2022-04-19, 12:30
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nu ska dom kränga föreläsningar:

https://dumpen.se/2022/04/19/dumpen-on-tour/

Så skattepengar ska gå till Dumpen? Jag menar de har tänkt föreläsa för skolbarn. Framgår inte om de har bokningar dock. Lanserar man en tour brukar man ju redan ha bokningar och presentera turnelista.
Citera
2022-04-19, 12:37
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nu ska dom kränga föreläsningar:

https://dumpen.se/2022/04/19/dumpen-on-tour/

Det är ju faktiskt inte så dumt... Ämnet ligger i tiden, Dumpen och Sjöbergs stjärnstatus borgar för att de får kunder (kommuner). Kunderna kan vara offentlig verksamhet där det finns en oändligt stor plånbok för politiskt korrekta dumheter.

Det finns ganska stora pengar att tjäna på saken... Fredrik Reinfeldt plockar ju bidrag samtidigt som han tjänar miljonbelopp på föreläsningar. Finns andra också.

Tror i vart fall det kommer att ge mer pengar och är en stabilare inkomst än swish. Problemet med Dumpen är att efter den där Vulkanen de lovat så kommer dem vara på dekis. Även om de sätter ditt kungen själv så vänjer sig publiken fort och vill ha mer ännu saftigare gädda för att inte bli uttråkad...
Citera
2022-04-19, 12:41
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Då kanske man borde kunna förklara hur man tänker då man konfronterar tex "min-barn-araben" när man kommunicerar med och hänger ut en snubbe som inte ens tycks fatta språket och kanske inte ens begrep att det handlade om en underårig. Har lite svårt hur oseriositeten kan hänga ihop med föreläsningar på skolor, företag och för familjer. Nu kan ju uthängningstaktiken i sig diskuteras, men då skillnaden är så signifikant beträffande mellan olika personer vilka man menar förtjänar att hängas ut till allmän beskådan till nackdel både för barn & anhöriga, så tycker jag det är ganska tveksamt.

Lära föräldrar hur deras barn ska agera om de stöter på gäddor på nätet, skriver de… Alltså är man förälder och inte kan ha den kommunikationen själv med sina barn utan att konsultera med två människor som kommer direkt ur rännstenen … ja, pantade jävla päron. För de flesta päron är detta dessutom ett icke problem, om man inte är nojig White trashmorsa som ser pedofiler i vartenda buske för att må lite bättre själv.
Senast redigerad av Ålen 2022-04-19 kl. 12:48.
Citera
2022-04-19, 12:45
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Då kanske man borde kunna förklara hur man tänker då man konfronterar tex "min-barn-araben" när man kommunicerar med och hänger ut en snubbe som inte ens tycks fatta språket och kanske inte ens begrep att det handlade om en underårig. Har lite svårt hur oseriositeten kan hänga ihop med föreläsningar på skolor, företag och för familjer. Nu kan ju uthängningstaktiken i sig diskuteras, men då skillnaden är så signifikant beträffande mellan olika personer vilka man menar förtjänar att hängas ut till allmän beskådan till nackdel både för barn & anhöriga, så tycker jag det är ganska tveksamt.

Absolut har du rätt i sak. Men jag tror det var lättare för vår vän Moses att sära på havet när de var jagade. Eller för dig att få i sär ett par kvinnolår utan att använda våld, än att övertyga Patrik och Sara om att de gör fel.
Citera
2022-04-19, 12:47
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Lära föräldrar hur deras barn ska agera om de stöter på gäddor på nätet … Alltså är man förälder och inte kan ha den kommunikationen själv med sina barn utan att konsultera med två människor som kommer direkt ur rännstenen … ja, pantade jävla päron. För de flesta päron är detta dessutom ett icke problem, om man inte är nojig White trashmorsa som ser pedofiler i vartenda buske för att må lite bättre själv.
Risken finns att det kan bli problem om man går ut och lär ut en slags rättsosäker, ovetenskaplig pöbelmetod. Frågan är vad det offentliga skall med all information till egentligen, det är bara gäddan själv som måste sättas på plats.
Citera
2022-04-19, 12:53
Avslutad
Känns skevt att pedofiler som utsatt Sjöberg, Bianca (Biancas historia var en utav dom värsta jag läst) mm jämförs med män som chattar med kåta ungdomar som utforskar på nätet (och ibland stämmer träff).

Det är ju ganska stor skillnad på en 13-14-åring som fått lust och där det inte handlar om utpressning, mutor osv och att våldta en 9-åring.

Folk tycker ju att om två 13-åringar ligger med varandra med samtycke så är det är ok, men gud förbjude om den ena skulle vara äldre...
Citera
2022-04-19, 12:55
Medlem
Citat:
Risken finns att det kan bli problem om man går ut och lär ut en slags rättsosäker, ovetenskaplig pöbelmetod. Frågan är vad det offentliga skall med all information till egentligen, det är bara gäddan själv som måste sättas på plats.
Jag tror bokningar från det offentliga kommer bli svårt. De har så kontroversiella metoder. Är det dessutom oklarheter med hur kassaflöden redovisas så blir det ännu jobbigare... Men kan ta helt fel.
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Absolut har du rätt i sak. Men jag tror det var lättare för vår vän Moses att sära på havet när de var jagade. Eller för dig att få i sär ett par kvinnolår utan att använda våld, än att övertyga Patrik och Sara om att de gör fel.
Jag tycker att Dumpen har gjort några riktiga kap, och en del av dem förtjänar att bli uthängda känner jag rent känslomässigt. Men givet den stora skillnaden mellan de olika "gäddorna" där en del helt uppenbart både är lågbegåvade el har psykiska problem, vissa vill knulla spädbarn & andra bara fika med en fjortis, någon inte ens skrivit något sexuellt överhuvudtaget och i alla fall som vi vet minst en person inte har begripit vem han stämt träff med och alla ändå hängs ut under samma premisser som att de vore samma svin allihop tycker jag är mycket oseriöst, och i ärlighetens namn så anser jag att det är fel.
Citera
Medlem
Citat:
Så skattepengar ska gå till Dumpen? Jag menar de har tänkt föreläsa för skolbarn. Framgår inte om de har bokningar dock. Lanserar man en tour brukar man ju redan ha bokningar och presentera turnelista.

Detta var intressant.

"Företagsevent. En lättsam (icke barnvänlig) men lärorik föreläsning om hur vi arbetar, hur gäddorna verkar för att få tag på barn. Hur gäddorna lurat oss och hur vi till slut lyckats fiska upp en del gäddor som varit mer svårfiskade. (Skvaller och information om hur det gick sedan ingår)"

Nu börjar det verkligen bli freak show av det hela.
Citera
2022-04-19, 12:58
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Detta var intressant.

"Företagsevent. En lättsam (icke barnvänlig) men lärorik föreläsning om hur vi arbetar, hur gäddorna verkar för att få tag på barn. Hur gäddorna lurat oss och hur vi till slut lyckats fiska upp en del gäddor som varit mer svårfiskade. (Skvaller och information om hur det gick sedan ingår)"

Nu börjar det verkligen bli freak show av det hela.

Jag undrar om högupplösta bilder på Ostkuken eller Mackans blossande skavkuk ingår i föreläsningsmatrialet, vad tror du?
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-19 kl. 13:01.
Citera
2022-04-19, 13:04
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Jag tycker att Dumpen har gjort några riktiga kap, och en del av dem förtjänar att bli uthängda känner jag rent känslomässigt. Men givet den stora skillnaden mellan de olika "gäddorna" där en del helt uppenbart både är lågbegåvade el har psykiska problem, vissa vill knulla spädbarn & andra bara fika med en fjortis, någon inte ens skrivit något sexuellt överhuvudtaget och i alla fall som vi vet minst en person inte har begripit vem han stämt träff med och alla ändå hängs ut under samma premisser som att de vore samma svin allihop tycker jag är mycket oseriöst, och i ärlighetens namn så anser jag att det är fel.

Jo, att påstå att de agerar på ett rättsäkert sätt är en betydande överdrift... De håller principer lika högt som "kåta Maja" (sök på Youtube).

Personligen tycker jag att även de som vill knulla spädbarn förtjänar en rättegång innan de döms.

Dumpen har ju, särskilt på senare tid hängt ut sådana där jag vill påstå att Dumpens bevis är mer än tveksamma.
Citera
2022-04-19, 13:05
Medlem
Citat:
Nej, det lär inte trilla in miljoner, men juridiskt tycker jag det borde vara knepigt, för kan de driva utan att redovisa är det ju öppet för alla möjliga att bedriva ”swish-bolag” utan att redovisa. Vare sig ekonomiskt eller juridisk lever Dumpen i en bubbla. Nu kanske de redovisar dock, vad vet jag.

Jag tror inte det finns något bolag på Sara. Och även om det är Patriks bolag eller den där föreningen som har Dumpen så blir det knepigt. Jag tror inte de har insett vad som krävs. Risken är stor att Sara åker på en smäll pga detta. Men jag tror inte de gör detta planerat utan jag tror mer det handlar om att de inte förstår vilka regler som finns och att det inte bara är att samla in pengar sådär.
Men jag tror inte hon får in så mycket som du säger, banken brukar börja bråka ganska tidigt pga för mycket pengar eller för många swishbetalningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in