Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Var har jag skrivit det? Du kan inte citera mig på den punkten eftersom jag aldrig hävdat det.
Vad har hävdar är att det kostar oss en förmögenhet för Paludan att bevisa något vi alla redan vet, nämligen att våldsamma individer är våldsamma individer.
Vi har redan sett upplopp tidigare, behöver vi då fler upplopp för att fatta vad dessa idioter är kapabla till?
Om svaret är nej, förklara då vad nyttan med Paludans provokation är, är du snäll.
Förklara varför du tycker det är okej att vi skattebetalare ska stå för denna miljon-nota, när Paludan själv kan ges möjlighet att ta den, om han nu vill nyttja sin rätt till yttrandefrihet.
Som alla andra har de sitt liv här.
Tacksam för att det finns någon som använder hjärnan innan han/hon skriver.
Det ska du ha all heder för.
Ja för många av oss så är det ingen nyhet att det finns ett antal låt säga "kaosmänniskor" på de här orterna.
Helgens övningar har dock förhoppningsvis öppnat ögonen på en o annan batiktant, svenne-banan och både lokal och riksdagspolitiker.
Som sagt inget nytt under solen, men kanske fler ser nu hur det är ställt.
Frågan är då vad vi ska göra åt eländet.
Hur många människor kan vi ha levande i social misär?
Då menar jag inte bara de som klumpas ihop i gruppen muslimer utan generellt i samhället.
Är det så här vi vill ha det?
Ska vi dessutom fylla på med ännu fler människor med problem i bagaget innan vi fått ordning på de samhällsproblem som vi redan har?
Hur ska vi hantera de som redan på sin 15-års dag är looser i det svenska samhället?
Inga betyg, kan inte prata ren svenska och inte engelska heller för den delen, har lätt för att hota och ta till våld. Kanske bokstavsbarn med hela alfabetet i ryggsäcken.
Hur ska vi hantera de svennar som varje lördag känner sig tvungen att knäcka ett halvt flak starköl och därefter bevisa sin manlighet genom att hota andra människor och förstöra egendom som kommer i dess väg?
Hur ska vi hantera gängkriminella?
Får de sitta på kåken så är de bara än jävligare när de kommer ut.
Slutar jävlas gör de först när de dör av blyförgiftning.
So what to do, my dear friend?