2022-04-18, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det blev ju lite löjligt när många av dem vägrade att stiga på bussarna till Sverige då de läst vad som pågick här och någon random intervjuad tjomme fick berätta att han talat dem tillrätta och bedyrat hur överdrivet utländsk media rapporterat och hur tryggt det var att bo i Malmö...
Just det, det kommer jag ihåg. Ja vissa av dom önskar nog att de hade satt sig på en buss till Tyskland eller Polen istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det Magda egentligen borde göra är att kalla in hela regeringen till ett krismöte. Direkt, genast och på en gång.

Håller med. Men jag tror att det blir M som kräver ett möte, inte S.

Politiskt tror jag SD vinner på detta som händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Skulle de inte kunna ta in massor av polishundar som dom låter nafsa lite? Babbarna brukar ju i regel vara rädda för hundarna.
Släpp hundarna lösa då blir det åka av.
Citera
2022-04-18, 01:32
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ja ovanligt tyst, de hade ju passat bra med röstfiske nu!

Sådana här händelser skulle SD ha utnyttjat för bara något år sedan. Inte längre när partiet nu gör allt för att behaga Kristersson och Moderaterna som vill ha ännu mer anhöriginvandring. Då finns det inte längre någon möjlighet att komma med kritik. Hoppas SD nu tappar som fan i valet. Jag är trött på alla deras lögner. Det måste få konsekvenser att ljuga för sina väljare även om det betyder att landet går totalt åt helvete.
Citera
Avslutad
80% av svenska folket har röstat för denna situation i flertals år!
Själv skrattar jag åt de eftersom jag har aldrig röst och tänker inte rösta!
Om jag röstar på SD, så vet jag att inget kommer att hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Ett lagstöd för att få nyttja gummikulor eller mer måste riksdag besluta om.
Att låta hemvärnet kallas in måste också beslutas om i riksdag.

Är det svårt att förstå?
Bara för att lagen idag ser ut som den gör behöver inte göra att den ser ut så för alltid.
Du gör dig bara dum.
Måste du ändra lagen för gummikulor? Det är inte reglerat i polislagen gällande vilka verktyg som gäller polisens våldsanvändning. Ska det skrivas in där? Hur menar du egentligen? Det enda specifika är skjutkungörelsen gällande skjutvapen.

Hur vill du att hemvärnet ska användas i våldsamma upplopp? De kan de ej. Hur ska de verka i spt konceptet?

Det är i sanning du som gör dig dum. Du har ingen aning om vad du uttalar dig om.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Skulle de inte kunna ta in massor av polishundar som dom låter nafsa lite? Babbarna brukar ju i regel vara rädda för hundarna.

Då måste hundförarna vara med och eftersom polisen inte vågar gå ur bilarna blir det inget med det.
Citera
2022-04-18, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Vad ska ett krismöte göra? Vi har inte ens lagar för att införa undantagstillstånd i det här fredsskadade landet. Vår grundlag kom till 1975 när det var typ 1 neger i landet.

Det var ju inte så svårt att hitta på och genomföra en pandemilag. Det borde kanske snabbutredas en lag om polisens befogenheter? De kan nog bara de vill. Frågan är väl snarare vill de?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Då får dom ta hjälp av dom danska poliserna i sina politibilar om det ska bli ordning
Vi pratade om Ordningshållande befallning. Inga danskar på plats som du vet. Och inte det vi pratade om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det Magda egentligen borde göra är att kalla in hela regeringen till ett krismöte. Direkt, genast och på en gång.
Till deras försvar så vet vi ju inte om det redan gjorts. De kanske sitter samlade runt ett stort campingbord på Blåkulla i detta nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag säger det till alla jag känner. Jag uppmanar alla att göra detsamma. Jag tvivlar dock tyvärr på att våra knäböjande poliser någonsin kommer följa folkets vilja.

Du säger det "du" känner. Jag ser en poliskår som blivit misshandlad av vänstermuppar i åratal.
De ska gå på alla möjliga fjantiga kurser för att inte uppröra "dem nya" i sverige.
Citera
2022-04-18, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en.liten.lort
Är det fortfarande ingen här inne på forumet som kan tänka sig flyga in med en egen drönare och filma kaoset som pågår?

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
man får inte göra det.

Är du säker på det?
Det är lagligt att filma på allmän plats.
Detta är en allmän plats som samtidigt råkar vara en skådeplats för de värsta kravallerna på flera år. Jag tror inte att någon av er skulle hamna i problem om ni filmade med egen drönare.
Senast redigerad av en.liten.lort 2022-04-18 kl. 01:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in