2022-04-18, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De flesta kommer nog bli bytta med Ukraina i fångutväxlingar. Det har redan varit flera små sådana utbyten. Internationella Röda Korset håller på med sådant. Men vissa som ryssarna har något speciellt emot blir nog mördade. Dock så tror jag inte de mördar sådana som de intervjuat för nu vet ju alla att de har honom. Den här filmen räknar jag till 900 ukrainska fångar. https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1516085039943069704
Men shit dom bara står där! Har en dålig känsla att dom inte kommer få se solen igen. Blir väl någon gruva djupt inne i Ryssland
Citera
2022-04-18, 18:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Symbolen i filmen...ett Z med ett streck genom, det är mycket lik Wolfsangel.

Tycker mig ha sett en sådan liknande logga på annat håll.

Vem vet?
Just fan. Varghake. Det är ju en sådan som syns på vraket i filmen. Ungarna är bara inte tillräckligt bevandrade i symbolernas värld. Inte undra på det — de lever ju i Sovjetunionen.

Var är det du sett varghaken på annat håll? Hos något NS-förband under kriget?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Man kan ändå inte säga annat än att Putin är skoningslös mot krigsförbrytelser, som man kan läsa i denna ukas ifrån idag. Byken ska tvättas.

http://publication.pravo.gov.ru/Document/View/0001202204180025

Citat:
1. Присвоить 64 отдельной мотострелковой бригаде почетное наименование «гвардейская» и впредь именовать ее: 64 отдельная гвардейская мотострелковая бригада.

*Översätter*

Hm... nej vänta, 64 brigaden skall visst få rätten att kalla sig gardesbrigad.

Haha, Putin måste vara så stolt över deras "krigande" i Butja.

Den där djävla typen måste bort från makten, och om han råkar dö på kuppen tror jag mycket få skulle sörja honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Svara på huvudfrågan istället:

På vilket sätt menar du att det har med Ryssland att göra att Ukrainas president blir avsatt?
Varför är det något som ger Ryssland rätt att anfalla Ukraina?
Samma rätt som det gav USA rätt att anfalla Irak, Libyen, Syrien, Iran, osv...
Ryssland vill skydda sig från amerikanska missiler i Ukraina, medans USA vill skydda sin ekonomi.
Citera
2022-04-18, 18:51
Medlem
Soldat i skyttegrav viftar med en nazistflagga, inkluderat hakkorset, i ukrainska färger mot fienden till peppande ww2-musik. Fråga mig inte vart eller när men samma flagga har vi sett förr hos Azoviterna och resten av Bandera-mupparna.
https://t.me/belshkvarka/44098
Citera
2022-04-18, 18:51
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Goda nyheter syrran? Vill du riskera att västvärlden dras in i ett storkrig? Fullständig galenskap att hälla bränsle på brasan bara för att USA-oligarkerna vill ha bort Putin.

Ryssland blir manglade av Ukraina, vad tror du väst gör med ryssen om de tvingas in i en konflikt?

Putin kan alltid hota med kärnvapen med realiteten är att ryssarna får tillbaka vad det skickar med extremt hög ränta.

Det är löjligt att ens tänka på ett krig mellan NATO/EU mot Ryssland… inte ens med Kinas hjälp kommer Ryssland ha en chans.

Då var det bra med den saken.
Citera
2022-04-18, 18:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tecknen har ju varit ganska tydliga men nu blir det liksom officiellt, Ryssland har börjat sin offensiv i öst.
Leveransen av de nya vapnen från USA kom ju djävligt lägligt.
https://liveuamap.com/en/2022/18-april-ukraines-armed-forces-command-says-it-sees-signs

Jag tror detta blir den sista stora offensiven Ryssland mäktar med. Det de lyckas ta nu är nog det de får nöja sig med. De har laddat för detta 2½ vecka nu. Jag har svårt att de kan få ihop tränat folk och modern materiel till ytterligare en sådan kraftsamling.
Citera
2022-04-18, 18:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Soldat i skyttegrav viftar med en nazistflagga, inkluderat hakkorset, i ukrainska färger mot fienden till peppande ww2-musik. Fråga mig inte vart eller när men samma flagga har vi sett förr hos Azoviterna och resten av Bandera-mupparna.
Vad fan är det här? Man skäms. Det är en gammal tysk Kriegsmarine-flagga i fel färger.

Kan inte folk sluta upp med detta?
Citera
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Goda nyheter syrran? Vill du riskera att västvärlden dras in i ett storkrig? Fullständig galenskap att hälla bränsle på brasan bara för att USA-oligarkerna vill ha bort Putin.

Det var Putin som tände brasan om det detta eskalerar till ett storskaligt krig så är det hans fel.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazislayer
Men shit dom bara står där! Har en dålig känsla att dom inte kommer få se solen igen. Blir väl någon gruva djupt inne i Ryssland

Vad skall de göra menar du? De är ju fångar.
Citera
2022-04-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79

Var spelar ni in era filmer?
I Norilsk?
Citera
2022-04-18, 18:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Ryssland blir manglade av Ukraina, vad tror du väst gör med ryssen om de tvingas in i en konflikt?

Putin kan alltid hota med kärnvapen med realiteten är att ryssarna får tillbaka vad det skickar med extremt hög ränta.

Det är löjligt att ens tänka på ett krig mellan NATO/EU mot Ryssland… inte ens med Kinas hjälp kommer Ryssland ha en chans.

Då var det bra med den saken.

Ukraina kan inte vinna det här. Att dra ut på pinan innebär bara fler dödsoffer. De får ge upp och förhandla fram ett fredsavtal. Det vore det enda rätta. Varför är vissa plötsligt intresserade av Ukraina? Begriper du inte att USA bedriver proxykrig mot Rysssland av egenintresse, och att amerikanska oligarkers geopolitiska intressen ligger bakom. EU blir den stora förloraren på det här. Vill du äta och slippa frysa i framtiden så bör du begripa detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in