Citat:
Ursprungligen postat av
Psykologistudent
Detta inlägg bygger på observationer i sociala medier.
Hur kommer det sig att så överraskande många påstådda nationalister, patrioter, Sverigevänner osv har tagit Rysslands sida i den här konflikten?
Dessa grupper av människor påstår sig värna om det västerländska och Sveriges bästa, men ändå väljer de att ställa sig bakom det österländska Ryssland som under de senaste decennierna haft som främsta mål att destabilisera västvärlden och våra demokratier.
Inte ens när Putin hotade att attackera Sverige med kärnvapen ändrade de åsikt om hans storhet.
FOTNOT: Naturligtvis har den stora majoriteten av svenska nationalister ställt sig bakom Ukraina och emot ryska statens hot emot västvärlden, men antalet Putin-supporters bland de som påstår sig värna om Sverige har varit mycket högre än man kunnat ana i en sån här situation.
Jag undrar lite hur du kan anta att dessa personer som inte till 100% tar parti för Ukraina är som du skriver nationalister eller patrioter? Något du vet med säkerhet eller är det något du dragit ur din egen röv? Och vad svamlar du om med "sverigevänner"? Jag är sverigevän och det hoppas jag alla födda här är oavsett höger eller vänster politiskt sett. Menar du att det är nåt fult eller fel med att vara vän av Sverige?
Jag är ganska säker på att du har noll koll på vad som händer I Ukraina och varför Ryssland gick in i landet. Det var främst för att förstöra alla dessa hemliga biovapen labb som USA bedrev där och tidigare förnekade ens existera, men som nu är offentligt och bekräftade. Hela världen borde vara tacksamma för att dessa labb är förintade då de utgör ett hot mot hela mänskligheten, biovapen är hemskt!
Ryssland har också sagt att Nazismen växer sig allt större och starkare i Ukraina. Något som omvärlden förnekat men vi nu vet var sant då AZOV inte bara är en underjordisk nynazistisk liten rörelse, utan en stor del inom den Ukrainska Armén och tungt beväpnade. Något som blev olagligt efter WW2 då all Nazism skulle slås ner och en överenskommelse mellan alla västländer skrevs under. Nu skickar väst vapen till ett land där Nazister styr Armén med sin brutalitet.
Alla videos som går att hitta på nätet och det är hundratals som bevisar lögnerna och propagandan från västmedia där icensatta och fake videos kablas ut för att få allmänheten att tro på hemska massmord på civilbefolkningen. Blir bara löjligt när man sett skådespelarna få instruktioner innan tagning och även stå i kö för att bli målade/sminkade med fakeblod. Även dockor används för att simulera döda människor på gator. Här är bevis på att den mycket uppmärksammade massakern i BUCHA är fake news.
https://www.bitchute.com/video/MW4XWcLxbXtu/
Den hemska upptäckten av enorm child trafficking som pågått i tunnlar under Mariupol är något åtminstone jag är glad för att ha blivit avslöjad. Därav de långa hårda striderna runt stålverket I staden som tydligen är en entré och ingång ner under jord, där även labb finns med hemska experiment utförda mot oskyldig inklusive barn.
Inte många anser Putin som någon hjälte tror jag personligen. Men alla bevis som varit ute länge om just detta och mycket mer ger i min värld Ryssland all rätt att gå in I Ukraina och sätta stopp för dessa jävulska projekt och krossa en tungt beväpnade Nazistisk organisation.
Den som tror att Putin skulle attackera Sverige med kärnvapen är en skitnödig verklighetsfrånvänd idiot... skulle aldrig hända. Ren media propaganda för att öka rysshatet och driva Sverige närmare Nato.
USA och NATO kan just nu inte hjälpa Ukraina på marken med trupper då dom vet att Putin har all information om Hunter Bidens laptop som bevisar pedofili och child trafficking på högsta nivå inom amerikanska regeringen. Något Putin redan hotat att visa världen om lögnerna fortsätter.
Allt detta och mycket mer tror jag är anledningen till att många vägrar stötta Ukraina även fast vi inte gillar Ryssland men det USA och Ukraina gör och har gjort i många år är inget friska hjärnor kan acceptera eller ställa sig bakom vilka det än gäller.