Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Risk för att alla som fångas i Mariupol kommer att mördas. De är ju alla nazister enligt Putins terminologi.
I den ryska propagandan görs väldigt stor skillnad på regeringstrupper och rasistiska fd milisförband. De här gripna engelsmännen däremots historia som presenteras (flera krig i olika delar av världen i Nato-stödda miliser ger ju faktiskt vibbar av regeringsanställda rådgivare hos Nato).
Så helvetiskt dumma är faktiskt inte Ryssarna att de torterar sönder sådana här guldklimpar för propaganda och så dumma var de inte heller med generalerna de tillfångatog i Stalingrad.
Den här intervjun känns knappast fejkad men däremot tror jag han kanske han är mer fortsatt stridsvillig än vad han ger sken av.
https://southfront.org/testimony-of-uaf-501st-marine-brigade-senior-sailor-english-video/
Fast han är så ung så beter han sig som en man och soldat trots den svåra situation han befinner sig i och de fasor han varit med om. Full respekt från mig!
(Det finns en slags likhet mellan finnar i egentliga finland och ukrainare i västra ukraina. Finnarna i egentliga finland, de som talar finska, är ju karelare som blandats upp med svenskar för mycket länge sedan. Det egentliga finska urfolket var karelarna och inte de utblandade med svenskar i finland. Samma sak med ukrainare i västra ukraina som vartefter blandats ut med andra folk som härskat över dem. Nationalismen i västra Ukraina liknar mest den som Kurder har ett annat sönderfallande folkslag som gjort till regel att gå andra folks ärenden. Du verkar ju vara väldigt förtjust i raslära och du borde liksom jag veta att de riktiga finnarna levde i Karelen och inte halvsvenskarna i Finland.)