2022-04-18, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Åk hem till öknen med dig.

Bara om oljan stryps helt från Mellanöstern till Europa åker jag hem till öknen.
Citera
2022-04-18, 17:33
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Nu är det inte mig du svarar på.

Men jag anser att hatet känns kraftigare bland motsatta sidan om jag ska vara ärlig. Eller tycker du hans ord kan vägas lika tungt som 20 uppbrända polisbilar, uppeldade kollektivbussar och totalförstörelse av skattefinansierade medel?

För en diskussion istället om du ska svara. Går att frågasätta rimligare, ställ ett par vettiga frågor, håll en sund diskussion och tala med varandra.

Du gör likt resten gör i detta polariserade (numera) skitland, ser ett argument och svarar kort med "Du hatar" eller "Du är rasist" eller annat valfritt attribut man lägger på sina meningsmotståndare i brist på ork eller argument.

Hatet han känner, som du påpekar, kommer från någonstans. Antingen är man resonlig och försöker komma till roten av problemet och lyssna på varandra, eller så kallar man andra för skällsord och bränner upp polisbilar. Välj sida.

Tack. Jag har aldrig hatat någon, men jag känner ilska, rädsla och frustration pga dessa våldsverkare.

De senaste åren eskalering med gängskjutningar, förnedringsrån och gruppmisshadel (flera mot en) är helt jävla absurt. Speciellt när det begås av främmande människor, som vi snällt har tagit emot, mot oss själva.

Det spelar ingen roll att det är en minoritet av invandrarna som gör allt detta sjuka, det är i slutändan våra egna vi ska skydda och värna i första hand.
Vi måste stoppa invandringen från mellanöstern och Afrika helt och hållet eftersom vi inte kan veta vilka individer det är som riskerar att skada oss.

Jag har röstat sjuklövern hela mitt liv men inget av blocken klarar av uppgiften så nu måste jag satsa på SD. Ett enfrågeparti som fokuserar på den enda frågan som räknas just nu, invandringen. Det är förövrigt de elsparkcyklande reklampelarna som har värvat min röst och de våldsamma upploppen lär värva fler röster från rimliga svenskar och nysvenskar.

Helt sjukt att få massa oförstående kommentarer när man säger sanningen.
Dessutom helt orimliga kommentarer som "rasist", vem fan tror ens att dessa människor begår sina fasansfulla brott pga sin etnicitet liksom!? Folk är fan inte riktigt kloka.
Citera
2022-04-18, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Tja, det brukar ju sägas att danskarna är nordens araber så...

Den här dansken ska tydligen ha psykiskt funktionshinder
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Du hittar lika mycket skäl att hata alla människor, hudfärger, kulturer, religioner, samhällen, politiska system osv osv.
Enda som skiljer, är vilka som är i rampljuset just för stunden. 100 år sen var det judar, det var det inte innan dess eller efter dess heller. Idag är det araber (men mest bara i väst), och det kommer det inte vara om några årtionden heller, för då kommer det vara några andra och får skit ... i några årtionden. And the story never ends ... tralalaaa .
Gäsp, din idiot. Ja, läs på lite då. Judarna blev inte heller huxflux hatade. Bara för att du sitter i din isolerade ekokammare. Därför man ska leva åtskilt. Tyvärr vill ju många åka snålskjuts på vitas kreativitet och innovationsförmåga och ska hit och parasitera. Antingen sitter du homogent isolerad som kommunister gärna gör eller är du en parasiterande blatte själv och då förstår man att du suger dig kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Precis. Förr fanns det ju inga stereotyper kring muslimer i exvis filmer där de högg händerna av folk lite random eller sprang omkring och joddlade med bombbälten. Helt klart ett modernt påfund skapat efter 9/11.
Mm, precis vad 'araberna' gör i Sverige just nu, "hugger händerna av folk lite random" och "springer omkring joddlande med bombbälten".

Som du själv sa: stereotyper.
Citera
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Folk säger svenskar vikingar hit och dit. Men sanningen är att svenskar är så himla fega.

Svenskar är i allmänhet civiliserade människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Från Facebook. Jag håller med. Polisen rullar ut röda mattan för nazister.

Om någon hade protesterat mot nazismen genom att bränna ett exemplar av Mein kampf hade inget sett något fel i det.

Men när man bränner en av de mest hatiska böcker som någonsin skrivits för att protestera mot en våldsam förtryckarideologi ska man straffas?
Citera
2022-04-18, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Varför vill du att rikets polischef ska avgå om du tycker om att "grisar" åker på stryk?

Generellt sett har chefen det yttersta ansvaret när det går snett, vilket händelserna från Örebro har visat, men Anders skyller på gängen för att avleda uppmärksamheten från sig själv.

Att grisar blir misshandlade är aldrig fel när det oftast är de som begår flest brott än vanliga medborgare.
Citera
2022-04-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Kan man göra det i Ukraina så borde det vara tämligen enkelt för svenska poliskåren.

Ja, drönare, som flaxade runt käftarna på buset och filmade, borde polisen ha haft nytta av...om det nu inte anses som för kränkande mot huliganernas personliga integritet vill säga...?
Senast redigerad av Havskung 2022-04-18 kl. 17:38.
Citera
2022-04-18, 17:36
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Säkerligen. Den "breda mitten" är nog inte heller så främmande för idén. Helt öppna gränser, svaga fackföreningar och svaga skyddsnät. Maskerat i gränslös godhet.

Fram till för något år sedan garvade sig De Goda harmynta över folk som var oroliga för att välfärdssystemen skulle kollapsa. Det har jag faktiskt inte sett på länge.

Det är för att vi har vaknat först på senare år (säger "vi" då jag med största sannolikhet inte är ensam).
Citera
2022-04-18, 17:37
Medlem
Många muslimska länder fördömer Sverige och svensk polis.

https://thepeninsulaqatar.com/article/18/04/2022/qatar-condemns-desecration-of-quran-in-sweden
Citera
2022-04-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Gäsp, din idiot. Ja, läs på lite då. Judarna blev inte heller huxflux hatade.
Judarna förändrades inte, jämfört med hur dom levt innan. Det var andras inställning som ändrades, kraftigt påeldat av statsunderstödd propaganda. Det varade en tid, och sen ändrades tillbaka igen. Märkligt nog i direkt samband med att den statsunderstödda propagandan dog ut (bokstavligt talat).
Senast redigerad av Robbinist 2022-04-18 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in