2022-04-18, 10:20
Medlem
MikeHanlons avatar
Jag tycker det är dags att man ska kunna gripas om man "demonstrerar" maskerad.
Citera
2022-04-18, 10:21
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Morgan Johansson verkar ha ungefär samma uppfattning som oss, om han inte ljuger:

Han understryker att vi lever i en demokrati med yttrandefrihet och om man då tar till våld för att man inte accepterar det, så får man vara beredd att bemötas av polis som ska uppräthålla ordning.

- När man hamnar i dessa kritiska och aggressiva situationer finns det inget annat för poliser än att sätta hårt mot hårt. Vi kan inte acceptera att våldsverkare begår den här typen av våld, säger han.

Vad är din roll i utvärderingen av polisens insats?

- Vår uppgift är att stärka polisen.

- Nästa steg är att gå igenom allt material för att fälla så många gärningsmän till ansvar så att de får påföljder och straff för detta.

Hur bedömer du polisens bedömning att bevilja demonstrationstillstånd (till Rasmus Paludan)?

- Jag har ingen anledning att ompröva eller recensera polisens beslut att ge tillståndet.

- Det är de människor som nu inte accepterar att vi har demokrati och yttrandefrihet som måste ändra sig - inte svensk lagstiftning.

Från SVT
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2022-04-18 kl. 10:23.
Citera
2022-04-18, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Otäcka människor här på Flashback. Inte förvånad. Ni tar ut er aggression och anklagar samtidigt andra som tar ut sin aggression. Förståelse, vad är det. Antar att du själv ser dig som en god människa, trots att du önskar andra döden. Är ni lika otrevliga och empatilösa när ni inte döljer er bakom anonymitet?

Har ingen aggression alls mig.. Och osäkerhet.

Önskar ingen död!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
De som blir dömda kommer dock bli skadeståndsskyldiga för rätt så lång tid framöver.

Ja, men de kommer aldrig att betala eftersom de aldrig kommer att ha några pengar. Som vanligt kommer vi andra få betala såväl skadegörelsen, fängelsenotan samt alla bidrag som dessa parasiter kommer leva på vid sidan om sina brottsintäkter under resten av deras liv.

Ekonomiska sanktioner via böter och skadestånd mot den här folkgruppen är 100% meningslösa.
Senast redigerad av Varglig 2022-04-18 kl. 10:27.
Citera
Medlem
Polisen efterlyser filmer och bilder från de senaste dagarnas upplopp

Formulär för uppladdning av bilder och filmer

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2022/april/polisen-efterlyser-filmer-och-bilder-fran-de-senaste-dagarnas-upplopp/
Citera
2022-04-18, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vadå tror du alla invandrare beter sig så här??
Det är kanske 10-20% Max som beter sig så

Fast de valde ju Sverige...
Citera
2022-04-18, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Jag har flera muslimska vänner som tar starkt avstånd från detta
Så det där är rent skitsnack….
Låt oss leka med tanken att alla muslimer va lika då hade vi haft lite större problem…
Detta är kaxiga problem ungar som älskar kravaller, dom läser förmodligen inte ens koranen

Muslimer är den enda religiösa gruppen som terroriserar samtliga världsreligioner.

Det är inte en slump. Islam och muslimerna måste förgöras om resten av världen ska frodas.
Citera
2022-04-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Farbror Paldan är helt ointressant i sammanhanget? Häng med nu i resonomanget, fotsvettsvenne:

Han är blott en katalysator för att dra ned byxorna på Sverige och svenskorna. Visa på det totala misslyckandet och hur pinsamma ni är. Vad har ni gjort med landet ?
Vad menar du med "ni"? Om du menar mig så kan du säga "du". Jag har jobbat och betalat skatt. Jag har levt i fred och kommit överens med alla oavsett hudfärg och religion. Och, troligtvis till skillnad mot dig, så har bott på de så kallade utsatta områdena. Vad har du själv gjort med landet? Röstat på SD och spridit hat, gissar jag. Och hur har det hjälpt?
Citera
2022-04-18, 10:25
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Morgan Johansson verkar ha ungefär samma uppfattning som oss, om han inte ljuger:

Han understryker att vi lever i en demokrati med yttrandefrihet och om man då tar till våld för att man inte accepterar det, så får man vara beredd att bemötas av polis som ska uppräthålla ordning.

- När man hamnar i dessa kritiska och aggressiva situationer finns det inget annat för poliser än att sätta hårt mot hårt. Vi kan inte acceptera att våldsverkare begår den här typen av våld, säger han.

Vad är din roll i utvärderingen av polisens insats?

- Vår uppgift är att stärka polisen.

- Nästa steg är att gå igenom allt material för att fälla så många gärningsmän till ansvar så att de får påföljder och straff för detta.

Hur bedömer du polisens bedömning att bevilja demonstrationstillstånd (till Rasmus Paludan)?

- Jag har ingen anledning att ompröva eller recensera polisens beslut att ge tillståndet.

- Det är de människor som nu inte accepterar att vi har demokrati och yttrandefrihet som måste ändra sig - inte svensk lagstiftning.

Från SVT
Det är valår, S har ingen egen politik utan agerar alltid reaktivt med fingret i vädret. Hade någon sagt samma sak för ett halvår sedan hade Johansson fördömt uttalandet som våldsivrande.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Man kan tycka att han ska få bränna koranen hur mycket han vill i "yttrandefrihetens" namn men det är bara onödigt. Det finns inget syfte mer än att uppvigla och öka spänningarna.
Fast här blir det knepigt när intentionen och hans privata tankar måste bevisas. Jag tror nämligen att hans främsta syfte var att visa hur illa rustat samhället är för situationer som dessa och att folk som egentligen skiter fullständigt i sagoboken ser möjligheter att få slåss med länsman om de kan ursäkta sig med ett förföljelsekomplex. Dessutom måste samhället ta ställning till om islam ska ha en speciell ställning på kränkthetsskalan eller är det okej att vem som helst blir upprörd och eldar upp sin tokfula förort om någon gör något elakt mot en kulturyttring man säger sig gilla.

Alla dessa är intentioner han kan ha haft. Att konstatera att han ogillar islam är lite som att sparka in en dörr som inte ens finns. Nästa gång det brinner i Urten kommer det vara något helt annat de skyller på eller så rapar de upp "vi har ju ingen lokal juh" igen.

Alternativet är ju att vi dömer folk efter vad vi anser om deras karaktär. Jag tycker Paludan verkar vara en bra jävla labil typ som säkert är lömsk. Då bör jag vara konsekvent och anse att man bör dra in medborgarskapet och uppehållstillståndet för alla dessa imamer och ägare till religiösa friskolor som jag inte heller anser bör gå lösa.
Senast redigerad av Ratad 2022-04-18 kl. 10:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1423zZ
Så resonerar man dock inte i samhället i övrigt. Om några konsulter har anlitats av ett företag för ett visst projekt och resultatet är en katastrof kommer inte uppdragsgivaren att säga ”Resultatet är visserligen katastrofalt och det är svårt att göra det ni har gjort sämre. Men eftersom ni säger att ni nästa gång kommer ro iland projektet på ett bättre sätt får ni därför förnyat förtroende och ni landar därför nu även nästa projekt. Lycka till!”

Det händer liksom inte. Samma personer får inte förnyat förtroende. Uteslutet.

Precis, men även polischeferna måste sparkas.
Citera
2022-04-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
...

Man kan tycka att han ska få bränna koranen hur mycket han vill i "yttrandefrihetens" namn men det är bara onödigt. Det finns inget syfte mer än att uppvigla och öka spänningarna.

Nej, det är ju inte onödigt eftersom det visar på en extrem aggressivitet och brist på anpassning hos denna folkgrupp som bara är toppen av ett isberg. Denna asocialitet är ju i grund och botten förklaring till en massa dåliga konsekvenser av Mena-immigrationen.

Se det som ett konstverk som "tydliggör strukturer" som det brukar heta på kultursidorna. Det är precis vad detta är.
Senast redigerad av Varglig 2022-04-18 kl. 10:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in