2022-04-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Dansk media:
Unga som 13 år. Så ja han är pedofil.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/paludan-i-grov-sexsnak-med-boern/8812577?ilc=c

Tack för länken, ” vidrigt ” är bara förnamnet.

Det er dog langtfra altid politik, der er i fokus. Tværtimod fører den politiske leder stærkt intime sexsnakke med blandt andet børn, der siger, de er ned til 13 år, opdigter sexhistorier med de involverede mindreårige og viser billeder af blandt andet penis-torturredskaber.
Citera
2022-04-18, 17:14
Medlem
Ingen nyhetsrapportering kommer i närheten av vittnesmålet från en polis som var där.

https://www.facebook.com/100006760453822/posts/3293461980889118/

"Det sjuka i det här är att till och med kvinnor, i 40-60 årsåldern kastar sten mot oss, deras egna barn gör likadant.. Hur i helvete ska man hantera en sån situation? Slå en batong mot en 12åring?"

"...slits dörren till polisbussen upp där jag sitter och det kastas in gatustenar.
Mitt enda alternativ är att dra mitt vapen i bussen , slå mig ut och det var mycket nära att jag sköt mitt in i folksamlingen. Fick flera stenar i huvudet och på kroppen men klarade mig ändå ok.

Det slutar med ett tiotal skadade kollegor där flera är allvarligt skadade , fyra polisbussar bränns upp- allt för att polisen försökt skydda demokratin i Sverige…."

"En sån här händelse kan inte återges i text."

Jo, jag tycker han klarade att klä det i ord !
Senast redigerad av Revolutions 2022-04-18 kl. 17:19.
Citera
2022-04-18, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Ett skäl han själv angivit, är en kognitiv störning. Det har danska sjukvården diagnosticerat för honom. Svårigheter att emotionellt och intellektuellt se, förstå och förlika sig med andra människors perspektiv, överlag.

I övrigt är det det gamla vanliga, som i många delar av Europa och väst.
Vi som var med innan 9/11 2001 kan intyga att den arabiska/islamiska kulturen led inte många fördomar alls. Det var mycket terrorattackerna som satte arabiska kulturen på kartan. På den tiden var det istället afrikaner som fick hatet (av dom få som ser saker på det sättet). Och dom främsta som importerade- och etablerat/spridit arabhatet i Sverige, var SD. Ingen annan faktor ens kommer i närheten. JÅ som stod både i talarstolar och parker efter 9/11 och sa uttryckligen att det är muslimer och den kulturen som är ett extremt hot mot alla sunt fungerande samhällen osv osv. Mycket likt hur judarna blev svartmålade i Tyskland på 1920- och 30-talet.

Det finns ju i övriga världen med förstås. Australien har haft samma xenofobiska problem länge nu, med hur asiater betraktas. Däremot inte gällande religiösa perspektiv som islam, hinduer, buddhister osv. Men eh .. ja det kommer nog i framtiden. Nästa gäng att bli demoniserade kan vara .. ja gud vet .. Buddhisterna? eller hinduerna? eller ateisterna? eller .. ja .. placera ditt vad hos en betting sajt redan nu, så kan du kanske bli rik senare
Same shit, new target. Old news.

Väl skrivet. Danke Schön.
Citera
2022-04-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
De kriminella gängen är i själva verket klaner av olika slag genom att beteckna dom som gäng får man svensken att tro att det bara vanliga kriminella. Det är ett slugt knep av media att trivialisera ett betydligt större hot i samhället. .

Javisst, bra förtydligande. 👍

Det var faktiskt en advokat som fick komma till tals på nyheterna som apropå Thornbergs uttalande sa något lite inlindat om att man nog på filmerna kunde se/ana att det kanske inte bara handlade om sedan tidigare kända gängmedlemmar som attackerade polisen.
Citera
2022-04-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har tyckt att han verkat någorlunda ok trots allt men nu visade han vilket politruk han tydligen är/har blivit.
Han skyller allt på ”de kriminella gängen”, att de har starka indikationer (eller hur han sa) på att de ligger bakom.
Försöker alltså få det till att detta inte egentligen är något nytt, ”de kriminella gängen” är ju ett välkänt och inarbetat begrepp i debatten som alla nu känner sig bekväma med.
Och det råder ju en politisk konsensus (med ett visst undantag som stavas Jimmie) att bekämpandet av de kriminella gängen i grunden inte är en polisiär fråga; det heter ju att ”hela samhället” måste ställa upp med tidiga insatser.
Det är med andra ord dagisfröknarnas ansvar att ta tag i problemet. Inte polisens.
Att skylla på kriminella gäng är ju lika infantilt som att skylla på utländsk påverkan eller en dansk pellejöns. Den mycket våldsbenägna och direkt ansvariga gruppen är ju precis här ibland oss. Bokstavligen framför näsan på polisen.

Vad vill han ha sagt? Att deltagarna i upploppen är sådana extrema undermänniskor att de likt mycket små barn inte kan åläggas något eget ansvar för sina handlingar? Att den verkligt skyldige inte är stenkastaren utan den som viskar i dennes öra? Rasism deluxe?
Citera
2022-04-18, 17:19
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Ett skäl han själv angivit, är en kognitiv störning. Det har danska sjukvården diagnosticerat för honom. Svårigheter att emotionellt och intellektuellt se, förstå och förlika sig med andra människors perspektiv, överlag.

I övrigt är det det gamla vanliga, som i många delar av Europa och väst.
Vi som var med innan 9/11 2001 kan intyga att den arabiska/islamiska kulturen led inte många fördomar alls. Det var mycket terrorattackerna som satte arabiska kulturen på kartan. På den tiden var det istället afrikaner som fick hatet (av dom få som ser saker på det sättet). Och dom främsta som importerade- och etablerat/spridit arabhatet i Sverige, var SD. Ingen annan faktor ens kommer i närheten. JÅ som stod både i talarstolar och parker efter 9/11 och sa uttryckligen att det är muslimer och den kulturen som är ett extremt hot mot alla sunt fungerande samhällen osv osv. Mycket likt hur judarna blev svartmålade i Tyskland på 1920- och 30-talet.

Det finns ju i övriga världen med förstås. Australien har haft samma xenofobiska problem länge nu, med hur asiater betraktas. Däremot inte gällande religiösa perspektiv som islam, hinduer, buddhister osv. Men eh .. ja det kommer nog i framtiden. Nästa gäng att bli demoniserade kan vara .. ja gud vet .. Buddhisterna? eller hinduerna? eller ateisterna? eller .. ja .. placera ditt vad hos en betting sajt redan nu, så kan du kanske bli rik senare
Same shit, new target. Old news.
Ok, muslimer beter sig som våldsamma apor och terrorister lite överallt i världen, men det är inte deras eget fel?

Skit på dig, din landsförrädare.
Citera
2022-04-18, 17:20
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Från Facebook. Jag håller med. Polisen rullar ut röda mattan för nazister.

Citat:
"Om polisen gör bedömningen att samhällsfarlig situation kommer att uppstå har man rätt att neka tillstånd."

Skulle gissa att det funkar ungefär så här, om man skulle ge sig på att granska lagrum och praxis i detalj:

Om demonstranterna utgör en samhällsfara, så har polisen rätt att neka demonstranterna tillstånd.

Om motdemonstranterna utgör en samhällsfara, så ska graden samhällsfara i princip vara nära hot mot rikets säkerhet för att poliserna ska ha rätt att neka demonstranterna tillstånd.

Alltså: Paludan och co sköter sig exemplariskt, och ska därför få tillstånd. Negerpjär och hans nassekompisar i bomberjackor på tidiga nittiotalet skötte sig inte alls, utan slog och sparkade på folk i sin närhet under sina demonstrationer. Så därför fick de inte tillstånd.
Citera
2022-04-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Ingen nyhetsrapportering kommer i närheten av vittnesmålet från en polis som var där.

https://www.facebook.com/100006760453822/posts/3293461980889118/

"Det sjuka i det här är att till och med kvinnor, i 40-60 årsåldern kastar sten mot oss, deras egna barn gör likadant.. Hur i helvete ska man hantera en sån situation? Slå en batong mot en 12åring?"

"...slits dörren till polisbussen upp där jag sitter och det kastas in gatustenar.
Mitt enda alternativ är att dra mitt vapen i bussen , slå mig ut och det var mycket nära att jag sköt mitt in i folksamlingen. Fick flera stenar i huvudet och på kroppen men klarade mig ändå ok.

Det slutar med ett tiotal skadade kollegor där flera är allvarligt skadade , fyra polisbussar bränns upp- allt för att polisen försökt skydda demokratin i Sverige…."

"En sån här händelse kan inte återges i text."

Jo, jag tycker han klarade att klä det i ord !
svaret är vattenkanoner....ingen dör å alla hatar bli pissblöta....hur svårt kan det va...
Citera
2022-04-18, 17:22
Bannlyst
Alltid en fröjd att se när grisen åker på stryk.

Mer sånt. Oavsett sakfråga.

Och till Anders Thornberg, du har misslyckats som rikets polischef. AVGÅ NU!

Citera
2022-04-18, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalochglad
Stor skillnad mellan musik och oskyldiga forum på nätet, är väl uppenbart för de flesta.

Det som hänt nu skiljer sig från Eu-kravallerna 2001 och Kärrtorp 2013 (som inte heller är något att vara stolt över) är att nu vann provokatören (dansk/svensken) och pöbeln. Polisen dvs samhället smet undan.

Så ja, samhället ska skydda demokratin genom att begränsa den där det krävs.
Va? Vad är skillnaden på inverterade brinnande kors på en metal konsert och bränna en koran? Det är samma syfte (provocera mot religion som är provokativ) och samma skydd bakom, Yttrandefrihet. Det är islam som är provokativ först, Koranens levnadsREGLER är en direkt attack mot vårt demokratiska, jämnställda sekulära samhälle, DET om något är ju provokation som du då får begränsa först.
Senast redigerad av MENTgu 2022-04-18 kl. 17:48.
Citera
2022-04-18, 17:24
Bannlyst

Citera
2022-04-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rashatalashemako

Varför vill du att rikets polischef ska avgå om du tycker om att "grisar" åker på stryk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in