.
Människan är en komplicerad varelse, och ska så vara (för det är då det blir intressant).
Man ska fan inte gå med på att tussas ihop med någon på såhär ytliga premisser som GVFÖ parar ihop folk.
Bara om man är sparsmakad och inte har så stora krav, på partnern som man ska leva resten av livet med. Och så verkar det ju vara med vissa par som ändå fortsatt att leva med varandra efter GVFÖ.
De har inte så höga krav. Utan de tillhör de "enkla människorna" som kan låta sig tussas ihop ungefär som matte och husse parar en med en katt av hankön om man är hona, eller med en hanhund om man är tik.
Ja jag satt och tänkte på det när jag såg programmet, vilken typ av person som söker. Om man bara är ute efter att hitta den rätta så känns det ju som ett extremt ineffektivt sätt att göra det på, så det finns ju definitivt ett element av att vilja visa upp sig på TV som i alla dokusåpor och liknande.
Jag tänkte efter första programmet att Hans hade hamnat i ett guldläge, för han fick exponeras i TV, framstå som sympatisk och åtråvärd, men slapp gå igenom giftascirkusen och kunde därmed säkerligen få till massa dejter med tjejer som sett honom på TV.
För kontext så har jag själv aldrig haft något förhållande och aldrig varit på en dejt eller varit med om att någon tjej uttryckt gillande alls, så hela det här med huruvida de känner attraktion till varandra och att läsa av kroppsspråk är ingenting jag kan se så bra när jag tittar på programmet. Därför är det också intressant att läsa i tråden vad andra uppfattar när de tittar på paren, och även lärorikt.