2022-04-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det spelar ingen roll vilka som är krigsförbrytare, men att Ukraina tar emot vapen från utlandet är fusk.

Fusk?

Är det inte fusk att våldta barn?
Citera
2022-04-19, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
På tal om lågbegåvning..
Ja väldigt dumt att gömma sig tillsammans med nazister.
Speciellt när man vet att grannlandet försöker bomba ihjäl alla nazister.
Men man slutar aldrig förvånas om hur dumma människor är.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Fusk? Det är ingen jävla lek som pågår.

Nej, förlåt. Hur ser det ut från din skyttegrav? Mycket rökmoln och bomber?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Ok, så du är bara genuint elakt. Har man inga känslor för att se civila slaktas så är det nästan så jag tycker synd om dig. Men ser man upp till dvärgmongolen så är väl ditt IQ så lågt så du inte förstår bättre. Ha det bra på ditt gruppboende.
Jag är inte emotionellt investerad i konflikten. Jag blir dock på lite bättre humör när jag hör Azov nötas ner och förintas.
Jag har inget emot ukrainare eller reguljära ukrainska militären.
Dock avskyr jag Zelensky och hans anhang som inte är annat än USA's små bitchar och som säljer sitt land till högstbjudande.
Jag är för Rysslands rätt att freda sig mot globalisterna och NATO's påtryckningar som i längden drabbar Ryssland som nation.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det spelar ingen roll vilka som är krigsförbrytare, men att Ukraina tar emot vapen från utlandet är fusk.

Är det inte fusk att anfalla ett mindre land? Anfall USA om du vill ha det rättvist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det kan man ju tänka. Men vi vet inte och uppenbarligen tror inte heller USA detta. Hade USA trott att de ryska kärnvapnen inte fungerade så hade man redan invaderat Ryssland för länge sedan.
Säkert fungerar inte alla. Men de har 6000 och om bara en tiondel fungerar så skulle det skapa enorm förödelse, så det är inte ett alternativ att chansa.
Nog för att putler är duktigt dum i huvudet men någon slags hjärnaktivitet har han ändå för att fatta att använder han kärnvapen får han tom ryssarna emot sig
Citera
2022-04-19, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ledaren för Wagnergruppen är också ett nasseluder. Jag har inte sett några legosoldater i Wagner som har nazistsympatier dock. Wagner har heller ingen civil nynazistisk politisk gren kopplad till dom, som dom stridande nynassarna i ukrainska Azov, Aida, Right Sector och så vidare.
Jag lovar dig kompis att jag på 5 minuter kan hitta bilder på ryssar med nazzesymboler,, finns helt säkert förvirrade soldater i Ukraina som nyttjar nazzesymbolik, hur många procent är det tror du, Ukrainas armé är på 900,000pers är det 0,1 procent nazister? Jag kan lova dig det är större andel nazister o för den delen kommunister i Ryssland armé,, det där är ett uselt o tramsigt argument från dig o Kreml
Citera
2022-04-19, 11:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Sanktionerna var värdelösa. Blev bara dyrare för oss.

Sanktioner toppar inte fientliga nationer.., har aldrig gjort..

-NordKorea
-Iran
-Kuba

Champagne och hummer når nog diktatorer och deras utvalda, vanligt folk blir att slita som fått sluta på ikea, McDonalds etc..

Priset för oss i europa kommer att bli dyrt.
Citera
2022-04-19, 11:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Huruvida de är tvingade, frivilliga eller något däremellan kvittar.

Ska du nyttja en anläggning som militär fästning är det klart att civila inte ska finnas där - annars är de mänskliga sköldar.
Att Azovstal är platsen för slutstriden om Mariupol är knappast en hemlighet, det vet vi har förberetts i mer än en månad och möjligen åratal.

Nej. Om du upplever att du behöver omdefiniera etablerade begrepp för att argumentera för din åsikt, så kanske du bör fundera över vad du tycker.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Jag är inte emotionellt investerad i konflikten. Jag blir dock på lite bättre humör när jag hör Azov nötas ner och förintas.
Dock avskyr jag Zelensky och hans anhang som inte är annat än USA's små bitchar och som säljer sitt land till högstbjudande.
Jag är för Rysslands rätt att freda sig mot globalisterna och NATO's påtryckningar som i längden drabbar Ryssland som nation.

Emotionellt investerad.....Känner man inget när man ser hur mongolerna dödar civila och våldtar barn är man störd eller köpt, du kan eventuellt vara både störd och köpt.
Citera
Medlem
Citat:

Fredar sig gör man i sitt eget land!!
Citera
2022-04-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Azov körde en "kemiska vapen"-hoax för några dagar sedan. Den funkade inte. Nu kör man en hederlig gammal terrortaktik: "Vi gömmer oss bakom kvinnor och barn":

https://t.me/polkazov/4419
https://t.me/polkazov/4417

Om de verkligen har dragit med sig massa barn (som syns i filmerna var de nu än är inspelade) i Azovstal så är det deras förbannade ansvar att hissa vit flagg och föra ut alla levande ur bunkrarna.

IS hade ju också med sig sina familjer i många fall. Mikael Skråmo var en av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in