Citat:
Ursprungligen postat av
realthug
Jag är fullt med på att man får vara beredd på motstånd. Men då ska det vara på lika vilkor, då tycker jag demostranterna också ska få ha pistoler. Det är en polisstat vi lever där polisen har våldsmonopol för att vi människor inte ska kunna säga vad vi vill.
Jag skiter i dessa kravaller, men jag vet varför svenskar blir så arga nu för varje dag som går så knullar staten oss i röven, bensinprinser, energipriser, skatter osv osv. Allt detta vill svenskarna protestera emot men man vågar inte göra det så när man ser att invandrare har pungkulor så skäms svenskarna och ska säga det är fel.
När dem höjde bensinpriset i frankrike med 50 öre och fransmännen slogs med deras poliskår då var det helt andra saker som kom ut från svenskarnas mun.
Polisen har skyldighet att skydda oss och sig själva, de bör ha rätt att bära vapen v b. Civila skall inte bära vapen här. Människor får säga vad de vill men de får inte "prata" genom att kasta gatusten på poliser och förstöra andras egendom. Vi är inte avudsjuka för att invandrare har mer "pungkulor" för att löpa amok, vi är upprörda för att man tillåter dessa kriminella individer förstöra vårt land. Ingen av oss vill ha deras kravaller här.