2022-04-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Och ALLT är självförvållat. Ett oförlåtligt svek.
Ja. Särskilt med tanke på att vi bara för hundra år sedan fortfarande levde i ett fattigSverige och mina ättlingar kämpade i sitt anletes svett för att överleva. Det gick fort att med sociala reformer skapa ett bättre Sverige men det gick desto fortare att förstöra det som en gång var ett föredöme för omvärlden.
Citera
2022-04-17, 19:30
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Han är svensk medborgare så det är omöjligt att stoppa honom.

Visste jag faktiskt inte. Trodde han var dansk. Oavsett så borde han stoppas. De som inte är medvetna om att parallellsamhällen finns och att Sverige är segregerat, kommer ändå aldrig att övertygas. Detta upptåg kostar allt för mycket pengar. Nu har vi muslimer i landet som har precis lika mycket rättigheter som han, du och jag, då även de är svenska medborgare

Är personligen av den åsikt att oavsett om du är född i Sverige och har svenskt medborgarskap så ska du kunna bli landsförvisad.
Citera
2022-04-17, 19:31
Avslutad
Man behöver inget tillstånd för att demonstrera, det är skyddat i grundlagarna.

Han kan komma var han vill utan polisens tillstånd så måste dom vara där ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Klart det går att resonera så. Vi är många som anser det var felaktigt att ge dansk-jäveln demonstrationstillstånd.

Våldet som sker nu har inget med honom att göra. Majoriteten är arga på polisen och tar tillfället att agera m d våld och skylla på honom. Had d t handlat om dansken hade alla gått hem när man förstått att han inte dyker upp.
Citera
Medlem
Dr.Katis avatar
Inte för att jag egentligen önskar livet ur någon, men jag tror att en dödsskjutning av en kaosmuslim skulle bidra till en mer givande och konkret diskussion gällande Svea Rikes framtid.
En mördad polisman gav ju uppenbarligen inte så mycket.
Citera
2022-04-17, 19:32
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Klart det går att resonera så. Vi är många som anser det var felaktigt att ge dansk-jäveln demonstrationstillstånd.

Självfallet går det att resonera så men det är brist på intellekt som ligger bakom resonemanget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Följde "Svenskarna" lagarna i kravallerna i Göteborg 2001? Finns flera exempel på då människor går ut och modemostrerar som inte är muslimer. Det är vår rättighet att kunna säga ifrån när vi inte anser att saker är okej, och nu gör dem detta.
Ja,men inte bryta mot lagar,musulmanerna är flockdjur som agerar med hjärnstammen
Citera
Medlem
Man måste ju älska att pressen ger utrymme till dom dummaste av dom dummaste av dessa människor.

Citat:
"– Jag blev sprejad med pepparsprej, säger en man som en timme senare fortfarande försöket skölja bort allt från ögonen med vatten.

– Jag gjorde inget, utan stod bara här, fortsätter han."

Ja, du stod bara där.. mitt i en pågående våldsam protest som det skrivits om i 3 dagar. Är du där får du skylla dig själv, varesig du deltar eller inte.

Citat:
De är alla besvikna på polisen.

– Det är maktmissbruk, det de håller på med, säger Lorian och nickar bort mot en av polisbussarna.

Möjligtvis, dom har makten och dom brukar den för att upprätta hålla ordningen så att dom inte kan kaosa vidare. Polisen är inte dom som ska kritiseras här, det är dom som protesterar.

Citat:
De berättar att de såg minst tre personer bli påkärda av polisbussarna.

– En kvinna blev påkörd också, säger Ardian.

Ja, brukar bli så om man står i folkmassan bland protester som polisen ska stoppa. Hade du inte stått där hade du inte blivit påkörd.

IQ badboll på dessa alltså, ingen kan rimligtvis tycka synd om dom.
Citera
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaliyuga14
Så du anser att man ska inskränka på yttrandefriheten?
Vad är det som stoppar honom från att göra en icke tillståndsgiven manifestation då?

Det är inte så mycket "yttrandefrihet" att bränna koraner i invandrartäta förorter. Och han kan naturligtvis försöka göra en icke tillståndsgiven demonstration, men då finns ju möjligheten att plocka in honom. Vid tidigare tillfällen har Stockholmspolisen valt att inte ge honom tillstånd (med stöd av ordningslagen), och då har det inte heller hänt något mer.
Citera
2022-04-17, 19:33
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Polisen borde lagt resurser på att skydda kvinnor istället. Alldeles för många kvinnor som mördas varje år.
I ett fungerande demokratiskt samhälle finns det utrymme till att skydda båda.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Visste jag faktiskt inte. Trodde han var dansk. Oavsett så borde han stoppas. De som inte är medvetna om att parallellsamhällen finns och att Sverige är segregerat, kommer ändå aldrig att övertygas. Detta upptåg kostar allt för mycket pengar. Nu har vi muslimer i landet som har precis lika mycket rättigheter som han, du och jag, då även de är svenska medborgare

Är personligen av den åsikt att oavsett om du är född i Sverige och har svenskt medborgarskap så ska du kunna bli landsförvisad.

Vem bryr sig om det kostar pengar när alla pengar slängs på invandrare och ghetton? Det är bara bra att det kostar pengar så kanske en sån som du fattar något.

Rätt åt alla korkade idioter som inte fattat tidigare och fortfarande inte fattar något om massinvandringen och dess konsekvenser för Sverige och svenska folket.
Citera
Avslutad
Citat:
Sverige idag är annorlunda än svenskar då.
Sverige är inte annorlunda men det finns medeltidsmänniskor boende i Sverige som inte fanns förr. Medeltidsmänniskor som inte klarar av att bo i en fri demokrati med jämlikhet mellan könen. Det enda de gillar med Sverige är bidragen. I övrigt är det hemländernas moral och etik från 700-talet som de gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in