2022-04-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Möjligt, men brics länderna bryr sig mindre om sanktionerna och alla har mångdubblat handeln med Ryssland efter krigets start. Och brics länderna står för mer än hälften av jordens befolkning.

Mycket pekar mot att vi Europa kommer drabbas mycket hårt (hårdast?) av sanktionerna i det långa loppet. OM det nu Macron stämmer med.. öst europeiska länderna har som känt vägrat eller tar emot mycket lite flyktingar ifrån dom regionerna...
Men lilla vän, av BRICS-länderna är det bara i-et som fortfarande kvalificerar sig.

Brasilien - Har tappat 45% av sin BNP sedan toppen 2011
Ryssland - Har tappat 35% av sin BNP sedan toppen 2013, och det var innan Puttler kremerade Rysslands ekonomi för några veckor sedan
Indien - Har klarat sig ganska bra
Kina - Genomgår historiens största fastighetskrasch och en generell baksmälla där arbetslösheten skenar, utländskt kapital flyr och kineser med pengar försöker komma över västvaluta.
Sydafrika - Har tappat 28% av sin BNP sedan toppen 2011

Men visst, kineserna köper säkert upp Rysslands råvaror om de kan få dem till halva priset eller lägre, hjälper Folkmordsrepubliken att trampa vatten ett tag. Tänk att barnamördare V.Puttin blivit kinesernas lilla bitch, vilket ödets ironi...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Om vi jämför dess ekonomi med Västeuropa ja självklart! Annars är de ju väldigt ädla och heroiska i sitt försvar av fosterlandet till skillnad mot Ryssland som är ett skithål på alla plan, inte bara det ekonomiska.
Jag tycker den reguljära ukrainska militären är heroisk och ädel som kämpar på mot en starkare makt. Azoviterna, Aida, Right Sector och så vidare ser jag dock helst utplånas från jordens yta.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Varför blandar du in Judar i diskussionen? Vet du något som inte jag vet?

Så fort en flashbackanvändare tar upp Bilderberggruppen så luktar det konspirationsteori lååååång väg, det är ofelbart..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Enligt Rosstat saknar 32% av ryska befolkningen varmvatten i bostaden, 24% har inte en vattenklosett utan använder torrdass i någon form, och 20% har inte ens rinnande vatten.

Fattigdom i Rysslands innefattar hushåll med en sammantagen månadsinkomst lägre än 11653 Rubel, dvs ca 1350 SEK. I Sverige är gränsen närmare 20000 SEK per månad för ett par utan barn.

så, det finns inga "ryssfattiga! i sverige? (nåja, barnbidraget är ju 100kr kort så barn i ensambarnshushåll är ryssfattiga (flerbarnstilläget är ju på 150kr så de räknas ju inte som ryssfattiga)

iför så är medianlönen i moskva ca 10`000skr och "på landet" 5000 skr månad. Och tyvärr så ser det inte ut som "livet" är så billigt i ryssland längre....
Citera
2022-04-18, 17:39
Medlem
Bombolenats avatar
Såhär ser det ut i Mariupol idag. RySSarma har tagit kontroll nu har jag hört här i tråden, och Azov finns bara i stålverket... Någon som vill flytta dit under rySSlands kontroll?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u6aovj/in_mariupol_battles_continued_all_day_in_the_left/?utm_medium=
Citera
2022-04-18, 17:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Ett Z nazisymbol? Sen när och enligt vem?

Förefaller vara rena spekulationer.

Erkänner dock att jag kan ha missat något grundläggande bevis.
+
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Välkänt att Z är en fascistsymbol.

https://twitter.com/ThisIsAndro/status/1515786314095935491
Ett fantastiskt par.

Gullig tecknad videosekvens, men varför skulle Ryssland använda en symbol för den ideologi som man betecknat som sin främsta fiende sedan 1945? Dessutom är det på hitte-på, det lillkillen säger i videon, men Q6 skojade kanske ändå bara. Bra grävt, får jag trots allt säga!
Citera
2022-04-18, 17:41
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Vart har JAG påstått att Ryssland skulle vara rikare eller bättre än Sverige? Kan du hänvisa mig till ett inlägg där jag påstått det?
Diskussionen du kapade rörde huruvida Ryssland är fattigt jämfört med väst. Att Ukraina är fattigt jämfört med väst är det väl knappast någon som ifrågasätter?
Citera
2022-04-18, 17:42
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Men lilla vän, av BRICS-länderna är det bara i-et som fortfarande kvalificerar sig.

Brasilien - Har tappat 45% av sin BNP sedan toppen 2011
Ryssland - Har tappat 35% av sin BNP sedan toppen 2013, och det var innan Puttler kremerade Rysslands ekonomi för några veckor sedan
Indien - Har klarat sig ganska bra
Kina - Genomgår historiens största fastighetskrasch och en generell baksmälla där arbetslösheten skenar, utländskt kapital flyr och kineser med pengar försöker komma över västvaluta.
Sydafrika - Har tappat 28% av sin BNP sedan toppen 2011

Men visst, kineserna köper säkert upp Rysslands råvaror om de kan få dem till halva priset eller lägre, hjälper Folkmordsrepubliken att trampa vatten ett tag. Tänk att barnamördare V.Puttin blivit kinesernas lilla bitch, vilket ödets ironi...

Lilla vän? Jag läser bara artiklar om detta, ifrån väst media... Ja självklart handlar det om att dom får rabatt på olja, kol, vete, bekämpningsmedel osv.

Indien 4 dubblat sitt inköp av olja, börjar shoppa kol nu.
Brasilien dubblat sitt inköp av bekämpningsmedel mm.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/BRICS
Citera
2022-04-18, 17:42
Medlem
Citat:
Dina siffror påvisar fortfarande inga bevis för att "majoriteten i Ryssland lever i misär" som den användaren jag konverserade med påstod. End of story.

att 1/3 saknar varmvatten låter som en misär. jag utgår ifrån att de 2/3 inte precis badar i varm chocklad och skiter på guldtoletter för att kompensera....

föreställ dig att 3 millioner svenskar bodde i getton utan varmvatten....
Citera
2022-04-18, 17:43
Medlem
Citat:
Jag tycker den reguljära ukrainska militären är heroisk och ädel som kämpar på mot en starkare makt. Azoviterna, Aida, Right Sector och så vidare ser jag dock helst utplånas från jordens yta.
Fast Wagnergruppen omfamnar du säkert med öppna armar!
Citera
2022-04-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Hand i hand me de Amerikanska ledarna för sina attacker mot civila mål i sina krig då?
Du som de utfört utifrån Fnresulutioner, det är naturligtvis alltid tragiskt med civila offer i krig, det är därför man ska ha legitima skäl till dem, tex stoppa folkmord eller galna diktatorer från att mörda andra (och sina egna) länders befolkning.

Citat:
Eller är demokratiska bomber alltid rättfärdigade?
Ja. även om de är tragiska.
Citera
2022-04-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Vad låg handel är en definitions fråga...

Det handlar ju om att dom får rysk kol, olja och andra varor för lägre priser nu.

Du skrev att de mångdubblat sin handel med Ryssland vilket ju låter som att slira på sanningen en hel del..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in