2022-04-19, 05:46
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
O herregud, du tror inte Sverige fungerade innan ni från öknen kom?

Fungerade väldigt mkt bättre innan ni kom.

Sverige behöver NOLL från irak, NOLL.

Innan "vi" irakier kom (ja jag är tydligen från Irak) så fanns inte Sverige, vi irakier byggde Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Inget land skickar någon hit. Mellanösterns invånare har flytt för att deras hemländer är obeboeliga. Är det bättre i Irak så är det bara att packa väskan och åka. Gränsen är öppen.

Det var som fasiken. Man lär sig något nytt varje dag.
Citera
2022-04-19, 05:48
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Vilka " jobb" utför dessa människor menar du?
De flesta lyfter bidrag! Om det är några invandrare som har bidragit till Sverige så är det: Greker, italienare, rumäner, ungrare, polacker, finnar, vietnameser, thailändare m.m.

Inte orcher ifrån mena.

Svensk raketforsknig, kebabteknisk utveckling med mycket mera.
Citera
2022-04-19, 05:49
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Det är fler svenskar som passar upp på mellanösternfolk och afrikaner i Sverige än tvärtom så det är en stor vinst när de försvinner.

Bara att kolla arbetslöshetssiffrorna för respektive grupp. Lägg därefter till siffrorna för de som är helt utanför arbetsmarknaden. En stor vinst om vi kan kasta ut u-landsbefolkningen. Socialkontorens budgetar har flerdubblats pga allt löskefolk som importerats. Assistansbedrägerier, multipla identiteter med bidrag etc.

Sverige klarade sig utmärkt innan invasionen så varför skulle vi inte klara det?
Akademisk utbildning i koranskola? Åk hem och fixa till era egna länder så det går att bo i dem istället om ni nu är så förträffliga. Ingen kommer sakna er.

Ibland undrar man hur det är möjligt att sarkasmen bara kan segla förbi en del helt utan att synas.
Citera
2022-04-19, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Märkligt klagomål. Södertälje tog emot fler Irakiska flyktingar än USA och Kanada tillsammans efter invasionen 2003. Men det var tydligen fel av Sverige att hjälpa till enligt Iraks ledning.

Det är det dummaste Sverige någonsin har gjort. Jag bodde i Södertälje i mitten av 1970 talet. En mycket fin liten svensk stad! Så mysig. Sen kom flyktingarna! Det märktes direkt! Inte åt det posetiva hållet! I dag finns nästan inte en svensk kvar i den stan. Flyktingarna har tagit över stan och gjort den till sin huvudstad. Det tog ca 40 år för flyktingarna att göra Södertälje till sitt.

https://www.lt.se/2021-01-22/insandare-skylta-med-att-sodertalje-ar-assyriersyrianernas-huvudstad
Citera
2022-04-19, 05:59
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Så du tycker alltså att folks vanföreställningar ska få stå över lagen.
Yttrandefrihet innebär att få säga sådant som andra inte gillar, det är liksom det som är vitsen med den friheten.

Om nu saudarabien tycker att det är så illa kan de ju erbjuda de kränkta en plats.
Absolut och på vilket sätt hindras du i att säga vad du vill för att du inte får elda en viss bok? Som jag skrev finns det inget syfte att elda en koran förutom att man vill kränka en religion. Det är därför helt onödigt att göra.

Detta har inget med utländska påtryckningar att göra. Jag tycker det ska vara förbjudet helt på egen hand. Du får ju inte springa runt med hakkors, hur påverkar det folks yttrandefrihet? Vinhar redan idag viss inskränkning i yttrandefriheten så att lägga till detta är knappast kontroversiellt. Dessutom är det förbjudet att elda böcker överhuvudtaget i många länder.
Citera
2022-04-19, 06:00
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troende1
du låter väldigt smart och mån om vårat land.
jag har svårt att se att eldade koraner förbättrar vårat land…
Citera
2022-04-19, 06:07
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
jag har svårt att se att eldade koraner förbättrar vårat land…
Lyda utländska religiösa extremister förbättrar vårt land hur?
Misshandla poliser och bränna bilar förbättrar vårt land hur?
Citera
2022-04-19, 06:17
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Lyda utländska religiösa extremister förbättrar vårt land hur?
Misshandla poliser och bränna bilar förbättrar vårt land hur?
Man lyder inte utländska regimer bara för att man håller med dom om just detta.

Misshandla poliser och bränna bilar har absolut ingenting med detta att göra. Men tanken är väl kanske att det blir lite mindre upplopp om man förbjuder koraneldande.
Citera
2022-04-19, 06:21
Medlem
Keldons avatar
Citat:

Misshandla poliser och bränna bilar har absolut ingenting med detta att göra. Men tanken är väl kanske att det blir lite mindre upplopp om man förbjuder koraneldande.
Sedan följer förbud mot fläskkött och förbud för kvinnor att gå utan slöja. Så det inte provocerar så mycket...
Citera
2022-04-19, 06:24
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Sedan följer förbud mot fläskkött och förbud för kvinnor att gå utan slöja. Så det inte provocerar så mycket...
Som jag skrev så fyller eldande av koraner ingen funktion annat än att kränka andra.

Fläskkött äter vi för att det är gott och för att bli mätta. Kvinnor har massa orsaker att gå utan slöja. Löjliga jämförelser. Men för att vända på frågan.

Varför är det viktigt för dig att få elda en koran? Jag är nämligen hyfsat säker på att du aldrig gjort det i ditt liv.
Citera
2022-04-19, 06:24
Medlem
Onkel-Festers avatar
Citat:

Tror du att det stannar där, eller att det kanske kommer nya krav steg för steg när det har visats undfallenhet?
Citera
2022-04-19, 06:26
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Som jag skrev så fyller eldande av koraner ingen funktion annat än att kränka andra.

Fläskkött äter vi för att det är gott och för att bli mätta. Kvinnor har massa orsaker att gå utan slöja. Löjliga jämförelser. Men för att vända på frågan.

Varför är det viktigt för dig att få elda en koran? Jag är nämligen hyfsat säker på att du aldrig gjort det i ditt liv.
Det är inte viktigt, nej. Men principer är viktiga. Att vi inte har lagar mot hädelse i Sverige är ett framsteg. Gör Sverige till ett bättre land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in