2022-04-17, 19:51
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetro design
”Polisen som skjutit är tagen ur tjänst” Vad är det för fel på oss. Han är ju den enda som inte skall tas ur tjänst. Han skall ju befordras till överordnad👊🏽

Spel för gallerian, "rutin". Att du skulle bli straffad idag för något du gjort när du har din polisuniform på dig idag är nära med noll.
Citera
2022-04-17, 19:51
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Blir det nu så att RP
Kommer att bränna koranen i fler städer , eller hela Sveriges alla städer ?

Han kommer tillbaka om en vecka sade han. Nu skulle han hem till Dänemark o dricka öl och ta sig en pölse.
Citera
2022-04-17, 19:52
Medlem
DURN80s avatar
Sedan när blev blåljussabotage och våld mot tjänsteman ringa företeelse? Funkar inte saftkalas längre eller? Kanske vore det bäst om vi gav polisen mer makt att faktiskt skjuta ihjäl folk?

Varför älskar vi inte kulturberikare? Vi som folk röstade ju fram skiten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetro design
”Polisen som skjutit är tagen ur tjänst” Vad är det för fel på oss. Han är ju den enda som inte skall tas ur tjänst. Han skall ju befordras till överordnad👊🏽
Det är väl standard när dom skjuter nån
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Du tillskriver henne och vänster för mycket kunskap. Det kommer tjatas om utanförskap och att vi inte förstår deras frustration.

På nåt sätt så får vi andra skiten för det som händer. Vita kränkta män som bränner böcker och provocerar.

Extremhögern provocerar stackars oskyldiga människor som måste få utlopp för sin vrede och frustration...

Nåt i den stilen.

Dessa våldsutövarna ser alltid sig själva som ett offer, de tar aldrig ngn ansvar för sin våldsamhet. De tror sig kunna göra vad som helst som de inte tillåter andra göra. Som Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Blir det nu så att RP
Kommer att bränna koranen i fler städer , eller hela Sveriges alla städer ?

Jag är inte ens högerextremist men det är väl lika bra. Nu finns det bara en väg att gå och det är våld mot våld, som i sin tur kommer trissa upp stämningen ännu mer och så kommer det fortsätta tills islamisterna kvävts. Det är enda sättet. Lika bra att få det gjort.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Vänsterpartiet uttalar sig om dagens händelser, kom ihåg dessa ord när ni skall röst till valet i höst, det är tydligt hon tycker polisen gjort fel.

” LINDA SNECKER (V): "VÅLD KAN ALDRIG MÖTAS MED VÅLD"
Vänsterpartiets rättspolitiska talesperson, Norrköpingsbon Linda Snecker, kommenterar att tre personer skottskadats under upploppen i Navestad.
"20 minuter efter att jag har promenerat hem från Navestad i Norrköping skjuts tre personer av polisen. Det här är vad Paludun vill. Att Sverige splittras. Att våldet eskalerar. Att upplopp sker och hatet mot utsatta områden och invandrare ökar. Våld kan aldrig mötas med våld", skriver Linda Snecker på Twitter. ”

Linda Snecker? Är hon redan hemma från knullresan i Gambia?
Citera
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Va?? Nej fyfan vilket genomruttet samhälle
Det är standardprocedur när tjänstevapen används.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Aha, nu får man inte göra sin röst hörd utan att man kan bli skjuten av staten.
Riktig polisstat är detta landet. Ut och veva med er folket!!
Han slog på polisbilen eller polishästen.
Då blir han skjuten, inte konstigare än så.
De kunde så klart släppt hundarna loss och och infört lokala utegångsförbud men vi är inte där riktigt än.
Tårgasgranater, vattenslangar och gummikulor går ju även att kombinera med. Nästa steg höghastighetsvapen som k-pistar.
Din rättighet att gå ut och slå på polisen och deras saker. Och då är det deras rättighet att skjuta dig död.
Vet inte om detta är definitionen av polisstat.

Såklart synd om ungdomarna som tvingas ut. Danskarna har identifierat detta problem och avskaffar gettona. Vi får se hur det faller ut.
Citera
2022-04-17, 19:53
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jag varnade klart för risken med detta igår, att just förlupna varningsskott träffar ngn.

Jag förstår inte att svensk polis är utrustad med "allt eller inget". Först har de ingenting, sen har de ingenting, sen har de skarpladdade dödliga pistoler.

När man handskas med upplopp och kravaller behövs annan utrustning. Tårgas, samt i värsta fall gummikulor. Det vet man från alla områden i världen från japanernas våldsamma kravaller på 1960-talet när flygplatsen utanför Tokyo skulle byggas, till Sydkorea, via Tyskland, via alla andra länder. Men Sverige verkar helt sakna motmedel mot kravaller.

Det var väl därför det gick så illa redan 1931 i Ådalen. Dussintals ordningsmän skadades då av stenkastning från pöbeln där och man svarade med automateld, varvid 5 personer dog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Tror inte detta har det minsta med relegion att göra om jag ska vara ärlig. Mer kulmen av 30år av hur polisen agerat i dessa områden.

det är ju en vacker tanke, men det vrålas "gud är större" inte "ge oss tillbaks våra fritidsgårdar"

Citat:
Dom har nekat tidigare med stöd i lagen att det kommer spåra. Nu visste dom att det skulle spåra men verkar helt okej med det, om och om, och om igen.
Ja, och varje gång det nekas med stöd i lagen så är det synnerligen problematiskt, det är även så man gjorde när man gav homosexuella valet mellan "frivilig kastrering" och "inlåst på psyk tills du är frisk", dvs med stöd i lagen.

Citat:
Det är ju trots allt valår och polisen är ju inte kännda för att skämas över anslagen dom söker, eller berätta vad dom går till för den delen.

Tror inte det är strategiskt, det är uppenbart (och varit så länge) av svensk polis lider av många problem och utmaningar, varav resurser säkerligen är ett av dem.

Citat:
Naturligtvis försvarar jag inte våldsverkarna, men tycker mina frågor är värda att lufta. Om inte annat för att avfärda dom. Men du måste ju erkänna att det finns en viss logik i det jag skriver.

självklart ska de luftas, annnars får man ju inget annat perspektiv än sitt eget, och det kan vara så enkelt att man inte såg trädet pga av all skog (ja jag har vänt på talspråket)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Läser polisens vittnesmål i olika medier

Polis: Det värsta jag varit med om
Polis: De ville mörda oss poliser
Polis: Detta är terrorism
Polis: Trodde jag och mina kollegor skulle dö igår

Skönt att se hur bra mångkulturen fungerar.
Men låt mig gissa - PK-polisen fortsätter värdegrundspratet och att muslimer är så bra så!

Sådär har poliser, ordningsvakter, väktare och dörrvakter lögnaktigt uttalat sig i rättssalar under 40 år, även om du bara pissat i motvind...

Varför skulle man lita på polisernas vittnesmål just idag, efter alla år med falska vittnesmål.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in