Citat:
Ursprungligen postat av
james b
Fokus på poliserna, fokus på dagens invandrarpolitik. Visst det är den okontrolerade invandringen som är grunden till detta. Och ja polisen har en del att utveckla. Men att vi lägger all fokus där löser inte detta.
Så här tänker jag.
1. Naturligtvis få bukt med invandringen eftersom vi inte klarar av att integrera dem som kommer. Det är grunden för att detra inte skall fortsätta.
Men sen då?
Mer åt polis stat? Ge polisen mer fria tyglar?Nja det fungerar inte i vårt grundsystem.
Nä detta kommer ta tid att få bukt med tror jag tyvärr, vi får skörda årtionde av passivitet rörande integration nu.
Det är svårt att lösa ett problem om man inte erkänner att det existerar : "Man kan inte lösa våld med våld", Snecker (V). Vi har ingen lokal. Vilka är de som upplopar? Sverige har aldrig varit tryggare etc.
Man kan inte bota en sjukdom om man inte erkänner att den existerar. Det är inte jag som är "sjuk" utan det är samhällets fel etc.
Om någon har levercancer men man inte erkänner det från läkarnas håll utan säger att person är frisk eller har hösnuva så kommer patienten aldrig att botas efersom läkarna inte kommer att operera bort cancern och patienten dör.