2022-04-17, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Mkt mkt mkt större tusk att sin dvärg putin elimi eras av någon ryss.
Ryssland är bortgjorda totalt. Man skrattar åt deras militär just nu
Ja att tro att man kan gå in i ett krig och försöka skona civila var fel. Det gör det omöjligt att kriga effektivt och på ett smart sätt.
Ska man kriga så ska man gå all in, då hade det varit bättre att jämna landet med marken. Sättet dom krigar på nu kostar enormt mycket för Ryssland.
Citera
2022-04-17, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Jämförelsen som du gör mellan Israel och Ryssland är ju inte helt korrekt eftersom Ryssland nu ägnar sig åt rent folkmord. Men däremot kan jag hålla med dig om det fetade i din text, sanktionerna mot Ryssland är positivt och ett av flera verktyg i strävan mot ett självständigt Ukraina fritt från Ryssens härjningar.
Att Ryssland är engagerat i folkmord motsvarar bara din privata åsikt. Dina värdar håller inte med om detta:
Biden genocide comment raised concern among some U.S. officials
https://www.nbcnews.com/politics/national-security/genocide-accusation-russia-biden-willing-get-ahead-government-rcna24601

Och det faktum att sanktioner kommer att hjälpa den ukrainska regimen att undvika denazifiering är bara illusoriska förhoppningar. Du kan inte visa några bevis för att sanktioner tidigare har bidragit till att uppnå det du vill.
Citera
2022-04-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vadå lever du i tron att kriget i Ukraina är över, och att Ryssland ’vann’? På riktigt?
Det är nog över snart, och ryssarna kommer stå som vinnare.

Eller är tror du på riktigt att Ukraina kommer vinna?
Citera
2022-04-17, 11:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ja att tro att man kan gå in i ett krig och försöka skona civila var fel. Det gör det omöjligt att kriga effektivt och på ett smart sätt.

Ska man kriga så ska man gå all in, då hade det varit bättre att jämna landet med marken. Sättet dom krigar på nu kostar enormt mycket för Ryssland.
Det är en typ av krig som USA kommer undan med i tredjevärlden-länder, inget europeiskt land tillåts föra krig på det sättet utan att massmedia skriker högt.
Citera
2022-04-17, 11:49
Medlem
Snart 300 nya switchblade på plats i Ukraina. Det kommer smaka fågel på de ryska styrkorna när det helt plötsligt kommer regna ner sådana.

Jag antar att de kommer satsa rätt mycket på att ta ut kommandocentraler etc, blir nog en strid ström av militärbegravningar i Ryssland av nya generaler.

Mer långdistansartilleri kommer göra susen också eftersom Ukraina har 100% koll exakt var alla ryska soldater är genom Nato-ländernas satelliter.

Ryssland är chanslöst i en konventionell strid på sikt. Deras armé är för kass, vapnen ålderdomliga och de klarar inte av att hålla uppe en försörjningskedja på ett bra sätt.

Nä, den enda vettiga lösningen är att Putin kastas ut.
Citera
2022-04-17, 11:55
Medlem
Lawlines avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u5c46w/ukrainian_captivity_better_than_russian_army/

Ukrainsk fångenskap bättre än att vara rySSk soldat. Ytterligare ett bevis på rySSlands lögner som dom säger till sina soldater.

Ytterligare några filmer där soldater säger sanningen som rySSland och rySSnazzar inte vill höra.
Gemensamt hos alla är att dom har inte sett det som rySSland påstår.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u5buh4/occupiers_are_abandoning_their_own_soldiers/

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u5bxeq/russian_invaders_were_promised_several_days_of/

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/u5c892/safari_for_ukrainians_thats_what_russian_invaders/
Citera
2022-04-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Javisst var det och en av Schwabs tillgångar som besökte. Aftonhoran tjatade om personen Putin och relevansen angående mötet blev otydligt. Du syftar till Aftonhorans beskrivning och den är ju vinklad men varför säger du att han inte vet hur väst fungerar?
Läst lite media både aftonbladet men även från Tysk och Österrikisk press.De säger i princip samma sak.
Dvs.att Putin är säker på att han gör rätt och att västvärlden inte är att lita på.
Han har tyvärr tappat all konsensus och tror att bara för att hans organisation alltid ljuger så gör alla andra det också.
Frågan är väl hur mycket fakta som når honom? Uppenbarligen lyckades han och hans rådgivare Lars sig själva rätt rejält i början kriget.
Citera
2022-04-17, 11:58
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benderowsonn
Att Ryssland är engagerat i folkmord motsvarar bara din privata åsikt. Dina värdar håller inte med om detta:
Biden genocide comment raised concern among some U.S. officials
https://www.nbcnews.com/politics/national-security/genocide-accusation-russia-biden-willing-get-ahead-government-rcna24601

Och det faktum att sanktioner kommer att hjälpa den ukrainska regimen att undvika denazifiering är bara illusoriska förhoppningar. Du kan inte visa några bevis för att sanktioner tidigare har bidragit till att uppnå det du vill.

Jag förstår du blev förvirrad nu, jag nämnde Ukrainas självständighet (och därmed frihet som suverän stat). Jag nämnde inte något om denazifiering vilket är ett förvirrat begrepp som Putins propagandamaskineri hittat på för att kunna motivera sin vidriga invasion av Ukraina.
Citera
2022-04-17, 12:00
Medlem
Lawlines avatar
https://twitter.com/olgatokariuk/status/1515396533935558658?s=20&t=jI9WXOd-zWQPBUn1mllanA

Sarin och andra kemiska ämnen har hittats efter rySSarnas tillbakadragande i Bilky, Sumy region.
Citera
2022-04-17, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Menar du att CIA gått ut med att de sprider lögner och desinformation om Rysslands invasion av Ukraina? Nä, det visste jag inte. Jag skulle önska att du skickar mig källan där CIA går ut med detta att de erkänner denna spridning av desinformation eftersom det låter som ännu en flagrant lögn av dig.
Ännu en lögn skriver du? Vilka lögner har jag spridit???

https://www.eurasiareview.com/11042022-ron-paul-cia-admits-feeding-americans-false-info-about-ukraine-oped/

” Readers will recall the shocking headlines that Russia was prepared to use chemical weapons in Ukraine, that China would be providing military equipment to Russia, that Russian President Putin was being fed misinformation by his advisors, and more.

All of these were churned out by the CIA to be repeated in the American media even though they were known to be false. It was all about, as one intelligence officer said in the article, “trying to get inside Putin’s head.”

Varsågod och läs
Citera
2022-04-17, 12:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det är nog över snart, och ryssarna kommer stå som vinnare.

Eller är tror du på riktigt att Ukraina kommer vinna?

Har aldrig trott det mer än nu i alla fall. Jag trodde också att Ryssland hade en väloljad och effektiv armé, med erfarna befälhavare och skicklig underrättelsetjänst.

Nu när jag sett hur det ligger till i verkligheten har mitt hopp att Ukraina ska klara av detta ökat markant.
Citera
2022-04-17, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har aldrig trott det mer än nu i alla fall. Jag trodde också att Ryssland hade en väloljad och effektiv armé, med erfarna befälhavare och skicklig underrättelsetjänst.

Nu när jag sett hur det ligger till i verkligheten har mitt hopp att Ukraina ska klara av detta ökat markant.
Skrev det tidigare, men kanske inte till dig. Ryssland gick in i det här på ett omöjligt sätt att strida. Då är det bättre att inte gå in alls. Men nu har dom påbörjat något dom måste avsluta. Sen att äckliga USA eskalerar kriget gör det inte bättre, kommer bara leda till mer lidande för båda sidorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in