2022-04-17, 15:37
Medlem
Fibonaccitals avatar
Vi får se upp med denna här Muslimska "integrationen, migrationen".

Som det ser ut så vill de ta över hela planeten med tanke på vad som har hänt de sista, typ, tusen åren.

Bill Warner, PhD: Hijra, Islamic Migration
https://www.youtube.com/watch?v=Tw9lpvjfhVk&t=28s

Brrrr....
Citera
2022-04-17, 15:38
Medlem
gummihajens avatar
Polisen har haft 4 dagar på sig att kraftsamla för att kunna stoppa terroristerna, men misslyckas ändå. Patetiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Polisen tappar kontrollen igen... det är helt jävla hopplöst.
Jag kunde i morse läsa om att han skulle återvända. Knappast tagna på sängen.

Fram med vattenkanoner, tårgas och gummikulor.

"inte acceptabelt" enligt våra styrande efter nu snart 3 dagars återkommande kravaller.

Lätt att säga när man sitter hemma i soffan och inte bryr sig ett skit. Stålarna rullar ju in ändå...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Grejen är att Paludan har inte ens dykt upp idag. Räckte att han sade att han skulle dyka upp så blev det kaos

IQ fiskmåsarna går i fällan igen.
Sen undrar dem varför polis och andra ogillar dem. XD
Citera
2022-04-17, 15:39
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Polisen i Linköping ber allmänheten komma ut på gatorna för att trygga polisens insatser under dagens upplopp. Expressen livesänder efter sin bästa förmåga, censuren är rätt så hård även idag...
https://www.expressen.se/nyheter/efter-upploppen-paludan-atervander-till-linkoping/

Polisen och deras ledning såg inte heller dagens upplopp komma, vad ska man säga om polismyndighetens omdöme, katastrof är bara förnamnet.!

Fy fan. Poliskåren är en skam för Sverige. De ber civila utföra deras jobb. Vilka äckliga jävla snutäckel. Skandal så det visslar om det.
Citera
2022-04-17, 15:40
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Han uttrycker tydlig missaktning, hot och uppvigling mot andra trossamfund. Hans videor på partiet Stram Kurs facebooksida bekräftar detta.
I Sverige gäller svenska lagar och svenska traditioner oavsett provoaktioner.
Kebabberna kaosar även utan provokationer och statuerar man aldrig exempel kommer ramadan upplopp vara en tradition i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att det inte har lett till åtal beror på att man inte är intresserad av att åtala, inte att det inte skulle hålla i domstol. Av samma orsak trålar man inte efter folk utan uppehållstillstånd i t-banan, även om man vet att man skulle fånga in massor som man skulle kunna deportera. Det är helt enkelt inte politiskt korrekt.

Du har själv två gånger medgett att stenkastning mot polis skulle kunna leda till döden för polismannen - ”det skulle såklart kunna hända” var dina ord. Därmed visar du medvetenhet inför risken att effekten av stenkastningen är döden. Om du också kastar stenen så är du likgiltig inför den effekten. Vad tjafsar du om? Behöver jag citera dina egna ord för dig en gång till?

Det finns massor med fall där åtal väckts för stenkastning i samband med demonstration/upplopp. Där rubriceringarna i princip alltid varit: "Vid miss" - Försök till misshandel alt. Försök till grov misshandel. "Vid träff" - Misshandel alt. Grov misshandel.
....det är DETTA jag syftar på när jag säger att man inte åtalar för Försök till mord i sådana fall. Jag pratar alltså inte om uteblivna åtal!

Men du missar ju hela kedjan, från ax till limpa...
1. Första rekvisitet för Försök till mord är att vederbörande är att skadan/effekten (av stenen) di facto hade kunnat leda till döden. Det betyder att man måste börja med att avgöra om just DET stenkastet och DEN skadan hade kunnat leda till döden (för vi är nog överens om att man inte automatiskt dör för att man får en sten på sig?) Svaret kan ju då bli att just detta stenkastet/denna skadan inte var livshotande. Men svaret kan ju givetvis också bli det motsatta. (Det är här jag menar att 99 av 100 fall slutar, eftersom det är få stenkast på så långt avstånd, i synnerhet mot skyddsbeklädd polis, som blir livshotande).

2. Andra rekvisitet för Försök till mord är att det skall ha funnits uppsåt. Dvs att vederbörande skall ha haft avsiktsuppsåt, insiktsuppsåt eller likgiltighetsuppsåt att döda. Då får man ju börja längst bak för att utröna varför personen har kastat mot personen. Det kan ju ha varit för att skrämmas (Olaga hot) eller för att skada (Misshandel). Är det något av detta, fast det ändå lett till en allvarlig skada eller att personen hade kunnat dö, så kommer troligen avsiktsuppsåtet och insiktsuppsåtet ryka - Kvar finns då likgiltighetsuppsåtet (vilket är det vi diskuterar). Därefter görs tvåstegs-bedömningen som jag redan förklarat. Har man då lyckats komma såhär långt, vilket jag menar är väldigt svårt. Då krävs det ju att vederbörande varit medveten om risken FÖR EFFEKTEN att kasta en sten från 10-15 meters avstånd mot skyddsbeklädd polis och att vederbörande varit likgiltighet INFÖR EFFEKTEN av detta kast.

Nu kan det inte finnas några frågetecken kvar hoppas jag???
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Haha herregud, du länkar till en 50 år gammal artikel.

Såg nån video nyss där en "demonstrant" blev knuffad av en polisbil. Står man ivägen och slår på ett fordon som är i utryckning får man fan skylla sig själv.

Tycker helt ärligt synd om alla poliser som får utstå sånt hat från alla dessa iq-måsar.

Det var bara ETT exempel på ett liknande upplopp. Det finns såklart många exempel från varje årtionde de senaste 100 åren. Grupperna som gör sig skyldiga till dessa upplopp ser annorlunda ut i varje generation men upploppen ser likadana ut.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Polisen agerade emot Carl Johan och således blev polisen ej attackerade. Medan i fallet Paludan så har polisen skyddat tjock-danskens provokationer.
Du menar att polisen gick in i ateljén och ryckte penseln ut handen på honom? Eller gjorde de en utredning i efterhand? Det står ju muslimerna fritt att ta det lugnt och anmäla Padulan för hets mot folkgrupp eller whatever. Som normala demokrater gör. Istället vandaliserar, misshandlar och förstör man. Normalt beteende bland neanderthalarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Carl Johan De Geer blev dömd för detta. Fälldes i både tingsrätten och hovrätten.
Och sedan dess har den svenska lagstiftningen utvecklats så att detta eller liknande verk är helt legitima. Anser du att det är en bra eller dålig utveckling? Många svenskar blev ju faktiskt ganska ledsna på den tiden, kanske även idag?
Citera
Medlem
Citat:
Polisen i Linköping ber allmänheten komma ut på gatorna för att trygga polisens insatser under dagens upplopp. Expressen livesänder efter sin bästa förmåga, censuren är rätt så hård även idag...
https://www.expressen.se/nyheter/efter-upploppen-paludan-atervander-till-linkoping/

Polisen och deras ledning såg inte heller dagens upplopp komma, vad ska man säga om polismyndighetens omdöme, katastrof är bara förnamnet.!

Bättre man tar hjälp av försvarsmakten.
Citera
2022-04-17, 15:41
Medlem
okok1s avatar
Åkte polisen iväg? Förut läste man att polisen blir attackerade och jag ser ingen polis på live.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in