2022-04-18, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Nu 40 gripna, fler är att vänta. Mångårigt gallerskakande för de som kastat sten.
Jag hade också tilltro till svenskt rättsväsende innan jag på allvar började följa hur det fungerar i Sverige.

5 % kommer att dömas till någon form av fängelsestraff på max 4 år, resten är under 18 år och får sluten ungdomsvård i ett år och fallande straff i skalan. Socialen kommer att kopplas in för tusonde gången och mammor kommer att grina i media.

Jag hoppas att jag har fel.
Citera
2022-04-18, 09:26
Medlem
Overminds avatar
Kul att Polisen måste få hjälp av Danskarna. Hela vår infrastruktur är åt helvete. Kan vi inte sköta oss själva??
Citera
Medlem
Inget ont utan att det för något gott med sig. Hörde just att man har anhållit ca 25 personer efter kravallerna i Linköping och Norrköping. Filmmaterialet och bevisläget är mycket gott så förhoppningsvis kommer de flesta att dömas till långa straff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jag håller med i allt utom att jag inte är extremist.

Jag benämnde mig själv så som vänstern kallar mig, bara för att understryka vad jag sade i inlägget. Jag anser förstås heller inte att jag är en extremist. Tvärtom har jag sunda tankar kring självbevarelsedrift och mycket annat. Det är inte extremism.
Citera
2022-04-18, 09:27
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Fast egentligen är det bra lustigt med Paludans hat mot muslimer. Han vill slänga ut ALLA muslimer, även dom som inte gör andra illa och som sköter sig i Skandinavien, och då vill han naturligtvis slänga ut alla islamister, vilket är förståeligt, islamister är ju för stygga, MEN islamister och högerextrema har ju i stort sett samma tankar om hur samhället ska skötas, nedtryckning av minoriteter, inkl. hbtq:are, av kvinnor, av oliktänkande ö.h.t...... Paludan med vänner har ju egentligen mer gemensamt tankegods med islamister än med majoriteten av dom etniskt skandinaviska människor som tillåts finnas här, enligt honom och hans vänner!

Svårt att trolla bort att muslimerna är sossarnas kumpaner, du behöver mycket mer copium för att lyckas med det.
Citera
2022-04-18, 09:28
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Inget ont utan att det för något gott med sig. Hörde just att man har anhållit ca 25 personer efter kravallerna i Linköping och Norrköping. Filmmaterialet och bevisläget är mycket gott så förhoppningsvis kommer de flesta att dömas till långa straff.

Så kan det gå när idioterna bestämt ska livestreama på tiktok.
Citera
2022-04-18, 09:30
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kul att Polisen måste få hjälp av Danskarna. Hela vår infrastruktur är åt helvete. Kan vi inte sköta oss själva??

Jo men det kan vi. Vi är trots allt typ norra Europas mest lyckade och framtidsorienterade land. Exporten glöder, noll statsskuld, pengar växer på träden typ. Så nog kan vi hjälpa oss själva. Och infrastrukturen (om du vet vad ordet betyder) är nog den mest moderna och mest utbyggda i världshistorien.
Citera
2022-04-18, 09:30
Medlem
Assimileeing funkar inte, de kan ju knappt svenska.

Föreslår följande: öga för öga, tand för tand. Kasta gatsten på de som kastar och kör upp raketer i röven på dem. Med benbrott, knäckta näsor, ett större rövhål där tarmarna och annan skit trillar ut m.m. så lär de inte springa runt på gatorna iaf.
Citera
2022-04-18, 09:32
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Men det är bara en tidsfråga, kanske inte i år men om några år så. Med 2-500.000 invandrade per år så går det rätt fort .

Vi har ca 80-100.000 invandrare per år. Under migrationskaoset 2014 var det typ 160.000 hela det året. Alla är inte ens muslimer som kommer. Så dina siffror stämmer inte alls.

Så antingen ljuger du för gå bankmaffians ärenden att splittra samhället. Eller så är du okunnig och baserar ditt egna hat på okunskap som du tydligt uppvisade.
Citera
2022-04-18, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Vad som också borde hända är att hyresvärden säger upp hyreskontraktet för alla som ingick i de våldsamma upploppen.

Jag menar, om jag sätter på hög musik och stör grannar så kan det vara orsak till vräkning. Varför ska då inte våldsamma upplopp där man skrämmer ihjäl grannarna som inte vågar röra sig utomhus och bidrar till att döda deras trygghet i livet i sitt eget bostadsområde generera något liknande?

Säg upp hyreskontrakten nu!!

För det första är det lååååångt ifrån alla som deltagit som bor i området.
För det andra skulle det bli oerhört svårt för hyresvärden/bostasbolaget att bevisa vem som gjort vad.
För det tredje är det många minderåriga, som fortfarande bor hemma, som deltagit i det.

Du kan ju tänka dig själv vilket kaos det blivit om så många människor hux flux skulle bli vräkta. Det hade troligen varit nytt motiv för ännu ett upplopp.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Så klart det finns..liberala muslimer vs islamister är som vanliga kristna vs valfri homofobisk kristen frikyrka.

Okej, ta fram en svensk imam som accepterar homosexualitet eller transpersoner. Ska bli spännande att se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Läs mitt inlägg strax ovan ditt. Det var ju exakt det som hände när polisen sköt skarpt. Pöbeln fegade ur på samma fega sätt som ryssar brukar göra vid handfast motstånd

Oj hade missat det, skönt att dom vågade skjuta, trodde inte det faktiskt 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in