2022-04-17, 02:06
Medlem
Så nu har vi snart facit. Mariupol kommer att vara helt erövrat kl 14.00 idag. Dom som inte ger upp nu av nazisterna eller utländska legosoldater kommer att dö. Skönt att det är över i Mairupol Nu kan fokus flyttas till Donbass och den slutliga utrensningen av nazister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
På vilket sätt är den skrämmande?

Det enda jag kan se är att vissa hävdar att ukrainare inte finns, samtidigt som andra säger att ukrainare har begått illdåd.

De två utsagorna går svårligen ihop.

Sedan måste jag konstatera att du säger att jag blandar in känslor som om det vore något fel, men du gör detsamma när du funderar över händelser sedan 2014. För det kan väl inte gärna finnas någon matematisk sanning som gör att du förstår ryssarna utan att blanda in känslor?

Liksom med så många andra debattörer verkar det som att tycker något är ok för dig, som inte är ok för andra. Hur kan man fungera på det sättet?

Eftersom du inte svarade på min själva slutsats tycks det mig som att du håller med om att Ryssland har gjort orätt och måste backa till situationen före år 2014.

Ok?! Jag har inte läst alla inlägg ...och vad andra skribenter tycker och tänker har inget med mig att göra så projicera inte ditt oförstånd kring mina egna slutsatser som inte får plats i din lilla box.

Matematisk sanning? Dra dina egna slutsatser!
Sund kritik, reflektion och erkännande av situationens komplexitet är sundare än att följa MSM:s och västvärldens berättelser. Våga ställa frågor kring situationen 2014.

De ryska truppernas inträde i Donbass är i sig inget nytt steg. Ryssland har haft trupper stationerade i Donbass-regionen i åtta år. De har uppenbarligen valt att fatta detta beslut nu och på ett mer öppet sätt.

Dessutom erkände man helt enkelt deras självständighet eftersom man inte längre hade tålamod med att Ukraina och väst skulle agera i enlighet med Minskavtalet och bevilja autonomi till Donetsk- och Luhanskregionerna. Den enda sak som Ryssland aldrig skulle tillåta är förtryck och våld mot den etniska ryska befolkningen i Donbas.

Slutsats, du skriver något osammanhängande och jag förbehåller mig rätten att avsluta min diskussion med dig...eftersom du uppenbarligen inte läser vad jag skriver.
Citera
Medlem
En till general ur Röda armén har stupat. Den här gången var det mongolen Vladimir Frolovs tur att gå det öde till mötes som han förtjänade.

Citat:
Russian Major General Vladimir Frolov, deputy commander of the 8th Army, was buried Saturday after being killed in combat in Ukraine, Russian state media reported, which would make him the eighth Russian general killed in Moscow’s invasion, if Ukrainian claims are true.

https://www.forbes.com/sites/lisakim/2022/04/16/another-russian-general-has-been-killed-in-ukraine/?sh=41571bf03d41

Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Att USA har näven djupt inne i Ukrainas arsle sedan tidigt 10-tal är väl knappast en nyhet ens för imbiciller?

Ganska pinsamt när du inte ens klarar av att stava till det du ska förolämpa folk med. Imbeciller, inte imbiciller. Håll dig till enklare ord som är mer i linje med vad ditt intellekt klarar av.
Citera
2022-04-17, 02:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Aha, men tänker att det kanske tvärtom målar in de i ett hörn som gör att de blir mer agressiva och anfaller andra länder eller trissar upp ukrainakonflikten? Bara synd om de ryssar som är bra, som förmodligen är väldigt emot konflikten och vill inte Ukraina illa.

Fan vad jag önskar att skiten vore över. Ibland känns det som att man har en mardröm, med tanke på kriget och allt lidande som vi ser idag i vår värld. Speciellt med tanke på två länder där människorna är så pass lika varandra, helt otroligt att dem inte kan leva i symbios och ha fred.
Är glad över att jag bor här, förhoppningsvis kommer vi inte dras in i något krig.

Vi måste krossa den ryska militarismen och imperialismen nu. Ger vi vika så kan Ryssland bara starta nya krig, det löser ingenting långsiktigt. Fred till priset av frihet är en falsk fred. Vill du bli en andra klassens medborgare i en diktatur när Ryssland erövrat Sverige? Om svaret är nej så måste du fortsätta att kämpa mot Ryssland i Ukraina. https://www.youtube.com/watch?v=rdQQUAJ7SEg
Citera
2022-04-17, 02:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Västmedia utgör inte 99% av all media i Världen. Endast en åttondel av Världen deltar i sanktionerna mot Ryssland. USA och EU är inte Världen...

Hur kom du fram till 1/8 ?

Citat:
Så är det. Det är inte världen mot Ryssland, utan 12 % av världen mot Ryssland,

Hur kom du fram till 12 % ?
Citera
2022-04-17, 02:11
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Klart de gör kamrat, klart de gör.

The Economist also suddenly wrote that in 24 hours Russia's losses exceeded the losses in the war in Syria, which lasted 8 years.

https://twitter.com/TreLarat/status/1515450507493531651

Man kan undra över hur stor produktion de kan ha i Uralvagonzavod.

Troligen har det rykt flera ryska årsproduktioner sedan den 24 februari.
Citera
2022-04-17, 02:17
Medlem
Citat:
Du har förmodligen rätt. Men kanske de börjar igen när de väl återigen rest sig upp om några år?

Nu vet jag inte detta men vissa städer i Ukraina bor det fler ryssar och det är väl enbart dessa städer dem ville ha? Har svårt att tro att dem vill ha ett nytt Soviet men ska kolla upp Heartland Theory, tack för tipset.

Här är en bra video på Heartland Theory och Rysslands egentliga motiv för kriget:
https://youtu.be/MkrLUFAcjH0

Kriget är mycket större än Ukraina. Ryssland har sitt sikte på hela Östeuropa.

Citat:
Det blir ju bara trams av ditt inlägg när du hänger upp dig på en bokstav i ett inlägg. Det är löjligt. Kom med argument.

Du får börja med att presentera ett argument i så fall.
Citera
2022-04-17, 02:17
Medlem
Roman försöker rädda sina pengar. Rödbetor smakar inte så bra som han trodde.
Eller så är någonting på gång med tanke på vad som sas i rysk tv nu på kvällen.

Bloomberg: Russian oligarch Roman Abramovich visits Kyiv, seeks to revive Ukraine-Russia peace talks.

According to Bloomberg, Roman Abramovich met with members of the Ukrainian delegation.

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1515434271221166081
Citera
2022-04-17, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man kan undra över hur stor produktion de kan ha i Uralvagonzavod.

Troligen har det rykt flera ryska årsproduktioner sedan den 24 februari.

Någonting verkar ha hänt eller så är något på gång. Retoriken i rysk tv ikväll har också varit skum.
Citera
2022-04-17, 02:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Alla krig är så. De är som ett självspelande piano, när de väl startat så fortsätter det till slutet; men ingen vet slutet. Många maktgalna män som Putin startar krig men de kan aldrig kontrollera dem. Kriget lever sitt eget liv och allt accelererar bortom kontroll. Historien hamnar mitt i ett tärningsslag där enbart slumpen avgör miljontals människors öde. Många män planerar och tänker på taktik och strategi men allt är ett vågspel, hasard med människoliv. En 18-årig datanörd sänker ett stort krigsfartyg i Svarta Havet med sin modifierade robot. Några efterblivna bonnläppar från Sibirien våldtar och mördar i Busha. En korrumperad general har såld sin armés materiel. Kriget rasar vidare beroende på en massa människors slumpmässiga handlingar och ingen kan kontrollera eller planera det. Håll i er för det blir en guppig resa.

Samtidigt innebär en stor mängd olika slumpmässiga utfall ofta att slutresultatet blir lättare att gissa.

Jämför situationen där du slår en tärning med en där du slår 100 tärningar. Med tiden närmar man sig medelvärdet 3,5 men när man bara slår en tärning kan man lika gärna få en etta som en sexa.

Men du har rätt, Putin har ingen kontroll över vad som händer på plats, och kan inte förutse slutet.
Citera
2022-04-17, 02:23
Medlem
fikasugens avatar
Egentligen, vem är egentligen sugen på vem av zelensky eller Andersson? Dom tycks ha mycket kontakt för vad egentligen? Zelensky verkar ringa Andersson eller är det Andersson som tar kontakt? Tror inte han hade ringt lika mycket om Löfven var kvar.
Citera
2022-04-17, 02:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Nej, det är bara lite leksaker från NATO-länder. Hade det varit ett krig mellan Ryssland och NATO, då jävlar hade hon märkt det. Just nu har NATO inte ens gått in i Ryssland. NATO sitter bara vid sidan av och ser på när Ryssland fuckar upp sig själva.
Ja, vissa ryska råttor vill helt klart lomma hem med svansen mellan benen.
Vilken surrealistisk - ja rent kafkaesk - "verklighet" dom har där i Ryssland. Lämna Ukraina och låta Ukraina själva sköta avnazifieringen? Finns ju inte nazister som styr Ukraina, det är ju bara något trams som Ryssland hittat på, att alla som vill ha sin egen nationalstat och inte styras av Ryssland är nazister. Låter fan som att dom är "too high on their own supply" av lögner. Går ju inte ens ihop att lämna landet och låta det avnazifiera sig självt...
Ryssland håller på att bli ordentligt uttröttat och snart har dom inte resurser att fortsätta något krig i Ukraina.

Vi hoppas det, jag tror att om Putin skall fortsätta länge till så måste han införa allmän mobilisering i hela Ryssland, stänga gränserna för ryssar som flyr landet och nationalisera hela ekonomin som i Sovjet.

Citat:
Du har förmodligen rätt. Men kanske de börjar igen när de väl återigen rest sig upp om några år? Nu vet jag inte detta men vissa städer i Ukraina bor det fler ryssar och det är väl enbart dessa städer dem ville ha? Har svårt att tro att dem vill ha ett nytt Soviet men ska kolla upp Heartland Theory, tack för tipset.

Det är ju just dessa städer som de bombat sönder. Det är ju den mest ryska delen av Ukraina som Putin förstört mest. De få som ville tillhöra Ryssland där är nu antingen döda eller har ändrat sig efter att de blivit våldtagna, fått sitt hem sönderbombat eller så har deras barn blivit dödade av Putin. Man kan inte bomba och våldta sig till att få vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
En till general ur Röda armén har stupat. Den här gången var det mongolen Vladimir Frolovs tur att gå det öde till mötes som han förtjänade.
https://www.forbes.com/sites/lisakim/2022/04/16/another-russian-general-has-been-killed-in-ukraine/?sh=41571bf03d41
Ganska pinsamt när du inte ens klarar av att stava till det du ska förolämpa folk med. Imbeciller, inte imbiciller. Håll dig till enklare ord som är mer i linje med vad ditt intellekt klarar av.

Hoppas de lyckas döda fler mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in