2022-04-17, 16:40
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Kanske var de del av gänget och hjälpte dom?
Kollar man på klippen från samtliga upplopp så ser man det ja.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Han ställde ut i ett galleri. En polis såg konstverket genom ett fönster. Polisen tågade in på galleriet och beslagtog verken och man eldade sedan upp dem.

Varför ska muslimerna anmäla Paludan för hets mot folkgrupp? Enligt nuvarande juridisk tolkning av lagen så faller koranbränning ej under HMF.
Så - inga bilbränder? Ingen stenkastning mot polis? Inga våldsamheter från allmänheten? Inga massiva kostnader för förstörd privat och allmän egendom, för polisutryckning, för sjukvård? Svenskarna klarade alltså 1967 av att flaggan skändades utan att ställa till med upplopp. Muslimerna klarar inte av detta 50+ år senare.

De får anmäla Padulan för vad fan som helst, om de anser att det är fel att han bränner en koran. Det är deras rättighet att försöka stoppa honom på laglig väg. Har de inte lagen med sig får de ACCEPTERA det. Accepterar de inte svensk lag kan de migrera till ett land med en lagstiftning som passar bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Det hade varit rätt kul, men Sverige är ju som sagt inget muslimskt land så det hade ju fått lösas på något sätt. Demokratiskt eller odemokratiskt.

Det bor 830.000 muslimer i Sverige... man får ta fram miniräknaren för att klura ut hur många stolar det blir i Riksdagen men - nog blir det ett par väl. Låt mig gissa vad deras första promemoria kommer sikta in sig mot, kan det bli koranbränningar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Jag stödjer inte upploppen. Även om jag hatar peddon padulan!
Var han ens på plats?

Dålig ursäkt för deras beteende...
Citera
2022-04-17, 16:41
Medlem
Polisen måste väl ha tillåtelse att skjuta om de blir utsatta för stenkastning? Det är ju mordförsök.
Vill de inte eller får de inte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Du har inte fel.
Nope. Idag tycks det bara vara apologeterna bakom upploppen som är de enda som är oärliga kring vad som händer och de bakomliggande orsakerna.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Japp, spray hjälper mot enskilda. Men inte mot så här stora horder. Här måste man skingra (vilket man försöker) men sedan också hålla den skingringen. Det senare är omöjligt i den här situationen. Därmed måste man urlaka och - då är det vända bussar och sköldar som gäller.
Ja jag förstår.
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Ursäkta en okunnig ! Vad är DNA kulor ?

Lika okunnig som dig tyvärr, men här är texten nedan:

Däremot kan vi besluta om att ge polisen möjlighet att använda andra distansvapen och då pekar jag på frågan om vattenkanoner och pepparkulor.

– Det är något annat än gummikulor, som pepparspray på distans. Även DNA-kulor, så personer som varit på plats och kastat sten kan identifieras.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47erna/johan-pehrsons-uppmaning-efter-upploppen-titta-inte-pa-pajasen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Man kan väl skita i FN-konventioner, det gör ju Ryssland? Någon har lurat oss att globalismens lagar gäller före våra egna länders, det är bara att pissa på. Vi hade klarat oss utan FN.

Ingen aning om vad som händer om man skiter i FNs konventioner... men skiter man i nog många blir det inget mer Mc.Donalds Fast, att bara strunta i några stycken - typ för att försöka återställa balansen i ett samhälle som fått slagsida - ja då kanske man kommer undan Det är väl bara att prova antar jag
Citera
2022-04-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att fokusera på Palundan är givetvis bara ett sätt att störa ut debatten om vad det egentligen handlar om. Hade det inte varit Paludan så hade det varit något annat.

När det kommunala bostadsföretaget Landskronahem ville införa individuell vattenmätning i det nu aktuella området Koppargården så blev det direkt blattekravaller & man brände ner Landskronahems huvudkontor till en kostnad av flera hundra miljoner.

Vänta bara till bidragsfontänen stängs av, då blir det åka av. Polisen bör läggas ner, deras uppgifter är enbart att skydda blattarna från att svenskarna svarar tillbaka.

På tal om "helig" förresten. Min mamma är helig för mig. Nästa person som säger något nedsättande kommer jag att banka en gatsten i huvudet på tills han slutar andas. För det är väl så det funkar när man "kränker" något "heligt"?

Vill ingen svensk bli granne med en invandrare då får vi sådana här utsatta områden
Alla kan inte bo i Borstahusen

Politikerna t.ex i Landskrona aktivt för en politik där man investerar i t.ex Borstahusen medan centrum i princip man lägher allting ner
.
Citera
Medlem
cerns avatar
Kanske lite dum fråga men är det inte förbjudet att elda på allmän plats?

Hur går det då att få tillstånd till att bränna en bok? Har Paludan betalat för att få något tillstånd för att elda på vissa platser?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Polisen måste väl ha tillåtelse att skjuta om de blir utsatta för stenkastning? Det är ju mordförsök.
Vill de inte eller får de inte?

ÄR DU DUM PÅ RIKTIGT?

Vad tror du händer om en polis skjuter av våra medborgare?

Var enda polis i var enda liten småstad kommer att slaktas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in