Fick idag reda på att jag ska läsa Industriell Ekonomi i Linköping med start på tisdag...
Har inte skaffat någon bostad och efter några timmars eftersökning på internet känns de rätt kört att fixa bostad till tisdag. Slängde iväg några mail men utan större förhoppning.
Någon som har något tips på vart jag ska sova tills jag fått tag på bostad?!
"Packa ner kudde, sovsäck och liggunderlag eller
luftmadrass. Om du inte får tag i en bostad via ovanstående,
så löser det sig ändå. Vi på bostadspoolen har en nödbostad
(läs mer om det här: http://www.bostadspoolen.se/nodbostad).
Där du kan få tak över huvudet för 100:-/natt."
Läs mer på länken som ger ett mycket utföligt svar, oroa dig inte det löser sig.
Fick idag reda på att jag ska läsa Industriell Ekonomi i Linköping med start på tisdag...
Har inte skaffat någon bostad och efter några timmars eftersökning på internet känns de rätt kört att fixa bostad till tisdag. Slängde iväg några mail men utan större förhoppning.
Någon som har något tips på vart jag ska sova tills jag fått tag på bostad?!
Som jag sade i den andra tråden:
Ring till skolan och fråga! Dom lär vara vana vid sådana här situationer och kan säkert erbjuda någon lösning för dig!
Jag har från nästa lördag ett tomt rum i två veckor (och tomt vardagsrum) i en 80 kvadrats lgh. Problemet är att jag delat lgh med en annan och han bor kvar, så vet inte om det är okej att jag låter någon annan lirare dyka in där i några veckor.
Ligger precis brevid McD som är väldigt nära skolan.
Tackar för tipsen. Kommer bo på studentpoolens nödboende måndag-tisdag. Därefter ska jag söka temporärt boende för runt en månad i studentpoolens register. Har förmodligen fått tag på en lägenhet med inflytt oktober-november.
Ligger i mjärdevi, ca 1km från universitetet, 33m2 för 3700/mån.