2022-04-19, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag har spontant inga problem med att förbjuda sånt som kränker folks religioner och som inte fyller nån som helst funktion för den som utför det (tex bokbränning). Enda syftet elda upp en koran är att reta muslimer. Då kan det gott förbjudas. Visst har vi yttrandefrihet i Sverige. Men jag har svårt att se hur den skulle begränsas av att man inte får elda upp en bok.

Du vet väl att yttrandefriheten är absolut? Så du vill alltså skrota hela yttrandefriheten bara för att gör sandfolk nöjda?

Dessa individer kommer kaosa över nånting annat sedan, kanske obligatorisk slöja på alla kvinnor? Eller kanske barngifte?

-----

Tycker Sverige ska Saudi fingret och säga att vi har yttrandefrihet här och kontra med att vi fördömer Saudiavrättningar av bögar till exempel.
Deras männskliga rättigheter är you 0, så Saudi absolut noll att komma med.

Muslimska länder ska hålla käft när det kommer till i vi i väst styr.
Senast redigerad av korvstofft 2022-04-19 kl. 06:36.
Citera
2022-04-19, 06:32
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
[b]

Irak kallar upp svenskt ambassadråd för att tillrättavisa svenskarna om svensk lagstiftning.
Vilka är de allvarliga återverkningarna man hotar med från muslimska världen?

Repatriering?
Citera
2022-04-19, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om du inte fattar att Sverige helt ha agerat som en del av USA-imperiet hela tiden så blir det givetvis svårförståligt. Både med Irak-kriget men även massinvandringen.

Ja och de här kravallande muslimerna är på sätt och vis Sveriges motsvarighet till BLM (Black Lives Matter) i USA. Djur slåss med djur och överheten står och flinar.

Det är ju fan inte att yttra en åsikt att bränna koraner utan provocera och få igång kravaller. Att tillåta att bränna koraner är lika "genomtänkt" som att tillåta ukrainare att åka fram med hakkors mot ryssar. Nato-imperiet underblåser idioti och rasism mot folk och religioner, det mest primitiva och efterblivna.

Svenne-rasister på flashback gör sitt jobb och blattarna i ortern gör sitt. Saudi-Arabien har väl snart byggt hundratals moskeer i Sverige och här sitter "svennar" och flinar åt att regeringar i dessa länder blir förbannade över "åsikten" bränna koraner. Västeuropa och USA och dess befolkningar skall nog inte känna sig så trygga som de gör och ha lite mer respekt för alla jordens människor som lever utanför. Jag hoppas på allvar att några av pansarskotten som Sverige sänt till Ukraina hamnar i händerna på "orten".
Senast redigerad av Vattendealaren 2022-04-19 kl. 06:47.
Citera
2022-04-19, 06:49
Medlem
Dessa kaosblattar är troligen inte trogna muslimer utan just bara kaosblattar. För dem handlar det nog inte så mycket om att bli förnärmade av koranbränningen. Nä, detta handlar bara om att det äntligen blev en ” laglig” chans att skapa kaos och flytta fram sina positioner. Att utmana polisen och visa vem som bestämmer och vem som egentligen har våldsmonopolet. Och det gjorde de med besked. De lär dessutom vara styrda från utländska kanaler, enligt polischefen. De trogna muslimerna blev nog i och för sig förnärmade men jag gissar i minoritet av de som gick ut på mördarstråt mot polisen.
Därför tycker jag att det var en ögonöppnare för Sverige för att se hur kaosblattar med klanbakgrund kan organisera sig och med lätthet ta över våldsmonopolet. Hur de skickligt genom året tagit sina problem från ursprungsländerna med sig till Sverige. Tidigare liknande kravaller tycks ha passerat utan åtgärd, men påskens kaos tycks ha fått även media att begripa hur allvarligt detta är.
Även om jag tycker han dansken är en patetisk filur så vill jag ändå påstå att han gjort Sverige en tjänst.
Hans förhållandevis pyttemanifestation som knappast skulle märkas om inte media blåst upp det hela, visar hur patetiska vi är; svag poliskår, godtrogna, konflikträdda - i en ständig jakt på politisk korrekthet.
Citera
2022-04-19, 07:08
Medlem
Det här är inte bra.
Citera
2022-04-19, 07:12
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Herregud. Importen av viktiga varor från Irak får inte riskeras.

Ja jösses! Tänk om den viktigaste varan Irakier slutar komma hit!
Citera
2022-04-19, 07:23
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Som jag skrev så fyller eldande av koraner ingen funktion annat än att kränka andra.

Fläskkött äter vi för att det är gott och för att bli mätta. Kvinnor har massa orsaker att gå utan slöja. Löjliga jämförelser. Men för att vända på frågan.

Varför är det viktigt för dig att få elda en koran? Jag är nämligen hyfsat säker på att du aldrig gjort det i ditt liv.

I Sverige är kyrkan separerat från staten. Detta eftersom Sverige är ett sekulärt land. Sverige är också en modern demokrati. Majoriteten av människorna i Sverige är ateister.

Det betyder att religion och staten/lagar är separerade ifrån varandra och att religioner i statens och majoriteten av befolkningens ögon bara ses som en bunt ideologier i mängden. Därför finns inga lagar mot hädelse i Sverige, och så bör det förbli.
Citera
2022-04-19, 07:25
Medlem
Citat:
Jag har spontant inga problem med att förbjuda sånt som kränker folks religioner och som inte fyller nån som helst funktion för den som utför det (tex bokbränning). Enda syftet elda upp en koran är att reta muslimer. Då kan det gott förbjudas. Visst har vi yttrandefrihet i Sverige. Men jag har svårt att se hur den skulle begränsas av att man inte får elda upp en bok.

Vi har ingen yttrandefrihet och har aldrig haft det. Ännu en lögn som svennebanan tror på.
Citera
2022-04-19, 07:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Kommer dansken att bli åtalad snart?

Vad skulle åtalet bestå av? Mötesfrihet och demonstrationsfrihet har vi i landet.

Eldningsförbud i naturen duger inte.
Citera
2022-04-19, 07:59
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Herregud. Importen av viktiga varor från Irak får inte riskeras.
Vår största import från Irak kommer sannolikt inte att påverkas. Tyvärr.
Citera
2022-04-19, 08:19
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Innan "vi" irakier kom (ja jag är tydligen från Irak) så fanns inte Sverige, vi irakier byggde Sverige.

Nej ett strävsamt folk har gjort det, från det har Sverige vuxit fram och skapat en av de bättre länderna att bo i fram till 1990 ungefär sedan har det i olika steg försämrats, från 2003 när USA gick in i Irak, blev Sverige rejält sämre, rejält. Södertälje tog emot fler irakier än vad hela USA gjorde, helt djävla otroligt, men förklaringen kom med att avtalet med muslimerna som Sossarna har kom idager.

Sverige ska förstöras enligt S.
Citera
2022-04-19, 08:27
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Vilken vinstlott det skulle vara för svensk demokrati om utvandringen tog fart och diasporan flyttade hem.
Det vore en nåd att stilla bedja om. Hade bu haft en statsminister värd namnet så hade detta rekommenderats. ”Vi har kontaktat det irakiska utrikesdepartementet för att underlätta utvandring till Irak för folk som ej uppskattar yttrandefrihet.”
Senast redigerad av Herostratos 2022-04-19 kl. 08:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in