2022-04-17, 01:30
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Många av de som deltog i kravallerna i början av 1900-talet hade kommit till Sverige rätt nyligen, från Tyskland, Holland, Norge, och faktiskt även så långt borta som Turkiet. Sverige har alltid haft invandring. Och de har alltid hamnat i samhällets lägsta skikt och jobbat sig upp, successivt.

Kul att någon rasist igår skrev att just Iranier var "bra" invandrare från Mellanöstern, medan alla andra var dåliga. Det beror nog närmast på att de kom först, på 1980-talet.

Så hur definierar du "svenskar för Sverige"? Släkten bott här 20 år? 30 år? 50 år? 200 år? 500 år? Samma frågeställning nu, samma frågeställning i början av 1900-talet.

Jag ser fram emot en precis definition av "svensk" som alltså enligt dig har rätt att utföra kravaller.

Okej, han hade fel. Iranier är inte vidare bra. Nöjd?

Men sluta att barnsla dig I tråden, den handlar inte om att "Sverige alltid haft invandrare".
Citera
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Vad är det för blå skåpbil som det står "Polis" på? Är det någon specialstyrka eller?

Det står politi på ena sidan så gissningsvis är det förstärkning från danmark.
Pinsamt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Finns det inga brandbilar i malmö eller varför släcks inte bränderna?
Dom blir stenade, och polisen får inte attackera, bara försvara.
Citera
2022-04-17, 01:31
Medlem
Citat:
Finns det inga brandbilar i malmö eller varför släcks inte bränderna?

Det finns men branden är färsk och ligister kastar stenar mot polis.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Neutral Sweden allowed Nazis to use their railways to occupy Norway... and transfer Jews to death camps, new book claims
Ja, det är bra att du även nämner det positiva med Sverige.
Citera
Medlem
Slå en järnring runt Rosengård nu, låt skiten brinna ner till grunden och salta sedan marken så att inget någonsin växer där igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast det är väl bra att visa upp hur totalt galna de är?

Det finns många på vänsterkanten som försöker dölja deras våldsamhet genom att berätta diverse sagor, men Rasmus Paludan grusar deras planer med råge genom att utföra en så simpel handling som att bränna en bok.

En normal grupp människor skulle inte bry sig nämnvärt om en bokbränning. Möjligtvis kan de säga "idiot" eller nåt sånt. Men de här galningarna slår sönder stadsdelar och försöker mörda poliser. Helt galna, med andra ord. Och det är bra för det svenska folket att känna till detta.
Men saken är att de redan känner till deras temperament samt hur viktig deras tro är.
Visst är beteendet galet givetvis men varför behöva visa det, om och om igen och orsaka massa förödelse?

Det finns bra mycket bättre sätt att kritisera på, utan att behöva orsaka upplopp och kaos. Varför ska Sverige behöva betala detta? Helt onödigt.
Även om jag har en helt annan tro, respekterar jag vad mina medmänniskor tror på. Människor är sköra varelser som mår dåligt och ofta letar efter andlig vägledning i form av religioner och tro. Jag tycker att det är inhumant att provocera sådana saker. Förstår du hur jag menar? Jag skyddar absolut inte upploppen men jag förstår inte dem som skyddar bränningarna så mycket. Förmodligen är det på grund utav deras hat för invandrare.

Vissa skriver här att Svenssons är rädda på grund av invandrare och dylitk jag är inte det, de är schyssta mot mig och typ alla jag känner. Men människorna jag känner provocerar inte människor tills de brister, så dessa konfliktsökande människor borde skylla sig själv egentligen.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Tack! Varför går inte polisen till attack? Ser ut som att dem backar för att etablera en ”front” där polisbilarna står ena sidan gatan och ligisterna på andra.

Är polisen utrustade att handskas med terrorister?
Citera
Medlem
Citat:
Det står politi på ena sidan så gissningsvis är det förstärkning från danmark.
Pinsamt.

Det är Romeo gruppen. Poliser med små snoppar som vevar.
Citera
2022-04-17, 01:32
Medlem
Cless avatar
Kollade massa lives på TikTok. Måste vara bland det värsta jag har sett live i Sverige. Cred till danskarna som skickar hjälp, men det är fan sorgligt att vi inte kan hantera dessa as själva.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jag ser fram emot en precis definition av "svensk" som alltså enligt dig har rätt att utföra kravaller.

Definitionen av en svensk:

Swedes (Swedish: svenskar) are a North Germanic ethnic group native to the Nordic region, primarily their nation state of Sweden,[28][29][30][31][32][33][34] who share a common ancestry, culture, history and language. They mostly inhabit Sweden and the other Nordic countries, in particular Finland,[d] with a substantial diaspora in other countries, especially the United States. Swedes are an officially recognized minority in Finland and Estonia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Swedes

Samt:
The Swedes (Swedish: svear; Old Norse: svíar) (probably from the PIE reflexive pronominal root *s(w)e, "one's own [tribesmen/kinsmen]";[1][2] Old English: Swēon) were a North Germanic tribe who inhabited Svealand ("land of the Swedes") in central Sweden and one of the progenitor groups of modern Swedes, along with Geats and Gutes. They had their tribal centre in Gamla Uppsala.
https://en.wikipedia.org/wiki/Swedes_(Germanic_tribe)

Kan du sluta förstöra tråden med evigt trollande nu?
Citera
Medlem
Hur tänker dom nu? En polis som flyttar på gatstenar (förmodligen för att polisbilarna ska kunna köra), men varför ställer han mitt framför fötterna på en klunga folk som filmar? Vad händer ifall några bestämmer sig att angripa poliserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in