Kan inte muslimer i Sverige som inte gillar vår yttrandefrihet flytta dit, då får de som de vill?
Låter som en utmärkt idé i mina öron. Det finns ett flertal länder som fungerar precis enligt de lösningar som föreslås i den här tråden. Där islamkritiker tystas och fängslas precis som många i den här tråden föreslår att han borde göras. Nu när Afghanistan är befriat kan man ju tänka sig en tillströmning av likasinnade. Om man är muslim och inte kan acceptera att islam ifrågasätts, kritiseras eller rent av förlöjligas så borde man kunna leva betydligt tryggare där än i något land som ens liknar Sverige. Där blir deras böner hörda.
Varför finns behov att prata illa om andra religioner? Jag ogillar Moderaterna, inte fan går och attackerar/skändar dom. Ömsesidig respekt.
Islam och Moderaterna kan ju inte jämföras på något sätt begriper du väl, eller? Moderaterna hotar dig inte till livet om du smädar Ulf Kristersson eller skojar om M:s partimanifest. Islam är en helt sjuk pissideologi som bör raderas från historien innan dess följare eliminerar oss andra vilket kommer att ske om de får fortsätta i 1400 år till.
Så vår käre Paludan dök inte upp? Men det verkar ut som att han ändå lyckas åstadkomma det han vill genom att bara säga att han ska dyka upp. Han skulle kunna säga det 7 dagar i veckan och vi skulle ha babbar som löper amok 7 dagar i veckan
Häxbränningar är ju inget bibeln lär ut. Självklart har det funnits galna "kristna" som du nämner, men min poäng är just den teologiska skillnaden mellan islam och kristendomen. Islams lära är ju att muslimerna ska erövra, mörda och förgöra alt. få oss att betala skatt, vi som enligt dem är kafir (en som förnekar sanningen). Jag rekommenderar dig att läsa om profeten mohammeds levnadssätt utifrån haditherna. Jag skulle även uppskatta om du kunde referera till de bibelverser som enligt dig skulle uppmana dem kristna att utföra våld eller liknande mot icke troende, gärna ända från grundtexten textus receptus.
För det första måste jag påpeka att det är oerhört komiskt att du betraktar textus receptur som en grundtext.
För det andra, här har du ett par verser:
1 Samuelboken 15:3: Så drag nu åstad och slå amalekiterna och giv dem till spillo, med allt vad de hava, och skona dem icke, utan döda både män och kvinnor, både barn och spenabarn, både fäkreatur och får, både kameler och åsnor.
Lukas 19:27: Men dessa mina ovänner, som icke ville hava mig till konung över sig, fören dem hit huggen ned dem här inför mig.
Psalm 17:13 Stå upp, Herre!
Gå emot honom, slå ner honom! Rädda med ditt svärd min själ från den ogudaktige.
Matteusevangeliet 10:34-36 Tro inte att jag har kommit för att skapa fred på jorden. Jag har inte kommit för att sända fred, utan svärd. Jag har kommit för att skilja en son från sin far, en dotter från sin mor och en sonhustru från sin svärmor, och var och en får sin familj till fiender.
Sen en liten bonus med incestvåldtäkt:
2 Samuelboken 13:11-14 Men när hon kom fram med dem till honom för att han skulle äta, grep han tag i henne och sade: ”Kom och ligg med mig, min syster.” Men hon svarade honom: ”Nej, min bror, kränk mig inte! Sådant får inte ske i Israel, gör inte en sådan dårskap! Vart skulle jag ta vägen med min skam? Och du skulle ses som en dåre i Israel. Tala nu med kungen, han skulle inte neka dig att få mig.” Men han ville inte lyssna på henne, och eftersom han var starkare än hon, tvingade han sig på henne och låg med henne.
Gamla testamentet (bibeln) är fullt av våld och omoral, men även finns det våld i nya testamentet. Hursomhelst ska kristna tro på det gamla testamentet, samma Gud som säger att begå folkmord, döda barn som inte är lydiga m.m. m.m. Sedan kom det att man ska "vända andra kinden", jadu, det har varken de kristna genom historien eller idag gjort, och det är endast en idiot som skulle göra så. Men man kan starkt påstå att svensken följer de orden till punkt och pricka, därav denna situation idag.
Den teologiska skillnaden mellan islam och kristendom är att islam tror på en Gud medan kristendomen tror på tre.
Paludan ägnar sig inte åt att säga sina åsikter utan åt att bränna böcker.
Vilket är att framföra en åsikt…
På svenska kan man kalla det ”visa sitt missnöje över…”
Och det är också helt lagligt. Vi har inga lagar mot hädelse eller bokbränning. Du får även säga kuk i TV.
Hon sa det mer inlindat, att de som bor i området ska gemensamt gå ut, anstränga sig eller hur det nu var formulerat. Vet att jag hajade till för det var ett så absurt uttalande.
Har varit i kontakt med polisen idag, de tillhandahåller inte presskonferensen. Vi medborgare är helt utlämnade till medias godtycke. SVT.s sändning gick inte ens ut pga "tekniskt fel". Jag vill ha möjlighet att ta del av hela presskonferensen + alla frågor, inte två minuters snuttifiering som nu ligger uppe på SVTs hemsida; är trött på att omyndigförklaras av en samlad media som vinklar efter behag.
Ringde 114 14 och polisen som så småningom ringde upp mig, skulle föra vidare att jag efterfrågar att de lägger ut presskonferenser på sin hemsida. Uppmanar alla som bryr sig att ta kontakt med 114 14 och påpeka behovet. Polisen har informationsskyldighet och rätten att i efterhand kunna ta del av presskonferenser i sin helhet borde vara en medborgerlig självklarhet.
Ja det är ju uppenbart att dem skapade ett tekniskt fel för att få tid att klippa bort det dom inte vill att vi ska se. Det är allvarligt, det är så långt ifrån public service man kan komma. Det är ju propaganda.