2022-04-17, 01:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Amnesty gott nog för dig?

Men länka till dem då.

Fast du skall inte sitta här och göra akademikerfyllots jobb.
Citera
2022-04-17, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Men hur fan vågar gubbarna plötsligt kritisera kriget i TV? För bara några dagar sen så var det raka vägen till Sibirien om man ens kallade specialoperationen för krig. I det andra klippet som cirkulerar, bifogar nedan, vill en annan gubbe avsluta hela kriget för att han menar på att denna motståndaren är bättre än Afghanistan. Vad har ändrats de senaste dagarna?

https://twitter.com/nexta_tv/status/1515412789698912266

Jag hoppas in i det sista på att det är order ovanifrån och att Ryssland jobbar sig ur det. Putin deklarerar stor seger mot nato och drar sig ur.
Citera
2022-04-17, 01:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Vad? Jag har ingen låtsad nyfikenhet! Jag är här för att lära och är öppen för nya tankar. Är du? Du vet mycket väl att den här konflikten inte är enkel och svart/vit? Gör inte bort dig själv som en del av rysshatar-pöbeln.

Haha! Du är inte den första nyreggade pajasen som dyker upp som gubben i lådan och spelar ”nyfiken sanningssökare”. Skall vi ge det tio inlägg till innan du spammar Kremlpropaganda?
Citera
2022-04-17, 01:18
Medlem
Citat:
Det finns inga domar, och därmed inga brott. Sedan är internationella tribunaler inget att lita på. Allt är politiserat. Det finns ingen universell rättvisa. Tyvärr.

Ett brott utreds först innan det faller en eventuell dom. Du kanske inte skulle skippat grundskolan kamrat.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag såg en video där militärer sprang runt och jagade en kille i ett bostadsområde och fångade honom för att han skulle skickas till armén. Någon granne filmade från fönstret så alla har ju tittat på det spektaklet och ifrågasätter garanterat vad som pågår egentligen, när stora starka Ryssland måste jaga killar i deras stad för att kunna kriga mot lilla Ukraina.

De har inte folk. Det måste vara så enkelt.

Enligt statistik föds det 750 000 ryska gossebarn varje år, men "bara" kanske 270 000 gör lumpen, och många av dem vill väl inte heller bli kontraktssoldater.

Sorgligt att se hur som helst.

Och man kan ge sig fan på att kriget inte hade varit populärt ifall man hade haft en lillefar som gav order om att stampa fram arméer av de som bor i Moskva eller St. P.

Du har helt rätt också. De är inte dummare i DNR och LNR än att de fattar att det är en dålig idé att kastas till fronten utan träning och utrustning.
Citera
Medlem
Le Pen är emot bojkott av rysk gas. Vill inte att franska folket ska lida:
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/world-europe-61073894.amp
Citera
2022-04-17, 01:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Den här konflikten trissas upp mer och mer - och det skrämmande är att det inte verkar finnas några krafter i världen som stretar emot och kämpar för diplomati.

Biden kallar Rysslands agerande folkmord och skickar mer och mer avancerade vapen. USA:s vapenindustri njuter - detta är en stor lekstuga för dem: Mer pengar till militären, mer ordrar, möjlighet att testa en massa nya vapen i fält osv osv.

Det finns varken hängslen eller livrem längre.
Det är precis såhär det kan sluta med att kärnvapen används.

Nä nu jävlar är det dags att placera det berömda skåpet! Jag tror faktiskt att vi inte orkar mer. Vi vill ha fred! Sluta kriga, det är inte värdigt någon! Men om du vill ha krig, bring it on! Vi är redo!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
TV inslag i kväll

https://twitter.com/nexta_tv/status/1515412789698912266?t=E6WqPiSWupHnYnBGJbodDA&s=19
Det där är lite oro och balans eftersom många ryssar och militärer är mycket arga efter att skeppet Moskva sjönk och vill gå in hårdare mot Ukraina och tycker Putin är mesig.

Förutom "denazifiering" och avtal om NATO så är ju Rysslands "operation" färdig efter att dom befriat Donbas tycker en del som den här mannen. Förhandlingar och avtal kan möjligen åstakommas efter ett tillbakadragande och det låter väl klok och vi kan väl hoppas att Putin tänker detsamma.

Nu tror jag inte USA och Ukraina är intresserad av det utan kommer att attackera även om Ryssland drar sig tillbaka precis som dom gjorde tidigare i Donbas under sju år. Med andra ord ingen enkel väg ut för Ryssland annat än att besegra Ukrainas militär som det ser ut nu.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukrainska militären blir allt mer mordisk i sin propaganda. De vill skrämma de ryska soldaterna från att strida i Ukraina, de vill ge dem dålig moral, de vill att de vägrar att åka dit. Sätt på ljudet, jag förstår det inte men det låter makabert och hotfullt ändå. De kallar det en ukrainsk godnattsaga för ryssar. Jag kommer att tänka på i mörkrets hjärta: "Exterminate all the brutes!”. Hur människan, eller mannen, förråas i krig och allt är en resa nedåt in i mörkret. Ett hänsynslöst hat byggs nu upp från staten, militären och ned till den enskilda soldaten och medborgaren. Omfamna hatet, gör dödandet till en del av ditt väsen, lämna de förment finare sidorna av din mänsklighet bakom dig och gå mot den råa, brutala urmänniskans folkmord och massakrer. https://twitter.com/ArmedForcesUkr/status/1515382219736592387
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa

Allt som skadar Rysslands förmåga att bedriva ytterligare anfallskrig är positivt.

Aha, men tänker att det kanske tvärtom målar in de i ett hörn som gör att de blir mer agressiva och anfaller andra länder eller trissar upp ukrainakonflikten? Bara synd om de ryssar som är bra, som förmodligen är väldigt emot konflikten och vill inte Ukraina illa.

Fan vad jag önskar att skiten vore över. Ibland känns det som att man har en mardröm, med tanke på kriget och allt lidande som vi ser idag i vår värld. Speciellt med tanke på två länder där människorna är så pass lika varandra, helt otroligt att dem inte kan leva i symbios och ha fred.
Är glad över att jag bor här, förhoppningsvis kommer vi inte dras in i något krig.
Citera
2022-04-17, 01:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det där med "oförstående och fina ord" förstår jag inte. Jag förlåter dig ändå, eftersom jag misstänkter att dina föräldrar använde ovårdat språk vid middagsbordet. Jag beklagar Nu är vi i denna tråd för att diskutera sakfrågan, eller hur? FN har ingen som helst demokratisk legitimitet. Det finns många diktaturer i FN som röstar för egna geopolitiska intressen. Vi talar om geopolitisk balans. USA har brutit den.

Genom att invadera Ukraina?

Jag trodde det var Ryssland.
Citera
2022-04-17, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Aha, men tänker att det kanske tvärtom målar in de i ett hörn som gör att de blir mer agressiva och anfaller andra länder eller trissar upp ukrainakonflikten?

Det är tvärtom. Om Ryssland blir så pass skadat av sanktionerna och kriget i Ukraina att deras militära förmåga kraftigt försämras, då minskar också risken för fler anfallskrig.

Ukraina är bara en del av Rysslands plan. Hela Östeuropa står på tur. Kolla upp "Heartland Theory".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in