2022-04-19, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Vad hände med alla molotovcocktails? Var ju mycket skriverier om dessa i början men har de använts?
För mig jag såg något bakhåll bara där dessa skulle varit med men där ryssarna skjutit ner folket?

Molotovcocktails används bäst i stadsstrider där man kan komma nära pansarfordonen och det blev inga sådana nära strider uppe i norr runt Kiev eller inne i Kev, så flertalet blev nog helt oanvända.
Citera
2022-04-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Talar ut va det ja.
Det mesta med denna intervjuvn skriker jue att han inte säger det han står för.
Både hur han tittar in i kameran, hur Graham lägger orden i munnen på honom och hur han söker bekräftelse varje gång han säger något som han vet att den på andra sidan kameran vill höra.
Tror han är ganska sanningsenlig. Att sitta och ljuga om så mycket vore inte lätt.
Citera
2022-04-19, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det finns en poäng med den vinkeln. Vilken poängen är borde inte vara svårt att lista ut...

Om jag ska försvara SVT (!) lite kan jag tänka mig att de förstorar upp "avnazifieringen" som motiv, eftersom det verkar svårt att begripa, och applicerar perspektivet på alla möjliga inslag från Ukraina. Nu blev det Odessa, med en stor judisk befolkning. Judarna på gatan i Odessa fattar väl inte vad Putin menar — om de inte som av en händelse anser att det ryssarna gör och säger är antisemitiskt. Oj, nu avslöjade jag visst grejen med vinkeln i reportaget. Skit samma.

Man kör ju den vinkeln ganska hårt: typ DN som vill ta udden av Putins krigsförklaring genom att anföra det faktum att Zelensky är av ”judisk börd”.
DN laparen ska då förstå att Putins (förvisso billiga) förevändning för anfallet är en ren illusion, och att ingen sådan problematik kan finnas i ett sådant land - men det gör ju det.

Att Putin inte vill ha USA med sina lydstater i Nato alldeles in på knutarna är nog en mer plausibel förklaring, men den vinkeln är man mer återhållsam med.
Citera
2022-04-19, 00:37
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Sbart kollapsar rysslands centralbank enligt rysslands centralbankachef:

https://twitter.com/antiputler_news/status/1516020784564740102?t=2ddILiqV6syrrS98apDLBA&s=19

Undrar hur hon kan gå emot Putins direktiv så öppet?
Ja det var ju goda nyheter. Ja hon ville väl avgå från sin post i början på kriget men fick inte för dvärgblöjan. Konstigt land Ryssland, funkar lite tvärtom andra länder liksom.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-04-19 kl. 00:49.
Citera
2022-04-19, 00:39
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Vad hände med alla molotovcocktails? Var ju mycket skriverier om dessa i början men har de använts?
För mig jag såg något bakhåll bara där dessa skulle varit med men där ryssarna skjutit ner folket?

Molotov-brigaden räknas nu som civila offer i MSM.
Varför vet jag inte.
Citera
2022-04-19, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Domaren, han ville inte ge mig det jag ville ha, så jag var tvungen att slå honom.
Snarare så ville Zelensky inte få stopp på kriget i östra Ukraina och titta vad som hände..
Citera
2022-04-19, 00:41
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Snarare så ville Zelensky inte få stopp på kriget i östra Ukraina och titta vad som hände..

Och vem startade DET kriget?
Citera
2022-04-19, 00:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De sovjetiska årskullarna var också fyra gånger så stora som Rysslands idag, och naturligtvis - som du påpekar - delvis för att landet var mycket större.

Någon större vilja till att offra en massa soldater tror jag inte finns idag.

Nej det var speciellt. 16000 ungefär döda i Afghanistan var stor del till varför Sovjet knäcktes. Putin borde vara medveten om att det finns en gräns. Därför han försöker påskina om att Ryssland är hotat och okså varför han vill ha in tjetjenier och syrier som kan utan att det påverkar den ryska hemmafronten. Han själv bryr sig inte om det kräver miljoner döda men just för ryska offer finns det en gräns och det är väl Ukrainas möjlighet till vinst. Döda så många ryssar de bara kan för att nå den gränsen.
Citera
2022-04-19, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
  • Användaren nyregistrerad 2022
  • Uppenbar agenda att försvara och skönmåla Kina och Ryssland
  • Försöker spela med i Kremlins vanföreställningar om "det nazistiska Ukraina", lett av dubbelagent-juden Zelenskyy
I rest my case, your honor.
Ja, jag antar väl att du har rätt isånafall! Om Ryssarna och kineserna slaktar nazis så är jag på deras sida.
Citera
2022-04-19, 00:43
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror han är ganska sanningsenlig. Att sitta och ljuga om så mycket vore inte lätt.
Kollade ett klipp igår om hur SAS tränas för att hålla ut under fångenskap. Där togs i princip allt upp som förhörsledaren höll på med.
För fångens del i det här läget finns bara en sak att göra och det är att ge dem vad de vill höra. Han matades verkligen med vad han skulle säga och hur man skulle uttrycka sig. Han har inget att vinna på att göra annat. Finns chans att han gick med på att göra detta istället för att ge ut känslig information om hans förband. Annars är regeln att man ska enbart ge sitt namn och nummer. Därefter hålla ut så länge man kan så att den information man ger ut blir värdelös. Därefter kan man börja prata med halvsanningar och annat för att de inte ska börja knipsa i diverse lemmar.
Citera
2022-04-19, 00:44
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det var ju goda nyheter. Ja hon ville väl avgå från sin post i början på kriget men fick inte för dvärgblöjan. Konstigt land Ryssland, funkar lte tvärtom andra länder liksom.

Ja dom pratar tvärtomspråket. Krig är fred. Orwell 1884 är plankad rakt av.
Citera
2022-04-19, 00:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Flera sådana saker kan göras mest för att stärka moralen. På en bild jag såg stod civila och skapade kamouflagenät.

Det blev en härlig dag på torget för alla.

Litegrann handlar det om hur det är organiserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in