2022-04-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Så källan befinner sig i dina kalsonger. Du hade inte behövt vara så tydlig, ett jag ljög om det och har ingen källa hade räckt
Jag tycker gott du kan googla detta kamrat.
Citera
2022-04-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror inte på det. Österrikes kansler var ju över på en prat med Putin för några dagar sedan, och enligt honom är ju Putin fast besluten på att vinna på slagfältet, och likaså tror sig kunna fixa det.

Som tur är det skillnad på att vilja och att kunna.
Citera
2022-04-18, 17:03
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Rysslands statsskuld i förhållande till BNP låg på knappt 20% år 2020. Samma år låg Sveriges på 26% och USA's låg på astronomiska 129%.
Tvärtom är ryssen utomordentligt duktiga på att förvalta sin nationella ekonomi, vilket är en dygd den dagen man känner sig manad att gå in och styra upp ett hotfullt grannland med sin militär. Låg statskuld är bra då.

Konstgjord andning av ett lik skulle jag vilja säga. Kreditvärdigheten för Ryssland är lägre än skräpstatus i dag. Kongo har högre kreditvärdighet. Sanna sak gäller växlingskursen för rubeln som tycks vara högre i dag än innan kriget, det är bara det att färre vill växla rubel än mängden pingvinsoppor som som säljs i Moçambique.
Citera
2022-04-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Jämför gärna medellivslängd i Sverige och Ryssland och försök använda din lilla hjärna för att dra slutsatser om skillnaden, kan det möjligtvis ha med den allmänna levnadsstandarden att göra?
Du pratade om misär, inte medellivslängd men ok. Ukraina är 6 platser före Ryssland på den rankingen, plats 104, respektive plats 110. Så du tycker lika illa om Ukrainarna i detta ämne igen antar jag?
Sverige är på plats 9 för övrigt med Japan på topp.
Hur mycket du än försöker badmoutha Ryssland i dessa frågor så gör du per automatik samma mot Ukraina.
Citera
2022-04-18, 17:09
Medlem
Citat:
Har du varit i Ryssland?
Under 10% av befolkningen lever i fattigdom, vilket är oerhört långt ifrån en "majoritet". Jisses.

20% har inte rinnande vatten hemma....
Citera
2022-04-18, 17:15
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Frankrike är ynkryggar som fegar och inte vill införa kraftiga sanktioner. Enda språket Putin förstår är att döda så många ryska soldater som möjligt i Ukraina och massiva sanktioner. Förhoppningsvis väljer Ryssland nordkorealinjen och bygger upp en järnridå runt Ryssland sen får dom heila i parader till Putin den 9e Maj varje år.

Möjligt, men brics länderna bryr sig mindre om sanktionerna och alla har mångdubblat handeln med Ryssland efter krigets start. Och brics länderna står för mer än hälften av jordens befolkning.

Mycket pekar mot att vi Europa kommer drabbas mycket hårt (hårdast?) av sanktionerna i det långa loppet. OM det nu Macron stämmer med.. öst europeiska länderna har som känt vägrat eller tar emot mycket lite flyktingar ifrån dom regionerna...
Citera
2022-04-18, 17:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Animation av hur försvaret av Azovstal är uppbyggt.

https://twitter.com/colonelhomsi/status/1516045374955343882

https://www.kickstarter.com/projects/1336904045/blackout-2/

Scrolla ned en bit så hittar du bilden...

Det är alltså från något rollspel.
Citera
2022-04-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Möjligt, men brics länderna bryr sig mindre om sanktionerna och alla har mångdubblat handeln med Ryssland efter krigets start. Och brics länderna står för mer än hälften av jordens befolkning.

Mycket pekar mot att vi Europa kommer drabbas mycket hårt (hårdast?) av sanktionerna i det långa loppet. OM det nu Macron stämmer med.. öst europeiska länderna har som känt vägrat eller tar emot mycket lite flyktingar ifrån dom regionerna...

Och hur mycket köpkraft har den? Man står även för majoriteten av fattiga i världen.
Citera
2022-04-18, 17:19
Medlem
Citat:
Du pratade om misär, inte medellivslängd men ok. Ukraina är 6 platser före Ryssland på den rankingen, plats 104, respektive plats 110. Så du tycker lika illa om Ukrainarna i detta ämne igen antar jag?
Sverige är på plats 9 för övrigt med Japan på topp.
Hur mycket du än försöker badmoutha Ryssland i dessa frågor så gör du per automatik samma mot Ukraina.
Men vad är det du inte fattar? Jag vet att Ukraina är fattigt, du och andra rysstroll sitter och skriver att Ryssland skulle vara rikt på något vis, jag jämför med västeuropa och då är Ryssland ett skithål! Det är därför de lever typ 10 år kortare liv.
Citera
2022-04-18, 17:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Titta noga på rörelsemönstret. Ser mer ut som, vad man väntar sig av specialstyrkor.

Jag är nog inte militäranalytiker av din nivå för att avgöra detta.

Men vad vill du säga med det? Kan inte Azov ha de kvaliteterna?
Citera
2022-04-18, 17:22
Medlem
Vet någon i tråden om Väst har skickat något lv till Ukraina?
Citera
2022-04-18, 17:23
Medlem
Vid angreppet med missil mot tågstation i Lviv ganska nära Polen dog 7 oskyldiga civila. Det är krigsbrott och det är dom ryska ledarna som skall släpas till internationell domstol för att dömas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in