Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Har aldrig trott det mer än nu i alla fall. Jag trodde också att Ryssland hade en väloljad och effektiv armé, med erfarna befälhavare och skicklig underrättelsetjänst.
Nu när jag sett hur det ligger till i verkligheten har mitt hopp att Ukraina ska klara av detta ökat markant.
De har väl samma problem som alla stater. Att olika organisationer tycker olika. Det syns inte ofta i diktatur. Men konflikterna är ofta djupare där. Då allt stannar inne tills det exploderar.
Jag gissar att Putin blev ideologiskt påverkad av Dugin och Ivan Ilyan. Han hade en massa jasägare runt sig. Så han tyckte det var dags att ta Ukraina. Hans FSB och Militär sa ja med läpparna och sen komma på något för dölja deras korruption.
Skulle det ha varit ett anfall på Ryssland så hade man nog set ett annat agerande.
Det konstiga för mig att Putin, som faktiskt inte är dum huvudet, inte fattade att om han var korrupt så är alla andra det också.
Titta på Biden, han fick dålig information om Afghanistan. Plus han satt i en politisk järnsax. Det gjorde det svårt för honom att inte lämna Afghanistan. Skillnaden Biden skyller inte ifrån sig och han arresterar inte CIA och Am militärer.