2022-04-17, 13:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
CIA ska ju inte ta åt sig äran för det utan för att ha planerat det hela skulle jag tro. Presidentrådgivaren Oleksiy Arestovych visste vad som skulle komma redan 2019 och var träffsäker. Krafterna runt den oförstående Zelenskyj ville och vill ha krig med Ryssland. Det trots att Zelenskyj gick till val med fred som löfte.
Så det är CIA och Zelenskyj som övertalat Putler att invadera Ukraina och mörda/våldta ukrainska kvinnor och barn? Hur får du ihop den här historien?
Citera
2022-04-17, 13:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Våld och mord följer ryssen genom hela historien. Den ryska befolkningen klarade sig bara nu utan krig i 30 år innan de börjat mörda och våldta igen.

Men jag ser en viss förändring. Ryssland har svårt att få soldater som vill slåss i Ukraina trots en befolkning på 150 miljoner. De gamla sovjetryssarna kan inte strida själva och den yngre generationen har inte samma syn på livet. De är mer västorienterade och fredliga. Nästa krig de startar kommer ännu färre att vilja strida.
Citera
2022-04-17, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja ännu pågår kriget. Men troligen kommer frontlinjen att bli allt mer statisk. De ockuperade områdena förryskas i snabb takt. Båda sidor börjar bli trötta.
Så det troligaste är att vi närmar oss ett eld upphör. Den nionde Maj kommer förmodligen Putin säga att man har uppnått det man ville i kriget. Ukraina kommer inte att acceptera annekteringen och inte större delen av världssamfundet heller. Det blir ungefär samma situation som med Krim. Det erkänns aldrig som ryskt territorium av FN även om det i praktiken är det.

Tippar att Ryssland kopierar Israel och flyttar sina bosättningar till de ockuperade områdena.

Putin kommer inte att ge upp. Det skulle vara självmord. Men jag tror dock att Zelensky kommer ge upp och få resa till Israel då Israel har fått garantier att han inte kommer att dödas.

Ukraina har inget att erbjuda och därför kommer Ryssland att få igenom sina villkor utan stöd från världssamfundet.

Det smartaste hade varit om Zelenskij bara hade lämnat sin post som den afghanske presidenten gjorde och räddat livet på alla de som dött.

Putte kommer att stå på torget den 9 maj med sin 100 000 kr jacka och förkunna att den särskilda operationen i Ukraina är vunnen.
Citera
2022-04-17, 13:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dags för Ukraina att kontra. Bomba ryska städer.
Allt att vinna. Att bara sitta där och bli misshandlad är dömt att misslyckas.

Ukraina har tiden på sin sida, Ryssland håller sakta på att krakelera och falla sönder. Hav tålamod! är inne på ryskt territorium och saboterat redan flera järnvägsknutar lär vara sprängda.

Det lär flöda in potenta vapen från väst nu. Den här sommaren blir det ingen semester för Ivan, han sitter hemma framför TVn i skräck där dom visar Putte ridandes på en björn med cowboyhatt för femtielfte gången.
Citera
2022-04-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rashatalashemako
Tippar att Ryssland kopierar Israel och flyttar sina bosättningar till de ockuperade områdena.

Putin kommer inte att ge upp. Det skulle vara självmord. Men jag tror dock att Zelensky kommer ge upp och få resa till Israel då Israel har fått garantier att han inte kommer att dödas.

Ukraina har inget att erbjuda och därför kommer Ryssland att få igenom sina villkor utan stöd från världssamfundet.

Det smartaste hade varit om Zelenskij bara hade lämnat sin post som den afghanske presidenten gjorde och räddat livet på alla de som dött.

Putte kommer att stå på torget den 9 maj med sin 100 000 kr jacka och förkunna att den särskilda operationen i Ukraina är vunnen.

Vart tror ni den nya gränsen kommer gå?

Kommer Ryssland nöja sig med enbart Donbass? Kommer man försöka avskärma hela Ukraina från havet genom att även ta Odessa? Är det möjligt ta Odessa nu när man sett hur tufft det blev att ta Mariupol?
Citera
2022-04-17, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Så sjukt med ryssarnas medvetna bombning av civila. I bombningen av teatern i Mariupol var det mängder av kvinnor och barn och över 300 civila dog i ett svep:
https://kyivindependent.com/national/one-onslaught-one-family-one-lucky-chance-surviving-mariupol-theater-bombing/

Galet att rysstrollen kan fortsätta försvara dessa bestialiska handlingar. Men rubeln ska väl in..
Det är mycket olyckligt att civila dör i krig. Vad som hände är väl troligast att ryssarna bombade. Vad som är mer intressant är vad de civila som var vid teatern säger och det finns vittnesmål att Ukrainsk millitär varje dag satte upp artilleri 50 meter ifrån teatern och sköt därifrån och då gjorde teaterområdet till ett militärt mål. Enligt min mening är båda skyldiga i den historien. Samma sak som hände med det stora varuhuset i Kiev som bombades för att Ukrains millitär hade pansarvagnar parkerad där och använde delar som förråd.

Att ni fortfarande orkar suga i er och spotta ut all lögnaktig propaganda är en gåta. Det är ganska skönt att makten i väst blockerat den ryska propagandan så slipper folk få en överdos av lögner.

"Ära till Sverige och bevara Sverige svenskt", haha, hur lät det? dumjävlar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej det är 14K döda inklusive alla. Rörigt krig, där döda ligger någonstans på skalan civil-beväpnad demonstrant-paramilitärt förband-reguljär arme. Över hälften av de döda är någon form av kombattanter. Säkerligen är en del av de civila döda också etniska ukrainier. I princip alla döda är i Donbass.

Ok, men majoriteten är säkert ryssar.
Citera
Medlem
Finns det något annat sätt än att jämna stålverket med marken och gaza ut dem ur tunnlarna?

Hur brukar oljeregimen usa göra i liknande situationer? Napalm?
Citera
2022-04-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Det är ett folkmord 8000 personer har dött min källor är Putin själv.
Han har sagt att 8000 ryssar har dött i östra Ukraina men Ryssland har inte begått några krigsbrott eftersom det är Han har nekat och sagt att det är false flag av Ukraina så därför väljer att tro på honom han han får inte ljuga.

Jag är svensk patriot och jag är neutral och opartisk i denna fråga. För mig bryr jag mig bara om sanningen tar ingen sida. Mig kan ni lita på att jag är opartisk i mina inlägg

500 ryssar beräknas dött. Därutöver 13000-13500 ukrainska medborgare. Kombatanter utgör 3/4 av de döda.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Russo-Ukrainian_War

En person som kör Z i sin profilbild är knappast opartisk.
Citera
2022-04-17, 13:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det har varit hårda strider någonstans, när man ser förluster av fordon. 11 stridsvagnar och 20 pansarvagnar. Även två flyg och en helikopter. Jag tror det kan vara Lozove-byn. Passerat 2000 pansarvagnar! Hur många har Ryssland?

https://twitter.com/DefenceU/status/1515593451596926978
https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1515586038122663939

Du menar APC? Förmodligen fler än de har stridsvagnar. Men Ryssland har inte 10 000-12 000 sådana. Snarare 2000 nu operativa och ytterligare 3000 som de ev. kan få fart på det närmaste halvåret rill året. Resten är sönderostat eller länsat skrot. Även amerikanarna har ca 3000 stridsvagnar i reserv, som de dick, förhoppningsvis, underhållit. Undrar just om ukrainarna kan bli utbildade på Abraham stridsvagnar, så USA kan skicka 1000 stycken. Tillverkaren av Leopard 2 skall skicka 100 sådana stridsvagnar, så ukrainarna kan säkert lära sig använda dem, effektivt!

Slava Ukraini!
Citera
2022-04-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Så det är CIA och Zelenskyj som övertalat Putler att invadera Ukraina och mörda/våldta ukrainska kvinnor och barn? Hur får du ihop den här historien?
Förstår du inte att dom visste vad som skulle hända om Minskavtalet inte följdes och att CIA är djupt involverad i dagens SBU och hos ultranationalisterna sedan andra världskriget så finns inget att diskutera med dig.
Citera
2022-04-17, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ukraina har tiden på sin sida, Ryssland håller sakta på att krakelera och falla sönder. Hav tålamod! är inne på ryskt territorium och saboterat redan flera järnvägsknutar lär vara sprängda.

Det lär flöda in potenta vapen från väst nu. Den här sommaren blir det ingen semester för Ivan, han sitter hemma framför TVn i skräck där dom visar Putte ridandes på en björn med cowboyhatt för femtielfte gången.

Ukraina har inte tiden på sin sida, dom lever på lånad tid. Ryssarna har varit otroligt tålmodiga och snälla mot dom, men nu tar tålamodet slut och då kommer Zigenarensky gråtandes igen och vill ha mer pengar som han kan förskingra innan han flyr till Israel. Vad är hans förmögenhet uppe i ny? 700-800 miljoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in