2022-04-18, 00:06
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Undrar hur många som manas ut av sina föräldrar. Det här måste ju komma från den mer religiösa befolkningen i områdena samt nördar som inte lyckats ta sig in i de mer avancerade gängen.

Det tvivlar jag på. Många bor trångt, föräldrarna har ingen koll och är helt passiviserade. Det är ungarna som bestämmer där hemma eftersom det är ofta de som kan språket. Inte ovanligt med 5-6 barn eller mer i en liten trea. Hänga ute med kompisarna på kvällarna är vanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Som sagt!
Buntband, kör ut en mil! De får ta sig hem själva!

Ja, varför man inte - backar - in bussarna med öppna dörrar så man enkelt kan urlaka mobben. Det förstår jag faktiskt inte. Dvs. backa långsamt, poliser går och plockar allt eftersom. När bussen är full - bort långt från platsen ... och sakta men säkert lugnar det ner sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Är det rasistiskt att tycka att man ska skicka hem dessa som inte kan bete sig. Det skulle inte jag vilja påstå. Sverige är en demokrati, passar inte det så kan man ta sitt pick o pack och åka hem till sitt ursprungsland istället. Förstår inte dessa människor att deras avskyvärda beteende påverkar bilden av dem själva

Det får du fråga vänstern, Annie Lööf, ett stort antal journalister osv.

Svenska polisen har fått stryk under så många år när de har försökt göra något åt saken att de har givit upp. De har sållat sig till skaran som tittar på - istället för att agera.

De ger uttalande om att detta var "det värsta de har sett" - utan att själva ha agerat.

Alla vänstermänniskor borde titta sig i spegeln och fråga: "är det detta jag vill ha i mitt Sverige?"

Sen ska vi sluta "förstå". Och Expo ska inte tillfrågas om en analys överhuvudtaget. De är en del av problemet..
Citera
2022-04-18, 00:07
Medlem
Det har ju minskat idag jämfört med gårdagen men jag tror att polisen behöver omorganiseras, inte hålla på med att jaga sex-köpare och sådant trams.

Man måste ha möjligheter till att lösa upp folksamlingar med portabla vattenkanoner och rökbomber, med kvävande rök, kanske till och med tårgas är en lösning.

Man kan ha helikoptrar som vattenbombar folksamlingarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Polishat, att känna sig utanför samhället och unga män och pojkar som samlas i grupp.

Det är några av de faktorer som experter lyfter som anledningar till påskhelgens våldsamma upplopp i Sverige.

– Konflikterna handlar inte nödvändigtvis om varken religiositet i allmänhet eller Koranen i synnerhet, säger Mustafa Dikeç, professor i urbana studier vid Malmö universitet, till TT.

Så då vet vi vad det handlar om. Babbar som sabbar.

Att hundratals människor varav en betydande del är beslöjade kvinnor skanderar ”Allahu akbar” och ”Död åt judarna” är givetvis bara en slump och har inget med religion att göra.
Citera
Medlem
Videon där demonstrant blev på körd av Örebropolisen som Avled av sina skador
https://youtu.be/zXYjkjr9xEo
Citera
2022-04-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G3Lezx/morgan-johansson-om-upploppen-ga-hem

Morgan Johansson uppmanar till att gå hem till sina hemländer
Jag har inte läst hela artikeln förrän nu men jag måste ändå säga att det är högst relevanta frågor som ställs. Definitivt i långt större utsträckning än jag hade förväntat mig av Aftonbladet. Speciellt de frågor kring att det faktiskt har pågått i flera dagar nu och poliserna fortsätter att arbeta på samma sätt som inte har haft någon vidare effekt. I flera dagar. Men han vill envist låta hela saken brinna ut och analysera i efterhand.

Kul att Aftonbladet ställer en direkt fråga om han ens kan sitta kvar när det ser ut som det gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
En mil ut på öppet hav i gummibåt från rusta.

😁
Citera
Avslutad
Han i liven säger att två personer skjutits, är det gammalt eller nytt?
Citera
2022-04-18, 00:09
Medlem
oresundsbroens avatar
sägs vara 2 skjutna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Han var 14 år kom igen alla gör fel

? Nope inte alla!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Det tvivlar jag på. Många bor trångt, föräldrarna har ingen koll och är helt passiviserade. Det är ungarna som bestämmer där hemma eftersom det är ofta de som kan språket. Inte ovanligt med 5-6 barn eller mer i en liten trea. Hänga ute med kompisarna på kvällarna är vanligt.

Min teori grundar sig i att den skottskadade killen som visades på bild i Expressen, DN osv... eskorterades av en kvinna i hijab. Den damen (mor?) stod med andra ord inte långt ifrån händelserna. Hade hon kunnat ingripa och stoppa sin son, eller fick hon samtalet när skadan var skedd. Jag tror på det tidigare. Dvs. hon var väl medveten om vad som föregick och var själv oerhört kränkt pga koraneriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in