2022-04-17, 11:13
Medlem
Sverige kanske ska ta efter?

https://youtu.be/-HeQix948Yc
Citera
2022-04-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Eller så har de bara moderniserat sin tolkning av den, såsom kristna gjort med sin egen sagobok.

Men nej De har ju inte gjort det...
Allt står kvar som det gjort i 1400 år, olika inriktningar av islam väljer att följa endast vissa delar dock. Sunni och Shia är ett ypperligt exempel på detta.
De som säger att boken är en fredlig bok läser bara det fina och poetiska. För ja. det finns många bra rader i boken, minst lika många dåliga dock.

Koranen behöver en reform, men det lär inte ske på iaf 3-400 år.
Citera
Medlem
Ok, var står det?
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Han tänker gå dit idag utan poliskskydd
Hans odds att dö idag i % är tvåsiffrigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
I så fall har de visat väldigt litet av sin sekularism de senaste dagarna . . .
Jag kan lova dig att mina kollegor inte var ute och eldade polisbilar i helgen.

Detta rör sig om extremister, ligister och pack som bör dömas till långa fängelsestraff. Oavsett härkomst eller övertygelse.
Citera
2022-04-17, 11:15
Medlem
Varför skydda danskt antibiotikaindränkt ister i keps.

Låt danskfyllot prata och utred djurmisshandeln sen.
Man får intrycket arten är utrotningshotad vilket inte är fallet.
Senast redigerad av BlixtarDunder 2022-04-17 kl. 11:18.
Citera
2022-04-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Varför skydda danskt antibiotikaindränkt ister i keps.

Låt danskfyllot prata och utredd djurmisshandeln sen.
Man får intrycket arten är utrotningshotad vilket inte är fallet.

Halvsvensk surströmming, att folk inte lär sig
Citera
2022-04-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Inte läst tråden, bara sett nyheterna.
En fråga.
Alltså en sak jag inte förstår är varför dessa ungdomar reagerar så starkt på koranbrännandet.
Det generella intrycket man får är inte att det var djupt troende muslimer som kastade stenarna..
De intervjuade en ung kille på nyheterna som sa att han var muslim. Han sa att han tyckte att de betedde sig fel när de gav sig på polisen. De som kastade sten och bråkade kändes ju inte direkt som samvetsgranna religiösa. Det generella intrycket jag får är inte att de som var mest aggressiva var de som var mest kränkta av koranbrännandet.

De som bråkade var väl personer som fick en ursäkt/svepskäl för att bete sig så.

De muslimer, som är emot våld och fördömmer kravallerna, borde träda fram och uttrycka sitt avsky mot huliganerna. Imamerna borde träda fram och uppmuntra huliganerna att ignorera danskens provokationerna. Om de inte träder fram, tror jag att de stöder kravallena. Jag har inte sett speciellt många muslimer som säger sig vara emot det provocerade våldet.
Citera
2022-04-17, 11:17
Medlem
Juridisk kompetens eftersökes

Om Paul vill bränna koraner varje dag året runt i form av demonstrationer, skulle han få polisstöd med 100 tjänstemän varje dag då?

Om svaret är ja kallar jag det för missbruk av rättigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung

Detta rör sig om extremister, ligister och pack som bör dömas till långa fängelsestraff. Oavsett härkomst eller övertygelse.
Ja det kan vara så men de gör det utifrån religiösa föreställningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung

Jag är ganska övertygad om att vi har att göra med IS-sympatisörer och IS-terrorister. De här människorna som numera vågar sig på att attackera poliserna med fullt våld är inga vanliga ligister och ungdomar. Våldsnivån har eskalerat alldeles för mycket nu och det är bara en tidsfråga innan det är folk som dör i sådana här kravaller.
Citera
2022-04-17, 11:18
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Så otroligt onödigt och sorgligt alltihop. Ett danskt peddo åker till Sverige för att göra det mest förutsägbara som finns, bränna koranen och trigga kaosfolk i förorterna. Kaos uppstår och polisen är oförmögen att kontrollera situationen. Stora värden vandaliseras och bränns upp.

Jag förstår poängen Paludan vill göra, men han lär oss inte direkt någonting som vi inte redan vet. Han kan väl fortsätta att sexchatta med barn istället för att skapa kaos och förstörelse i Sverige?
Det verkar som polisen inte får göra sitt jobb för ledningen. Det kom fram i Örebro att polisen inte fick agera. Jag antar att ordern på andra ställen har varit samma - var passiva - och lämna om det blir för mycket kaos.

Hade polisen fått göra sitt jobb och gripit bråkmakarna så hade utfallet nog varit annorlunda. Det är faktiskt polisen som har våldsmonopolet...
Citera
2022-04-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Precis. Det går att jämföra med hets mot folkgrupp också. T.ex. tänk om någon gick emot hbtqs rättigheter och gjorde något grovt för att provocera dem, det hade aldrig tillåtits, varför ska det tillåtas med andra saker?

Detta missbruk utav "yttrandefriheten" kan slå hårt tillbaka mot just yttrandefriheten och massa annat.

Yttrandefrihet kan aldrig missbrukas. Definitionen av yttrandefrihet är just att höra åsikter man inte vill lyssna på eller är kränkande. Om man bara säger saker som folk gillar hade vi inte behövt en lag om yttrandefrihet.

Du kan dessutom trösta dig med att om du vill säga eller göra något obekvämt någon gång så har du lagen på din sida, men du kanske är för mellanmjölk/konflikträdd

Poängen är dock att du ska få fritt yttra dig sålänge det inte är förtal mot person och du ska inte behövas utsättas för fysiskt våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in