2022-04-17, 09:05
Medlem
SmartSkalles avatar
Bussen som Araberna brände upp inatt var full med folk, kunde ha blivit Mussarnas favoritsport- bränna levande människor.
Citera
2022-04-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Cantwell skriver en förvånansvärt insiktsfull kolumn om kravallerna.
Rikets polisledning har frågor att besvara
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/jaErOo/efter-upploppen-i-orebro-polisen-har-fragor-att-besvara

Jag såg den där, hatar verkligen den där människan men i den där krönikan så har han ett par poäng.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Nej mannen, det är underhållning för den stora massan ungar som i grupp "bara skojar".

Tro mig jag känner en del av denna sortens unga och de ser det hela bara som en "kul grej" i stunden. De skiter i varför och förstår inte vad detta gör med samhället, imorgon är det en ny dag bara utan konsekvenser av att ha varit involverade i ett våldsamt upplopp.

Den här mentaliteten kommer ni svenskar aldrig att få ur dessa människor med denna sortens obefintliga politik som bedrivs.

Skulle detta ens halvdant ske i mitt hemland Polen så hade vattenkanoner och batonger gjort sin del.

Jag har och haft en hel del olika bekanta från MENA ställen, de passar inte i vår del av världen, enda som sker är att Sverige blir mer och mer ett jävla skitland som deras.
Jag håller med om mycket av det du skriver. Polen gör bra i att ta till tyngre artilleri mot våldsverkarna som säkert inte bryr sig ett skit och vaknar upp dagen efter kravallerna helt nollställda. Det är äckligt hur en människa kan ha så lite samvete i kroppen.

Det viktiga för mig är att det mobiliseras i det svenska samhället för att skit ska ha skit. Polisledningen i Sverige har länge kuvats och hindrats från att sätta hårt mot hårt när det gäller livsstilskriminella i gäng men det kommer att bli ändring på det nu, speciellt då det är val om några månader.

I helgen har jag sett hur yttrandefriheten har missbrukats och det ska få konsekvenser.

Molgan Juholtson är körd.
Citera
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
SVT ljuger så det står härliga till för sina läsare. Man skriver på allvar att man inte vet vilka som ligger bakom dessa våldsdåd, fast ALLA kan se själva att det är invandrare, ghettofolk osv som samlats för att dom tycker det här är roligt, dom eldas på av underdånighet och att polis kryper ihop och skadas, dom är impulsiva och saknar det svenskar ser som normal empati.

Men nej, vi har ingen aning om vilka som gjort det här. Fattas bara att dom skyller på Ryssar eller NMR Sverige är verkligen precis som Nordkora. Man klagar på Polen och Ungern, men är hundra gånger värre själva med sin politiska korrekthet, döljande av verkligheten, sin gemensamma "Sverigebild" och nu detta hycklande, dessa lögner och detta undfallande mot dessa kravallande pöblar i ghettona. Man måste tänka på annat, annars hade man bara gråtit över eländet och hur förstört det här landet är. Det finns ingen framtid här, vem vill skaffa svenska barn i Sverige idag? Då måste man vara bra sjuk i huvudet, om man inte samlar pengar så dom kan fly till något annat civiliserat land, för Sverige är det inte idag och synnerligen inte i framtiden. Sveriges framtid är uppenbart och hemskt nog denna grova kriminalitet, terrordåd, arabisering, islam och dessa horder.

Skaffa barn med gott samvete, du!

Sverige bor inuti oss, ingen tar det från oss, och det går aldrig att förlora en sann kamp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Tack. Fan vad tröstlöst det måste kännas att vara svensk polis med sådant ledarskap.

Ja, men det är ju på grund av vad regeringen ger dom för uppdrag, sen blir det kanske så när utbildningen ligger hos södertörns högskola och därmed mest genustrams.
Citera
2022-04-17, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Bussen som Araberna brände upp inatt var full med folk, kunde ha blivit Mussarnas favoritsport- bränna levande människor.

Stämmer, och inom kort kommer kolsäckarna att sätta fyr på en gasbuss i ett tätbebyggt område, hoppas bara detta sker i ett sk socioekonomiskt utsatt område.
Citera
2022-04-17, 09:08
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
TV4-Nyheterna den 17/4 kl 9:00 -- "Vilka är det som ligger bakom de våldsamma upploppen, vet man det?"

VAD I HELVETE ÄR DETTA FÖR NÅGOT? Är det här nyheter?

Vad undrar du över, och varför skriver du i versaler. Jag tror svaret är just så, man vet ännu inte vilka grupperingar som ligger bakom dessa kravaller.

Du kanske ropar "invandrare" men det är ju lika korkat som att ropa "det var svenskar!" varje gång Hammarbys huluganklack kaosar.
Citera
2022-04-17, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Jag tror inte ens det hade gjort någon större skillnad ifall några liv hade strykit med. Man hade fortfarande skyllt på högerextremism genom sossarnas propaganda organ
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
I detta fallet var förevändningen för att begå de grova våldsbrotten bränning av koran

Vad blir förevändningen nästa gång?

De i media som skuldbelägger polisen som gett tillstånd eller dansken som fånar sig är ju helt IQ befriade

Dessa pöblar är Sveriges framtid, det är helt uppenbart. Finns ju mantal i hur många som helst som kan och vill agera så här. Fullt av invandrare och muslimer som hotar och verkar för att det ska vara kravaller, upplopp och vill se krig i Europa för sin stenålderskultur och deras vidriga bok.

Det handlar inte om det, det handlar om deras känsla av makt, att man bestämmer, att det inte får konsekvenser, att dom tillåts vara här och inte utvisas, det handlar om ockupantbeteenden mot svenskar och svenska män och kvinnor, barn och ungdomar. Man förnedrar, trakasserar oss i vårt eget land. Man har understöd av hela samhället, från myndigheter till media och politikerna. Man eldas på av underdånigheten och svagheten, då går man till ännu mer attack, man är fruktansvärt impulsiva och saknar helt empati för människor, djur, svenskarna och värdfolket. Det är bara att titta så ser man detta själv.
Citera
Medlem
Vad pratar du om?
Du påstår att ett tiotal personer kravallar men det är hundratals på varje plats, d v s de platser där det ägt rum koranbränning. Göteborg hör inte dit.
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Således låångt mycket färre än i Lund och Göteborg.
Citera
2022-04-17, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Vad pratar du om?
Du påstår att ett tiotal personer kravallar men det är hundratals på varje plats, d v s de platser där det ägt rum koranbränning. Göteborg hör inte dit.
Jag konstaterar att du har svårt med din koherens.
Citera
2022-04-17, 09:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
TV4-Nyheterna den 17/4 kl 9:00 -- "Vilka är det som ligger bakom de våldsamma upploppen, vet man det?"

VAD I HELVETE ÄR DETTA FÖR NÅGOT?

Citat:
Läsarfråga.

Emma • Hej! Vilka är det som eldar upp bilar och kastar stenar?

Svar:

SVT ställde frågor om detta till polisen på långfredagen utan att få några svar. Tyvärr är det svårt att få fram information i nuläget medan det är oroligt i Skåne. Det är många som vill veta om det här handlar om grupperingar och/eller hur organiserat det här är som sker.

Linda Fridh
SVTreporter

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/upplopp-efter-koranbranningar-i-flera-stader-under-paskhelgen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in