2022-04-17, 14:55
Medlem
Personer attackerar polisen i Linköping igen. Stockholmspolisen finns och hjälper till.
Citera
Medlem
sxephils avatar
Nu har Leif GW uttalat sig i Aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BjKm1l/leif-gw-persson-om-upploppen-finns-ingen-absolut-rattighet-att-demonstrera

Han tycks vilja offra Sveriges yttrandefrihet för att babbarna löper amok. Det är pga hans generation och inställning det ser ut som det gör idag.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Det är ett faktum och det är väl därför AfS tog avstånd från honom. Dock förstår jag inte vad det har med något av detta att göra, att han går igång på att sexchatta med småpojkar har ingenting med Koranbränningar och yttrandefrihet att göra.

Kanske inte men det ÖKAR inte mitt förtroende för snubben.
Citera
2022-04-17, 14:56
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Där är två skillnader; det här är så våldsamt och fyllt av hat mot vårt samhälle, demokrati och västerländska värderingar så det går inte att jämföra med några raggare eller skinheads. Och nått upplopp handlar det inte om, det är raskrig och religionskrig, de är här för att ta över Europa precis som de redan gjort i Turkiet, på Balkan, i Persien mfl ställen där islam härjat. Sen är det så enkelt att "upploppsmakarna" är främmande som inte har i vårt land att göra, svenska raggare och skinheads får man ta hand om som ett internt problem medan dessa bör samlas ihop med sina familjer och repatrieras. De har kommit till vårt land och åtnjutit alla förmåner och samhällsservice som finns, men visar bara otack och förakt för VÅRT land. Det får vara slut nu.

Dom får utlopp för det raseri deras föräldrar skulle ha visat sin regim i hemlandet.
Med andra ord, helt jävla felriktat.
Citera
Medlem
Kan inte bekräfta vilken stad det är, men står Norrköping i livesändarens profil.
Polisbilar kör runt med sirener och bil(ar) brinner.
Live: https://www.tiktok.com/@silent___boy47/live
Citera
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Dessvärre är det nog så att den unga generationen inte kommer att bry sig, då de är uppväxta med sina invandrarkompisar, så det är bara det normala för dom.
I staden jag bor i så ser jag olika etniska grupper hålla sig till varandra. De svenska ungarna spelar fotboll för sig, de utländska spelar för sig osv. Man ser klungor av svenska ungdomar och somalier i egna gäng osv. 90% av gångerna kan man tydligt se att de inte umgås med varandra. Barnen gör det, men upp till 12 år typ.
Citera
2022-04-17, 14:57
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Sök själv!
Nej. Jag läser givetvis inte expo.
Citera
2022-04-17, 14:57
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Dom får utlopp för det raseri deras föräldrar skulle ha visat sin regim i hemlandet.
Med andra ord, helt jävla felriktat.

Inavel och satanism i 1000 år visar sin sanna sida. Araber och muslimer borde utplånas.
Citera
2022-04-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Ok, så hur uppnår vi det? Vad innebär det ens?

Jag som ateist får inte snacka skit om någon av dom stora världsreligionerna för att det riskerar att kränka någon?

"Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det."

Skrevs för 114 år sen och är grunden för en demokrati.

Det vi ser nu är så långt ifrån demokratiska medel. Våld är aldrig accepterat.

Varför finns behov att prata illa om andra religioner? Jag ogillar Moderaterna, inte fan går och attackerar/skändar dom. Ömsesidig respekt.
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
I staden jag bor o så ser jag olika etniska grupper hålla sig till varandra. De svenska ungarna spelar fotboll för sig, de utländska spelar för sig osv. Man ser klungor av svenska ungdomar och somalier osv. 90% av gångerna kan man tydligt se att de inte umgås med varandra. Barnen gör det, men upp till 12 år typ.

Jo, så är det i de värsta områdena, det tror jag, men jag ser det motsatta också, i bättre områden. Kanske inte är så mycket problem med dessa. Så är det nog.
Citera
Medlem
Bara ett par timmar tog det för Svt att godkänna samt redigera dagens presskonferens och inslag om påskhelgens sammankomster med Rasmus Paludan...
https://www.svtplay.se/video/34978523/nyheter-direkt/malmopolisen-haller-presstraff-efter-upplopp?id=jGLPPk7
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Lås in nassen. Han har sannerligen missbrukat sin rätt.

Yttrandefrihet betyder rätten att med åsikter provocera och kritisera.

Det blir svårt att hitta ett jobb i Sverige om man inte delar den synen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in